Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäksi 44-vuotiaana?

Vierailija
04.09.2025 |

Vaimo haluaisi vielä yhden lapsen, mutta en tiedä. Kertokaa te mitä kannattaisi tehdä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vanhempia äidiksi tulleitakin.

Vierailija
2/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkös ? Maailman vanhimmista ja mies, joka on tullut isäksi, on peräti yli 100 vuotias ! Että silleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appiukko oli 44v kun lasteni isä syntyi. Oli uraohjus eikä paljon lasta hoitanut.

Vierailija
4/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies oli 43 kun tuli isäksi. Isyys on hyvin sopinut hänelle. Muutama hänen ikätoverinsa on senkin jälkeen saanut vauvoja, jopa viisissäkymmenissä.

Vierailija
5/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Naisena ei kannata tehdä lapsia toisen mieliksi, koska niiden hoito jää kuitenkin itselle. En tiedä, mikä on miesnäkökulma.

Vierailija
6/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin samassa tilanteessa niin miettisin ensimmäiseksi, haluanko ja jaksanko 60-vuotiaana taistella teinin kanssa milloin mistäkin? Oma vastaus on ei ja sanoin aikanaan exälle, että lapset tehdään, ennen kuin minä olen 35. Ja niin tehtiin, kuopus syntyi pari kuukautta ennen kuin täytin 35.

M52

Vierailija
7/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan mielipuolinen ajatus.

Hetki vielä ja skidit muuttaa pois ja saadaan olla kaksin.

Ikää 42v.

Vierailija
8/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin samassa tilanteessa niin miettisin ensimmäiseksi, haluanko ja jaksanko 60-vuotiaana taistella teinin kanssa milloin mistäkin? Oma vastaus on ei ja sanoin aikanaan exälle, että lapset tehdään, ennen kuin minä olen 35. Ja niin tehtiin, kuopus syntyi pari kuukautta ennen kuin täytin 35.

M52

Aina elämä ei ole niin yksinkertaista, että tämänlaisia asioita voisi tuosta noin vaan päättää.

Vierailija
9/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaimona voin sanoa, että jos lapsen halu on kova niin se voi muuttaa parisuhdetta, ei ainakaan parempaan. Sitä ei vaan näe sitä miestä samalla laillla, jokin muuttuu..päätä itse onko hyvä vai huono asia. Tämä on minun oma kokemukseni, ei välttämättä jonkun toisen, en yleistä siis.

Vierailija
10/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ei ole sun ikä peruste mihinkään, vaan se, että mitä sinä haluat, annatko asialle mahdollisuuden vai et.

Vierailija
11/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Naisena ei kannata tehdä lapsia toisen mieliksi, koska niiden hoito jää kuitenkin itselle. En tiedä, mikä on miesnäkökulma.

Tämä nyt on niin tapauskohtaista. On ihan silkkaa miesvihaa sanoa "kaikki isät on huonoja vanhempia. Ihan yhtäläiseen olisi väärin tuomita kaikki naiset pelkästään sukupuolensa perusteella.

Vierailija
12/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M52

Aina elämä ei ole niin yksinkertaista, että tämänlaisia asioita voisi tuosta noin vaan päättää.

No tämä asia on juuri niin yksinkertainen.

Joko haluat viettää aikasi tulevat 18+ vuotta niin tai näin.

Vierailija
13/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M52

No tämä asia on juuri niin yksinkertainen.

Joko haluat viettää aikasi tulevat 18+ vuotta niin tai näin.

No eihän ole. Ehkä sitä lasta on toivottu jo silloin kymmenen vuotta sitten, mutta silloin ei ollut mahdollista. Nyt kun on mahdollisuus niin ei se auta itkeä menneisyyden perään. Pitää elää tässä ja nyt.

Vierailija
14/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa puolestasi ratkaisua tehdä. Minä olen hyvin lapsirakas. Lapset tuovat iloa elämään. Kun kuopukseni syntyi, olin pari vuotta sua vanhempi (oon nainen), ja mies oli tuolloin reippaasti päälle 50. En osaa pelätä. Jos meistä aika jättää, on lapsilla aikuisia sisaruksia. Tulevaahan ei voi  kukaan ennustaa.

Vierailija
15/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on niin tapauskohtaista. On ihan silkkaa miesvihaa sanoa "kaikki isät on huonoja vanhempia. Ihan yhtäläiseen olisi väärin tuomita kaikki naiset pelkästään sukupuolensa perusteella.

Meidän keski-ikäisten joukossa se nyt vaan on mennyt niin. Ota huomioon, että meidän lapset on tehty aikana, joka ei ollut likikään yhtä tasa-arvoinen kuin nykypäivä. Ap on liki samoissa lukemissa. Miehet ovat parhaimmillaan ihania.

Vierailija
16/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän keski-ikäisten joukossa se nyt vaan on mennyt niin. Ota huomioon, että meidän lapset on tehty aikana, joka ei ollut likikään yhtä tasa-arvoinen kuin nykypäivä. Ap on liki samoissa lukemissa. Miehet ovat parhaimmillaan ihania.

Muotoilinpa tosi huonosti. Siis meidän lapsia on syntynyt jo vuosituhannen vaihteessa ja maailma oli silloin ihan toisnnäköinen. Ei ollut mitään pitkiä isyyslomia sekä neuvola, päivähoito, peruskoulu että terveydenhuolto kippasivat kaiken iloisesti äidille. Nykyäidit valittelevat samaa. 

Vierailija
17/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden vanhempi kuin ap. Meillä myös sama ja yritetään kovasti, mutta luulen että olemme molemmat liian vanhoja. Vaimo on minua 9 vuotta vanhempi. Aika monta keskenmenoa on tullut viimeisen 15 vuoden aikana.

Vierailija
18/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Miestenkin tulee esittää itselleen kysymys, jaksaisinko hoitaa lapseni yksinhuoltajana, ennen kuin lisääntyy.

Vierailija
19/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun kaveripiirissä on, muttei todellakaan yleisesti aina!

Vierailija
20/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotoilinpa tosi huonosti. Siis meidän lapsia on syntynyt jo vuosituhannen vaihteessa ja maailma oli silloin ihan toisnnäköinen. Ei ollut mitään pitkiä isyyslomia se

Ja asenteet on ihan perseestä. Jos äiti hoitaa lasta niin se on vanhemmuutta, muutta jos isä hoitaa lssta niin se on auttamista.

Jos isä, äiti ja lapsi menee neuvolaan niin arvaa kenen kanssa siellä puhutaan ja kuka saa ihan vaan katsella vierestä.