Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikalla aina odotetaan että lapsettomat

Vierailija
22.09.2008 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia jos on, silloin on PAKKO mennä niiden rytmien mukaan joita sanellaan koulussa/päiväkodissa. Te lapsettomat voitte lykätä Thaimaan matkanne seuraavaan kuuhun, mutta kukas ottaisi lapset hoitoon?

Sanot että lapsettomat ovat joustamattomia ja itsekkäitä mutta eikö tuo sinun kuvaamasi käytös ole aivan yhtä itsekästä?

Onneksi minun työpaikallani ei olla lähdetty erittelemään loma-aikoja sen mukaan onko lapsia vai ei. Lapsilla useimmiten on myös toinen vanhempi, joten ei todellakaan äidin tarvitse olla joka heinäkuu lomalla. Ja jos isää ei ole, on varmasti lapsille myös osoitettu joku varahoitopaikka johon voivat mennä. Jos sitä ei halua käyttää, ei se ole työkavereiden vika. Suomen kesä on kuitenkin sen verran lyhyt että ei voi olla aina niin että samat ihmiset saavat nauttia parhaista ilmoista parhaaseen loma-aikaan.

Syys- ja hiihtolomat suon kyllä mielelläni koululaisten vanhemmille mutta muuten kaikki ovat samalla viivalla.

Vierailija
22/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin ei ole lapsia.

Mutta oletan, että vastavuoroisesti minäkin saan "anteeksi" pienet menoni lasten takia, sitten kun on niiden aika.

Joustavuuteni näkyy myös palkassa, joten en voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kun pienillä koululaisilla on lomat ei heitä voi jättää yksin. eli oletetaan että KAIKKI aikuiset (nekin joilla ei ole omia lapsia) tajuavat sen ja joustavat niiden LASTEN hyväksi.

Vierailija
24/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla rekrytointietu jos työntekijöistä kilpaillaan. Epäilenpä näin. Usein elämänkokemusta lasten kasvatusta arvostetaan myös siksi, että vanhemmuus useimmiten koulii laittamaan asioita oikeisiin mittasuhteisiin (ottaen tietysti huomioon että muut asiat elämässä ovat reilassa). Työn ei tarvitse olla koko elämä niin perheellisille, kuin perheettömille.

Omalla työpaikalla perheettömät pitävät kyllä meteliä itsestään ihan kiitettävästi, eivätkä ole jääneet jalkoihin.

Vierailija
25/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset on koulussa on meidän miehen kanssa saatava lomat lomitettua, muuten on pakko irtisanoutua. Eihän tätä kuitenkaan kauaa jatku, kohta ne on isompia ja pärjäävät yksin vaikka koko kesän.

Vierailija
26/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia jos on, silloin on PAKKO mennä niiden rytmien mukaan joita sanellaan koulussa/päiväkodissa. Te lapsettomat voitte lykätä Thaimaan matkanne seuraavaan kuuhun, mutta kukas ottaisi lapset hoitoon?

Vierailija
27/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoloma heinäkuussa, että voivat lomailla puolison kanssa yhtäaikaa. Joo kyllä minäkin haluaisin lomailla koko perheen kesken edes puolet lomasta. Pakko limittää kun tarha heinäkuun kiinni.

Vierailija
28/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohdan. Kakkonen sitten jne.

Vierailija
29/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi meidän kohdalla muut joustivat silloin kun lapsemme olivat vakavasti sairaita ja mieheni tarvitsi usein lomia auttaakseen lastenhoidossa.

itse joustan aina jos toisella on vaikea tilanne ja itselläni on mahdollisuus. pienten lasten kanssa eläminen on haastavaa ja mielestäni on moraalinen velvollisuus tehdä toiselle kuten toivoisi itselle tehtävän. yleensä hyvät teot palkitaan. harmi että nykyisessä MINÄ MINÄ yhteiskunnassa näitä asioita ei ajatella, vain sitä omaa napaa...

Vierailija
30/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostu aina vaihtamaan vuoroja perheellisetn kanssa ihan periaatteesta, silloin saa aina olla hyppimässä heidän pillin mukaan. Sanoisin oman kokemuksen mukaan että perheelliset ne itsekkäitä on

Eli siis vaikka voisit joustaa niin et viitsi. Katsopa vähän peiliin kuka se suurin omaan napaan tuijottaja on.

Jos perheellisillä siis on lasten hiihtolomaviikko viikolla 8 niin sinä siis esim. haluat juuri sen viikon, vaikket tosiasiassa tarvitsisikaan, kun et ihan periaatteessa viitsi joustaa....

Esim. kesälomia ovat heinäkuulle ruikuttamassa ihan tasapuolisesti perheelliset ja perheettömät, oli syy sitten itse kullakin mikä hyvänsä.

Mutta se on ilmeisesti se suurin synti jos lasten loma koulusta on syynä siihen että tarvitsee lomansa esim. juhannuksesta eteenpäin, tai kesäkuussa, tai heinäkuun puolesta välistä eteenpäin, tai......

Ihan yhtä itsekästä on ruikuttaa sitä lomaa vaikka heinäkuulle että pääsee esim. mökille siipan kanssa tai yksin makoilemaan, tai mikä hyvänsä syy sitten lapsettomalla onkin.

Itsekkäitä ovat ne jotka eivät kykene ajattelemaan asioita toisen näkökulmasta , oli se toinen sitten lapseton tai perheellinen.

Vierailija
31/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva palstalla on??? ei kai vaan olis aikeita perheen perustamiselle?

ei kannata.. sit ei voi mennä oman pään mukaan. lapsen tarpeet ja hyvinvointi on on ykkösasia!

Vierailija
32/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lapsellinen

Vierailija
33/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niissä voisivat lapsettomat/alle kouluikäisten vanhemmat joustaa. Mielestäni on turha kilpailla niistä, koska niiden lisäksi on paljon muitakin viikkoja. Toivon sitten aikanaan myös itse saavani kyseiset viikot vapaaksi niitä toivoessani.

Kesälomaviikot on ok kierrättää tasapuolisesti.

Vierailija
34/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tullut mieleenikään silloin kyseenalaistaa asiaa. Nyt alkaa taas olla mahdollisuus joustamaan kun lapset ovat isompia, näin se elämä menee.

Vierailija
35/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka joustaa lapsettomana joustaa myös lapsen saannin jälkeen.

Ja ne jotka ovat joustamattomia ennen lapsia ovat sitä myös lasten jälkeen.

Kyse on ihmistyypistä, turha syyttelyyn on lapsia sotkea mukaan, kun syy ei kuitenkaan ole niissä lapsissa, vaan ihminen vain on joko joustamiskykyinen tai joustamaton.

Vierailija
36/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai ajatuksena on (vaikka se ei pitäisi paikkaansakaan) että vuorotellen joustetaan ja hyödytään muiden joustavuudesta. lapsettomatkin saa lapsia joskus, ja sitten he saavat hyötyä siitä että lapsettomat joustaa - ja nämä lapsettomat on

1) nuoria lapsettomia, jotka hyötyy muiden joustavuudesta tulevaisuudessa

2) "vanhoja", joilla lapset on jo isoja eikä enää ole niin väliä milloin lomat pidetään.

eli jokainen vuorollaan joutuu joustamaan ja toisaalta saa hyödyn muiden joustavuudesta.

Vierailija
37/48 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomaviikot annoin päivänselvänä asiana perheellisille.

Nyt kun on lapsia, on minusta hassua, että syyslomaviikon ja hiihtolomaviikon varaa aina sellaiset naiset, joilla on lapset jo aikuisia. Olen ollut viimeisen hoitovapaan jälkeen 6 vuotta töissä ja olen ollut joka vuosi nämä loma-ajat töissä kun lapsettomat ja kohta eläkkeelle jäävät haluavat ne vapaaksi.

Ja perusteluina on se, että PERHEELLISET EI TARVITSE NIITÄ JOKA VUOSI. Hei haloo, minä olen työpaikkamme ainoa, kenellä on pieniä lapsia ja en ole saanut niitä yhtenäkään vuonna.

Ja en ole todellakaan saanut yhtään ylimääräistä joulua vapaaksi sen perusteella, että on lapsia. Lapsettomana tein 14 joulua töitä peräkkäin juuri lapsiperheiden takia.

Eräskin vuosi lapseton lomittaja kävi itkeämässä pomolle, että haluaa vanhempiensa luo jouluaatoksi. Vapaata tuli ja sillä selvä, vaikka olisi ollut minun vuoro olla vapaalla.

Eli on turha puhua, että lapsettomat joustaisi. Ovat ensimäisinä huutamassa ja kiristämässä parhaat ajat itselleen loma-ajaksi ja vapaiksi, vaikka eivät välttämättä niitä tarvitsisikaan.

Annas kun lapseni ovat isoja, en taatusti jousta enää tippaakaan siinä vaiheessa kun näillä nykyisin lapsettomilla on pieniä lapsia.

Vierailija
38/48 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellisena ja lapsettomana. Ja se toinen ihmistyyppi, joka vaan ei pysty missään tilanteessa ja olosuhteissa joustamaan. Ja nämä joustamattomat ovat myös niitä, jotka aloittavat tällaiset rutinaketjut, koska ovat joskus nähneet, kun lapsellinen pääsee lähtemään 2 tuntia aikaisemmin töistä, kun hänen lapsensa on sattunut tippumaan päiväkodin keinusta tai alkanut oksentamaan kesken päivän

Vierailija
39/48 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelematonta se on. Lapsettomillakin kun on ELÄMÄ, eikaä vaan pelkkä työ.

Muistan lapsettomuusajoilta sen, että mulla oli täysi työ pitää pää koossa lapsettomuuden keskellä.

Isossa kokouksessa pomo kerran sanoi vakuuttavasti, että yllä meidän alalla tuo syvyyttä näkemykseen se, että itsellä on edes yksi lapsi avaamassa silmät. "Just joo. Olen siis b-luokan työntekijä lapsettomana,. niinkö?", ajattelin.

Mut lapsettoman ei todellakaan tarvitse joustaa kaikessa. Toisaalta on ikävää, jos hän on joustamatta vaan kosto-mielessä ja periaatteen vuoksi.

Vierailija
40/48 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan vain ihmisistä, joilla ei juuri sillä hetkellä pieniä tai kouluikäisiä lapsia.

Mutta ajattelematonta se on. Lapsettomillakin kun on ELÄMÄ, eikaä vaan pelkkä työ.

Muistan lapsettomuusajoilta sen, että mulla oli täysi työ pitää pää koossa lapsettomuuden keskellä.

Isossa kokouksessa pomo kerran sanoi vakuuttavasti, että yllä meidän alalla tuo syvyyttä näkemykseen se, että itsellä on edes yksi lapsi avaamassa silmät. "Just joo. Olen siis b-luokan työntekijä lapsettomana,. niinkö?", ajattelin.

Mut lapsettoman ei todellakaan tarvitse joustaa kaikessa. Toisaalta on ikävää, jos hän on joustamatta vaan kosto-mielessä ja periaatteen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi