Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikalla aina odotetaan että lapsettomat

Vierailija
22.09.2008 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joustavat?

Aivan kuin lapsiperheiden menot olisi tärkeämpiä kuin lapsettomien. Lapsettomillakin menoja ja jokaiselle omat menot tärkeitä

Meidän työpaikalla aina odotetaan meidän lapsettomien joustavan. Mielestäni epäreilua. Lomien suhteen ym

Vierailija
2/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nyt, pienen lapsen äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia jos on, silloin on PAKKO mennä niiden rytmien mukaan joita sanellaan koulussa/päiväkodissa. Te lapsettomat voitte lykätä Thaimaan matkanne seuraavaan kuuhun, mutta kukas ottaisi lapset hoitoon?

Vierailija
4/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia jos on, silloin on PAKKO mennä niiden rytmien mukaan joita sanellaan koulussa/päiväkodissa. Te lapsettomat voitte lykätä Thaimaan matkanne seuraavaan kuuhun, mutta kukas ottaisi lapset hoitoon?

ehkä olisi kannattanut miettiä lapsen hankintaa kaksi kertaa...pääsisit sinäkin Thaimaaseen.

Kyse oikeudenmukaisuudesta, ei aina reilua lapsettoman joustaa

Vierailija
5/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäreilulle. Monet vanhemmat tuntuvat ajattelevan, että lapsettomien menot ja elämä eivät ole tärkeää ja lapsiin vedoten on helppo päästä monenlaisesta pälkähästä. Itse en ikinä käytä lapsiani tekosyynä tai edes syynä mihinkään.

Vierailija
6/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat, ehkä heidän hoito, lemmikit, harrastukset.

Ei niitä voi laittaa tärkeysjärjestykseen. Puntarissa painaa niin moni muukin syy kuin lapset

Minä en suostu aina vaihtamaan vuoroja perheellisetn kanssa ihan periaatteesta, silloin saa aina olla hyppimässä heidän pillin mukaan. Sanoisin oman kokemuksen mukaan että perheelliset ne itsekkäitä on

Vierailija
7/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vastoin lakia. Perheellisen työntekijän on itse hoidettava lasten hoitoon yms. liittyvät asiat. Työtovereiden ei tarvitse joustaa.

Vierailija
8/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitenkaan lapsettomien kustannuksella. Ei pidä suostua sellaiseen

Vierailija
9/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää joustaa mutta ei lapsettomien? Kyllä joustoa pitäisi olla puolin ja toisin!

Vierailija
10/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin oli lapsettomana helpompi joustaa jne. ja nyt kun on useampi lapsi niin kaikki ei käy ihan tosta noin vaan just sillon kun itse haluaisi. Pientä lasta kun ei voi yksinkään jättää. Tiedän, että se tuntuu epäreilulle, eikä kuuluis niin olla mut niin se vaan välillä on. En vähättele lapsettomien menoja ollenkaan, oli minullakin omat menoni mutta niitä oli kyllä helpompi muuttaa kuin nykyisin. Tosin joustin minäkin aikoinani aina lapsiperheiden takia. Olin monet joulut ym. pyhät töissä, jotta lapsiperheet saavat vapaata, tosin en ole siitä yhtään katkera tms. Sai niistä kyllä hyvät liksatkin.

Vierailija
11/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa yksi lapseton ja se saa lomansa joka ikinen vuosi sen mukaan mitä muut on sille jämiä jättäneet.

Mutta sitten taas on niinkin, että jos työpaikassa on lapsettomia ja perheellisiä, niin ei ne lapsettomat voi vain ajatella, ettei ole heidän murheensa miten perheelliset lastensa hoidon järjestää. Kyllä sen verran yhteisvastuullisuutta pitää jokaisen rinnasta löytyä, ettei ehdoin tahdoin aja toista perhettä tilanteeseen, jossa lapsi joutuu olemaan yksin.

Itsekkyyttä on olla huomioimatta toisten perheiden tarpeita, vaikka ne olisi erilaisia kuin omat. Ja se päätee sitten myös toisinpäin: Itsekkäitä on ne perheelliset, joiden mielestä lasten omistaminen oikeuttaa tallomaan toisten oikeudet.

Vierailija
12/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen muut,lapselliset ovat alinta kastia

Vierailija
13/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotta saisin lapset ja työn sovitettua jollain tavoin kalenteriin. Jos nämä nykyiset joustovarani eivät riitä, lähden muualle töihin. Jos firma haluaa pitää mut talossa, tietyt joustot elämäntilanteiden mukaan on vaan pakko hyväksyä.

Vierailija
14/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joustaa myös lapsen saannin jälkeen.

Ja ne jotka ovat joustamattomia ennen lapsia ovat sitä myös lasten jälkeen.

Kyse on ihmistyypistä, turha syyttelyyn on lapsia sotkea mukaan, kun syy ei kuitenkaan ole niissä lapsissa, vaan ihminen vain on joko joustamiskykyinen tai joustamaton.

Vierailija
15/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa voisi ajatella myös niiden lapsettomien kannalta. Se vain tuntuu varsin usein unohtuvan.

Itse olen useita vuosia toivonut lapsia, mutta niitä ei eri syistä ole nähtävästi minulle suotu eikä vielä pitkään aikaan suodakaan. Se tuntuu todella pahalta, ja olen rehellisesti ottaen tosi kateellinen ihmisille, joilla on mahdollisuus saada lapsia ja viettää aikaa heidän kanssaan.

Arvatkaa vain, miltä siinä tilanteessa tuntuu saada kuulla, että työpaikalla pitää vielä joustaa ekstraa, koska muilla on niin raskasta lastensa kanssa. Vastaus: lähinnä siltä, että "Eikö siis riitä, että en voi vieläkään saada omia lapsia? Pitääkö minun vielä antaa vapaa-aikanikin niiden hyväksi, joilla on asiassa parempi tuuri - ja kuunnella siinä sivussa, kuinka he valittavat siitä, kuinka lasten kanssa on niin rankkaa."

Itse tekisin lähes mitä vain saadakseni edes yhden lapsen.

Vierailija
16/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla joku pitkäaikaistyötön voisi tulla sinulle sanomaan että mitä siinä iniset loman ajankohdasta, kun kaikilla ei ole edes työtä.. mikä tietysti on ihan totta. Kaikki kun on niin suhteellista, ja aina löytyy joku, jolla on asiat vielä kurjemmin.

Vierailija
17/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat tuntuvat ajattelevan, että lapsettomien menot ja elämä eivät ole tärkeää ja lapsiin vedoten on helppo päästä monenlaisesta pälkähästä. Itse en ikinä käytä lapsiani tekosyynä tai edes syynä mihinkään.

joten tietää, että lapsettoman on helpompi joustaa kuin "lapsellisen". Ihan turha tähän vängätä että "mitäs teitte lapsenne", jonkun heitäkin on "tehtävä". Koulut eivät jousta loma-ajoissaan, ja Suomessa on oppivelvollisuus (juu, lapsia voi opettaa kotonakin ;-)) ). En minäkään lapsiani käytä tekosyynä tms., mutta tosiasia on, että he ovat siinä ja minä toimissani huomioin myös heidät ja he ovat etusijalla työkavereihini nähden. En toki ajattele niinkään, että lapsettomien menot eivät ole tärkeitä, ne ovat vain helpommin järjestettävissä :-))

Vierailija
18/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joustin ennen kuin minulla oli omia lapsia (tarpeen tullen osasin kyllä pitää puolenikin), ja toisaalta nyt on mukavaa, että muut vuorollaan joustavat kun pienet koululaisemme tarvitsevat loma-aikana vanhempiaan. Muutaman vuoden päästä tilanne on taas toinen, ja voin vuorostani taas itse joustaa enemmän.

Vierailija
19/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia vaikkapa pari lasta, siitä ne joustot nimittäin vasta alkavatkin!

töissä tosin voit päästä "nauttimaan" joustamisesta.

Vierailija
20/48 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan suinkin voin. Mutta tosiasia on, että ne lapset on haettava hoidosta tiettyyn kellonaikaan mennessä ja päiväkodit ovat kiinni juuri sen heinäkuun (itse viettäisin mieluusti lomani muuna aikana) jne. Vaikka en kyllä mitenkään pidä reiluna, että joku joutuu esim. ylitöihin tai siirtämään etelänmatkaansa, vain sillä perusteella, että on lapseton (onneksi ei meidän työpaikalla joudukaan).

Toisaalta uskon, että toi joustaminen ei ole kiinni siitä onko lapseton vai ei, vaan enemmänkin ihmistyypistä, kuten joku jo aikaisemmin kirjoittikin.

Oma äitini ainakin joustaa jatkuvasti juuri lapsiperheiden vuoksi työssään, ja ihan vain siksi, että haluaa helpottaa nuorten lapsiperheiden arkea. Sellainen aion minäkin olla, kun se joustamisen mahdollisuus tulee, nyt vaan omat lapset ovat niin pieniä, ettei töissä voi ylimääräistä aikaa oleskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän