Miksi työpaikalla aina odotetaan että lapsettomat
Kommentit (48)
Kyllä minä lapsettomana joustin aina lomistani ja vapaistani lapsellisten ;) hyväksi . Mulle oli ihan sama, milloin ne lomat olivat. Minusta tuo oli ihan ok.
Ja nyt mulla on onneksi niin ihania sinkkutyökaverita, että kysyvät aina meiltä lapsellisilta noista lomista ensin ja ottavat ne omat lomansa sitten muulloin, kuin lasten lomien aikana. Olen monta kertaa sanonut, että voin kyllä tulla töihin, mutta itse kieltäytyvät sanoen, että kun sulla on noita lapsiakin...
Kiitosta vaan teille rakkaat sinkkukolleegani. Ootte ihania (vaikka ei taida heitä täällä näkyä kiitoksia lukemassa ;))
Tunnustan poikenneeni sivupolulle varsinaisesta aiheesta.
niin varmaankin toivot että muut joustavat? Itse en kannata sitä että vain ja ainostaan lapsettomat joustaisivat, vaan tilanteen mukaan. Meillä esim. on kaksi pientä koululaista ja todella vaikeaa olisi järjestää hoitoa koko kesäksi, elleivät vanhemmat tai edes toinen meistä vanhemmista saisi lomaa koulujen loma-aikaan. Tilanne on tämä nyt muutaman vuoden, mutta sitten muuttuu. Itse olen myös joustanut lapsettomien kohdallakin silloin kun heillä on ollut omia tarpeitaan. Tilanteet muuttuvat, ja fiksujen ihmisten kesken yleensä pystytään näistä sopimaan ilman ihmeellisiä "periaateriitoja".
Minä olen joustanut silloin kun ei vielä lapsia ollut. Ja se tuntui ihan luonnolliselta.
Lapset kun kasvaa isommiksi, on minulla taas varaa joustaa enemmän.. aikansa kutakin.
Lapsia jos on, silloin on PAKKO mennä niiden rytmien mukaan joita sanellaan koulussa/päiväkodissa. Te lapsettomat voitte lykätä Thaimaan matkanne seuraavaan kuuhun, mutta kukas ottaisi lapset hoitoon?
No mites kun ei ole enää isovanhempia?
ei esim. isovanhemilla (jos sellaiset on olemassa täysissä ruumiin ja sielun voimissa) ole mitään velvollisuutta viettää koko kesää lastenlapsia hoitaen. Kaikki isovanhemmat eivät edes halua hoitaa lapsia. Monet sitä paitsi ovat vielä työelämässä.
Joo, tietenkin lapsilla on myös isä, mutta yleensä se isäkin on töissä ja siellä on aivan sama keskustelu lomista (!). Jos kumpikaan ei saa lomaa koulujen loma-ajaksi, on pikkukoululaisilla ja heidän vanhemmillaan vaikea tilanne. Noin pieniä ei edes saisi jättää itsekseen selviämään, jos kysytään vaikkapa lastensuojelusta. Tuossa tilanteessa näen kyllä punaista jos joku tulee minulle sanomaan että kiusallaankaan ei voi joustaa, ja että vaaditaan jotain "erityiskohtelua".
Sitä ollaan kaikki joulun ja pääsiäisen pyhät töissä, kun lapsettomillahan ei voi olla mitään menoja silloin..
Lasten hiihtolomaviikon lomat tottakai ymmärrän!
niin voin ihan hyvällä omalla tunnolla opetella sanomaan joskus ei.
Joten te lapsettomat kun teillä on lapsia, en jousta tippaakaan. Opettelen tervettä itsekkyyttä ja alan ajatella itseäni enemmän.