Anoppi alkanut mulle laittaa mitä kuuluu -viestejä
..miehen sijaan. Ennen laittoi pojalleen mut ilmeisesti tämä vastaili hitaanlaisesti ja lyhyesti niin on siirtynyt muhun. Inhoon niin paljon ylipäänsä kaikenlaisia Mitä kuuluu? viestejä et tämäkin sitten vielä. En osaa vastata niihin. Tuntuu tyhmältä laittaa vaan et ihan hyvää tms mut taas ei kiinnosta/jaksa alkaa selittää kuitenkaan mitään sen tarkemminkaan. Hirvee vaiva jotenkin kun en osaa small takkia ylipäänsä niin tyhmiä tommoset viestit et pitää jotain keksiä vaikka kuuluu ihan samaa ku ennenkin.
Eilen laittoi, en ole vielä vastannut mut vaivaa kuitenkin ja ärsyttää se koko viesti. Anoppi on sinänsä ihan ok, mut mulle riittäisi kuulumisten vaihto silloin kun nähdään eli välillä useammin, välillä harvemmin. Tai kysyköön pojaltaan. Ihan kun yhtäkkiä mun pitäs hälle olla jotenkin läheisempi ja hän olettaa et saa multa udeltua kaikkea meidän perheen asioita enemmän kuin pojaltaan. En itse halua. Mies ja minäkin kerrotaan kyllä asioita/kuulumisia nähdessämme anoppia, mut ei oikein kummatkaan jaksa viestejä eikä puhelujakaan. Tosin jos soittais pojalleen niin varmasti vastaisi jos sopiva tilanne, viesteihin saattaa kestää ja unohtaa vastata. Itse en kyllä vastaisi puheluihinkaan jos siis ei oikeasti ole jotain asiaa et sovittelis mulle vaan et mitä kuuluu.
Kommentit (54)
Kyllä minä testaan miniää minkä perässä hän on. Minusta tämä on erittäin tarpeellista. Jokainen nainen tietää miten miehiä huijataan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä testaan miniää minkä perässä hän on. Minusta tämä on erittäin tarpeellista. Jokainen nainen tietää miten miehiä huijataan.
Ai tämäkin on sun tekemä provoaloitus. Asia selvä. Case is closed.
Mullekin anoppi laittaa tuollaisia viestejä. Eilen iltapäivällä vastasin, että väsyttää, pitäisi pestä ikkunoita, mutta taidan lähteä koirapuistoon, kun on niin hyvä keli :) , johon anoppi vastasi sydämellä. Kun tulin puistosta kotiin, niin anoppi oli meillä pesemässä ikkunoita ja oli tuonut ruuankin tullessaan. (Asuu samassa kaupungissa, kuten arvata voi..)
Semmonen anoppi mulla.
No on se oikeasti introvertille ihmiselle rasittavaa, että koko ajan pitäisi kuulumisia vaihtaa, varsinkin jos ei ole mitään kertomisen arvoista.
Mulla anopin kanssa sama, olen introvertti ja pelkästään oman pikkulapsen puhetulvan kuuntelu ja keskustelu hänen kanssaan täyttää mun sosiaalisen vuorovaikutuksen kiintiön. Se on kuitenkin tosi tärkeää lapsen kehityksen kannalta ja siitä en voi tinkiä.
Anopin kanssa jaksoin aiemmin soitella, mutta hän ei osaa lopettaa puheluita millään ja pitkittää keskusteluja vaikka mitään sanottavaa ei kertakaikkiaan enää ole. Kaikenlaista käytännön apua järjestetään kuitenkin hänelle mieheni kanssa, mutta juttuseuraa hän joutuu nyt valitettavasti etsimään muualta.
Toki myös tapaamme ja harvakseltaan soittelemme, mutta minä en jaksa olla hänen seuraneitinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin anoppi laittaa tuollaisia viestejä. Eilen iltapäivällä vastasin, että väsyttää, pitäisi pestä ikkunoita, mutta taidan lähteä koirapuistoon, kun on niin hyvä keli :) , johon anoppi vastasi sydämellä. Kun tulin puistosta kotiin, niin anoppi oli meillä pesemässä ikkunoita ja oli tuonut ruuankin tullessaan. (Asuu samassa kaupungissa, kuten arvata voi..)
Semmonen anoppi mulla.
Kiva anoppi. Energinen ja auttavainen.
Oma rakas anoppini kuoli muutama vuosi sitten. Mitä antaisinkaan, jos voisin edes tekstailla hänen kanssaan hetken.
Vierailija kirjoitti:
Riittää, että vastaat anopin viesteihin sinulle sopivalla "vasteajalla" ja se voi tarkoittaa tunnista viikkoon. Sinun ei tarvitse vastata heti.
Jos teillä on lapsia otat kuvan lapsista ja tunget jonkun hymiön mukaan. Lisäksi kieltö, ettei jaa kuvia eteenpäin ja sydän siihen kiellon perään. Ymmärtää toivon mukaan.
Jos ei ole lapsia ota kuva vaikka teidän ikkunasta avautuvasta maisemasta ja mainitset, että niin se syksy saapuu meillekin. Kunhan jotakin selität. Tai kuvan miehestäsi, että hyvin täällä menee.
Minulla on niin kontroloiva anoppi, että hänen kanssaan pitää olla hyvin selkeä rajoissaan ja suhteet pysyvät niin kohteliaan ystävällisinä. Jos hiukankin annan löysää hän on kimpussa koko ajan, eikä kyse ole todellakaan yksinäisestä vanhuksesta unohtuneena kotiinsa. Hän vain roikkuu pojassaan ja haluaa kontroloida, hallita elämäämme sillä keinoin.
Katso kirjoittaja peiliin. Olet lukenut liikaa höpö höpö juttuja kun puhut "kontrolloi nosta" olkaa vaan läheiseemin tekemisissä niin kyllä se siitä
Suhteet appivanhempiin ovat ongelma monessa perheessä. Usein taustalla on puhumattomuutta, vaikeutta sanoittaa omia tunteita ja syvälle koteloituneita traumaattisia kokemuksia.
Ap:n tilanteesta tulee mieleen tapaus, josta Pikkuinen vanha mummo kirjoitti joitakin vuosia sitten.
Mummo kertoi lapsuudestaan, jolloin samassa pihapiirissä eli perhe, jossa äitipuoli teki jauhelihakeittoa kissanlihasta. Syötti omille ja miehensä lapsille ja saivat sinne tulla syömään naapurin mukulatkin, joihin mummo siis pikkutyttönä kuului..
Talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja niitä se nainen pyydysti ja niistä se keittonsa keitti, kertoi mummo. Eivät keitot mummon mielestä huonoja olleet, mutta kyllä hän alkoi niitä vähän vieroksua, kun ymmärsi, mistä ne oli valmistettu.
Appivanhemmat ja miniät eivät välttämättä tarkoita pahaa. Omituiseen käytökseen on usein hyvät syynsä. Elämäntilanne muuttuu ja me muutumme sen mukana.
Tarkkailkaa itseänne ja tarkkailkaa naapureitanne. Tulette havaitsemaan yhtä ja toista. Muun muassa sen, että pyystä ei ole kahden jakoa, mutta tyhjän saa pyytämättäkin. Ja sen, että mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää odottako minkäänlaista perintöä, jos et pidä välejä häneen. Ole ystävällinen ja ota hänet mukaan teidän elämään? Onko sinulla tapana sulkea ihmisiä ulos miehesi elämästä? Oletko itsekäs? Etkö näe sukulaisia tarpeellisina? Oletko liikaa puhelimella?
Lakiosuus on minkäänlainen perintö.
Ainahan sen omaisuuden voi hassata, jos kokee sen paremmaksi vaihtoehdoksi, kuin jättää kiittämättömille perillisille.
Yritetään nyt kuitenkin käyttäytyä sivistyneesti, jos toinen osapuoli on noin suurin piirtein normaali ja päihteetön.
Vierailija kirjoitti:
Älkää odottako minkäänlaista perintöä, jos et pidä välejä häneen. Ole ystävällinen ja ota hänet mukaan teidän elämään? Onko sinulla tapana sulkea ihmisiä ulos miehesi elämästä? Oletko itsekäs? Etkö näe sukulaisia tarpeellisina? Oletko liikaa puhelimella?
