En aio käyttää yhtään rahaa ruokaan syyskuussa -seurantaketju
Lokakuussa vasta seuraavaksi kauppaan. Kaapeissa ja pakastimessa on jotakin, nyt on hyvä aika syödä ne pois. Mitä ei ole, en tarvitse.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pussinpohjia teillä oikein on kaapeissa? Olen itse pitkällä (2+ v) kestäneellä sairaslomalla. Ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään pussin pohjia. Ehkä jotain riisiä, mitä olen tilannut kotiovelle 5kg säkeissä, ettei tarvitse ite kantaa.
Käyn 1-2x vkossa ostamassa pienen pahvilaatikollisen hävikkivihanneksia ja - juureksia 5 eurolla. Jos ton verran löytyy rahaa, on koko ajan salaattia, porkkanoita, vaihtelevia hedelmiä ja välillä yrttejäkin. Keliakian takia mikään leivän ja makaronin mutustelu ei mulle käy.
Meillä ei oikein muuta olekaan kuin pussinjämiä. Punaiset linssit pitäisi käyttää tänään. Laitan kasvissosekeittoon. Lisäksi on tyynejä, riisiä, makaroneja, soijarouhetta, jauhoja, sokeria, kvinoaa jne jne
Apteekki ryösti minut, joten ajattelin tänään tehdä pienen kävelylenkin ja käydä aamulla ruokajaossa. Kerron kuinka kävi, sainko mitään. Nyt syön mustikkajugurttia, (jonka ostin elokuussa -60% alesta), ja juon kahvia.
ap
En ole tietääkseni ikinä käyttänyt rahaa ruokaan, eihän niissä ole juuri ravintoarvoja.
Paljon järkevämpää on ostaa rahalla raaka-aineita ja käyttää niitä sitten ruoanlaitossa.
Mä kyllä seuraisin tätä ketjua jos ei vaan poisteta. Mielenkiintoista olisi nähdä miten aloittaja pärjää.
Minä olen hakenut ruokani jo kauan ruakajonoista. Helppoa kun on eläkeläinen. Myös seurakunta ja Pelastusarmeija teetupa. ym. antavat hyvää lämmintä ruokaa ilmaiseksi. T. Kiitollinen. 🙏
Tänään hain ruokajakelusta kassin, sen sisältö:
punainen luomumaito
2 kpl juotavaa jugurttia 2.5 dl putelit
10 kananmunaa
possun grillivartaat
kaurariisipiirakoita 6 kpl
juustopuusteja 2 kpl
nakkikätköcroisantteja 2 kpl
mango-passio juustokakku
broilerin ohut leikkelepaketti
vesirinkelipussi
pizza kit valmispizzapohja+ kastike
2 kpl omenalörtsyä
Näillä pärjäänkin taas pitkälle. Huomenna seurakunta tarjoaa hernesoppaa ja kahvia eräässä tapahtumassa. Ajattelin käydä siellä aamupäivällä ennen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen pussinpohjia teillä oikein on kaapeissa? Olen itse pitkällä (2+ v) kestäneellä sairaslomalla. Ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään pussin pohjia. Ehkä jotain riisiä, mitä olen tilannut kotiovelle 5kg säkeissä, ettei tarvitse ite kantaa.
Käyn 1-2x vkossa ostamassa pienen pahvilaatikollisen hävikkivihanneksia ja - juureksia 5 eurolla. Jos ton verran löytyy rahaa, on koko ajan salaattia, porkkanoita, vaihtelevia hedelmiä ja välillä yrttejäkin. Keliakian takia mikään leivän ja makaronin mutustelu ei mulle käy.
Mulla ei ole todettu keliakiaa, mutta vehnästä tulee huono olo ja vältän sitä siksi. Kaapeissa on mm fusillia ja makaronia mitkä on tehty maissista, linsseistä, herneestä ja riisistä. Kalliimpia kuin vehnätuotteet, mutta mielestäni kohtuuhintaisia kun niitä muutenkin menee harvoin ja joskus löytää alehinnalla.
Mistä löydät hävikkivihanneksia? Täällä olen löytänyt tosi harvoin. Joskus tekis mieli ottaa kun Prismassa on joku naattikori, mistä saa ottaa eläimille ilmaiseksi nahistuneita vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole todettu keliakiaa, mutta vehnästä tulee huono olo ja vältän sitä siksi. Kaapeissa on mm fusillia ja makaronia mitkä on tehty maissista, linsseistä, herneestä ja riisistä. Kalliimpia kuin vehnätuotteet, mutta mielestäni kohtuuhintaisia kun niitä muutenkin menee harvoin ja joskus löytää alehinn
Täällä Prismoissa ja S marketeissa hävikkihevilaareihin tulee hävikkiä aamuisin heti kaupan auettua. Tunnin päästä harvoin on enää juuri mitään. Viimeeksi löysin ihan syömäkelpoisen munakoison 17 centillä Prisman hevihävikistä. Toinenkin olisi ollut mutta jätin sen jollekin toiselle sillä arvelin että tarvitsen vain yhden. Ja yksi riitti.
eri
Vierailija kirjoitti:
Kun elät tuilla tai saat palkkasi yhteiskunnalta niin ethän sinä koskaan käytä rahaa vaan yhteiskunta joutuu käyttämään sen rahan. Ainoastaan ykistyisillä aloiilla työskentelevät voivat kutsua itseään veronmaksajaksi julkiselta aloilta palkkansa saavat on vain verontuhlaajia
Jopa työmarkkinatuesta maksetaan veroa. Pidän veroprosentin tarkoituksella ennallaan niin saan myös palautusta :)
Sinällään työmarkkinatuella oleminen ei hymyilytä. Toisekseen jos vaikka ostat kerätyillä pullorahoilla ruokaa niin se on SINULLE ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mt ongelmainen poistattaa heti ketjut, joten tämä on kai avaus nro 4. Huoh.
Ääliö. Se että ostat pakkaseen ruokaa 300 eurolla elokuussa ja syöt niitä Syyskuun aikana ei tarkoita että käytit Syyskuun ruokiin 0e.
Ei todellakaan ole ääliö.Itse ostin 2 lohisivua 4 eurolla kappale samoin punaisilla lapuilla merkittyjä ruokia ja pakastin. Nyt syön ja halvaksi tulee.
Mielenkiintoista. Toteutetaanko olemalla syömättä vai kaveri ostaa?
Vierailija kirjoitti:
punainen luomumaito
10 kananmunaa
possun grillivartaat
juustopuusteja 2 kpl
mango-passio juustokakku
vesirinkelipussi
2 kpl omenalörtsyä
Näillä pärjäänkin taas pitkälle. Huomenna seurakunta tarjoaa hernesoppaa ja kahvia eräässä tapahtumassa. Ajattelin käydä siellä aamupäivällä ennen töitä.
Oliko tämä viesti ap:ltä?
Itsekin mietin että noilla pärjää monta päivää, ei ehkä loppukuuta kuitenkaan. Kerro lisää kun tilanne muuttuu.
Sinänsä ihan fiksua syödä kaapit tyhjäksi, mutta tuoreita kasviksia kannattaa kyllä ostaa vaikka muun karsisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punainen luomumaito
10 kananmunaa
possun grillivartaat
juustopuusteja 2 kpl
mango-passio juustokakku
vesirinkelipussi
2 kpl omenalörtsyä
Oliko tämä viesti ap:ltä?
Itsekin mietin että noilla pärjää monta päivää, ei ehkä loppukuuta kuitenkaan. Kerro lisää kun tilanne muuttuu.
juu, ap unohtui signeerata. Tuoreus edellä ei nyt tosiaan mennä tässä kuussa.omenoita tulee omasta takaa ja kanttarelleja löytyy metsästä. Punaherukoita ja mustikoita ehdin juuri pakastaa. Pakkasesta löytyy erilaisia kasvissekoituksia, parsakaalia, kukkakaalia, thaikasvissekoitusta, sipulia ja paprikaa. Käyttelen niitä pois. Tomaattimurskaa ja maissia on säilykkeenä, sekä hapankaalia ja suolakurkkuja. Ehkä jotain muutakin.salaattia ja basilikaa parvekkeella ruukussa. Näillä mennään mitä on.
Niin haluaisin myös kokeilla tuollaista. Mutta 5 henkinen perhe niin ei oikein pysty tällä kokoonpanolla..
Vierailija kirjoitti:
Niin haluaisin myös kokeilla tuollaista. Mutta 5 henkinen perhe niin ei oikein pysty tällä kokoonpanolla..
Joo, ei tuolla kokoonpanolla ole ihan yksinkertaista lopettaa kaupassakäyntiä. Minä päätin ottaa haasteen. Vastaan vain itsestäni tällä hetkellä.
ap