Täh? Miksi sulkisin ihmisiä ulos mieheni elämästä? Justhan haluaisin et hän vastaa äidilleen ettei äitinsä tarvi minulta kysellä mitä Kallelle kuuluu. Tai ylipäänsä mitä meille kuuluu. En ole häntä estänyt vastaamasta tai pitämästä yhteyttä äitiinsä tai muihin ihmisiin, päinvastoin.
Ap
Tästä tuli mieleeni kysyä oman anoppini kuulumisia. Soittaa en nyt jaksa, mutta viestin laitan. Minusta on kiva että ollaan yhteydessä. Itse olen huono yhteydenpitäjä läheisiin.
Vierailija kirjoitti:
'Anoppia voi näköjään haukkua kaikin tavoin. Ei ne osaa tehdä mitään oikein.'
Aika usein vaaverolla sataa negaa anopin ja miniän välillä, totta. Emme kehuposteja anopeista näe.. tai oikeastaan juuri mistään. 🤷 Kai se on tämä palstan valitukseen keskittyvä negis perusmoodi.🤔
Ilman muuta lyhyesti moikut miniä anopilleen laittaa..
vaikka partsilta otetun syysmaisemakuvan kera.
Mun anoppi vihaa mua niin paljon ettei ole 10 v aikana lähettänyt yhtäkään viestiä. :D En tiedä kumpi on pahempi, ap:n tilanne vai tämä creepy täyshiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Puhelut nyt vasta onkin ihan saata...ta seuraavaa. Siis, näin olen nuorison puheista käsittänyt.
Mutta joo vuorovaikutteinen käytös tuottaa osalle ihmisistä vaikeuksia. Täällä usein syyllistetään, kun ei välitetä, ei olla yhteyksissä. Joopa joo ei saa viestitellä, ei saa soittaa.
Varsinkin anopin puhelut. Riippumatta siitä, onko soittaja oma vai puolison anoppi.
Sen tietää aina, kun jompi kumpi soittaa, että nyt on tämä tyttö ollut pahanteossa, ja moitteita on tulossa. Nykyisin ne moitteiden aiheet liittyvät joko huhupuheisiin tai asioihin, jotka tapahtuivat yli 20 vuotta sitten. Eivät he oikeasti tiedä, mitä minulle kuuluu, koska eivät halua kuunnella mitä yritän heille kertoa.
t. N56
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat aloitukseen hehtaarikaupalla skeidaa, mutta et pysty vastaamaan, mitä kuuluu?
Tämä.
Miniä from hell Olen jobisojen poikien äiti ja kammottaa jo valmiiksi, millaisia miniöitä saan. Olitpa sitten niin tai näin, niin joku tyytymätön mäkättäjäminiä sitten valittaa selän takana. Oma anoppini on ihan fine, olen tullut hänen kansaan toimeen hyvin kun on molemminpuolinen kunnioitus. Toivottavasti sama olisi sitten omien miniöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen anoppi mulla.
Hyi ahdistais
Vierailija kirjoitti:
Miniä from hell Olen jobisojen poikien äiti ja kammottaa jo valmiiksi, millaisia miniöitä saan. Olitpa sitten niin tai näin, niin joku tyytymätön mäkättäjäminiä sitten valittaa selän takana. Oma anoppini on ihan fine, olen tullut hänen kansaan toimeen hyvin kun on molemminpuolinen kunnioitus. Toivottavasti sama olisi sitten omien miniöiden kanssa.
Minun äidilläni oli hyvät välit anoppinsa kanssa. Nyt hänellä on hyvät välit miniöidensä kanssa.
Äidilläni oli huonot välit äitinsä kanssa. Nyt hänellä on huonot välit tyttäriensä kanssa.
Minusta tulee varmaan kauhuanoppi, koska olen huonoissa väleissä sekä äitini että anoppini kanssa. (Anopillani oli välit poikki anoppinsa kanssa.)
t. tuore anoppi
Lakiosan saa. Sitä ei voi estää ellei ole tehnyt rikosta vanhempaansa kohtaan.