Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi italiassa punaviiniä juodaan kuin vettä tai maitoa?

Vierailija
03.09.2025 |

Ruoka juomana, jano juoma jne.. ei mahda olla terveellistä!

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteja.

Vierailija
42/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne nyt punaviiniä janojuomana siellä sentään käytä :D

Käyttää

Sitten on vielä sangriat ja muut sekoitukset.

Italiassa ei juoda sangriaa, vaan Espanjassa, ja jostain luin, että sielläkin se on vaan turistijuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa juodaan hanavettä, jota pitää juoksuttaa aina ennen juomista, koska vedessä on liikaa lyijyä, kuparia, sinkkiä, nikkeliä jne. 

Ehkei viini olisi kuitenkaan paha.

Ei ole porakaivovedessäni. Tuo kupari on hyödyllinen, sinkki myös

Vierailija
44/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

janojuoma,  ruokajuoma 

Vierailija
45/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein janojuomana sekoittavat vettä viiniin. Hanavesi monessa maassa pahanmakuista. 

Eivät ainakaan Italiassa.

Viiniä juodaan vain ja ainoastaan aterian yhteydessä. Janojuomat on erikseen.

Vierailija
46/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linköpingin yliopiston terveystieteiden professori Fredrik Nyström tuoreessa kirjassaan Lighten the Load on Your Shoulders: "Juo lasi punaviiniä joka päivä -elä pidempään".

https://www.msn.com/sv-se/halsa/kroppochsjal/professor-drick-vin-varje-…

Vaarallinen ohje niille jotka tarvii vaan sen pienen sykäyksen että saavat luvan juoda.

Maailma ei voi mennä aina heikoimman lenkin mukaan. 2% väestöstä tulee alkoholistiksi ja se tulee vaikka kieltolailla.

Vierailija
47/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aikuiset litkimässä vasikoiden ravintoa, eli lehmän maitoa? Hyi hitto! En vaan tajua, en.

Suvussa ja tuttavapiirissä kaikki maidonkittaajat ovat vanhemmiten kärsineet ylipainosta ja sydän- ja verisuonitaudeista. Sama oli isälläni. Itse olen vielä yli viisikymppisenä hoikka ja hyvässä kunnossa. Samoin kaikki italialaiset ja ranskalaiset tuttavani. Meille viini maistuu. Ja janoon kivennäisvedet.

Onko Välimeren maissa yhtä paljon ylipainoisia ja sydänvikaisia kuin Suomessa? Olen ymmärtänyt ettei läheskään niin paljon.

Maidolla ei todellakaan suomessa  olla lihottu, se on faktaa.1 dl maitoa sisältää 43 kaloria😁 Yhdessä 100 g viinerissä on yhtä paljon energiaa kuin litrassa maitoa

Vierailija
48/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidonvihaaja täällä puhuu puutaheinää

Vierailija
49/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se suomalainen alkoholisti perustelee juomistaan.

Euroopassa on johtavat luvut maksakirroosista ja syövistä.

Vierailija
50/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aikuiset litkimässä vasikoiden ravintoa, eli lehmän maitoa? Hyi hitto! En vaan tajua, en.

Suvussa ja tuttavapiirissä kaikki maidonkittaajat ovat vanhemmiten kärsineet ylipainosta ja sydän- ja verisuonitaudeista. Sama oli isälläni. Itse olen vielä yli viisikymppisenä hoikka ja hyvässä kunnossa. Samoin kaikki italialaiset ja ranskalaiset tuttavani. Meille viini maistuu. Ja janoon kivennäisvedet.

Onko Välimeren maissa yhtä paljon ylipainoisia ja sydänvikaisia kuin Suomessa? Olen ymmärtänyt ettei läheskään niin paljon.

Akat tupakoi noissa maissa posket lommolla.

Ja noissa maissa syödään (aatella) spagettia ja leipää.

Mutta suomalaisilla onkin nämä kotimaassa myrkkyä. Reissussa ei kumpikaan haittaa, kuuma eikä käntty.

Vierailija
51/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maidolla ei todellakaan suomessa  olla lihottu, se on faktaa.1 dl maitoa sisältää 43 kaloria😁 Yhdessä 100 g viinerissä on yhtä paljon energiaa kuin litrassa maitoa

Ei ehkä lihottu, mutta tuollainen mieltymys kielii muutenkin vinksahtaneesta mausta. Kuka edes keksi alkaa vasikaksi, klunks klunks🤣. Menneiden vuosisatjoen tuohuja, kun ei silloin muusta ymmärretty. Näkee mitä mättävät lautasilleen noi maidon kittaajat. Ei mitään kulinaristeja. Kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
52/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vasta Italiassa. Siellä ihmiset näytti onnellisemmalta ja hoikemmilta. 

Parempi olla hoikka ja ruokajuomana joskus punaviiniä kuin suomalaiseem tyyliin olla läski ja juoda maitoa.

Vierailija
53/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisteja.

Jos juo lasillisen (max 12cl) viiniä kerran päivässä ruuan kanssa se ei ole alkoholismia. Mieluummin viiniä kuin cokista ruuan kanssa - terveellisempäähän se on!

Humalahakuinen juominen on alkoholismia, sitä ei italialaiset harrasta. Kuluneiden 35 vuoden aikana olen nähnyt yhden alkoholisoituneen Italiassa. Suomessa näen 5-10 joka kerran kun poistun kotoa esim kauppaan - notkuvat pussikaljoittelemassa kaupan ulkopuolella. Inhaa!!

Vierailija
54/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se AP provoilee kun ei tiedä Italiasta mitään?

Vierailija
55/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä lihottu, mutta tuollain

Maidon juomisella ja ruuan  kulinaarisuudella ei ole mitään yhäläisyyttä. Ei se viinilasillinen sitä ruokaa tee  yhtään sen kulinaarisemmaksi, ja päinvastoin

Vierailija
56/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vasta Italiassa. Siellä ihmiset näytti onnellisemmalta ja hoikemmilta. 

Parempi olla hoikka ja ruokajuomana joskus punaviiniä kuin suomalaiseem tyyliin olla läski ja juoda maitoa.

Vai niin. Olen juonut eläissäni aika paljon maitoa ja BMI ei ole koskaan ollut  yli 23 .Mitäs siihen sanot ? Viinin makua inhoan. Jos pakko on, niin ehkä  meluimmin konjakki  " ruuan päälle  "pari kertaa vuodessa

Vierailija
57/107 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maito ruokajuomana ja kulinarismi nyt ei vaan mahdu samaan lauseeseen. Jos et usko, niin kysy vaikka joulupukilta. Tai Gordon Ramsaylta. Amen.

Vierailija
58/107 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset viinit eivät kyllä niin kaksisia ole, että ilman pakkoa niitä joisi. Raakamaito ja etenkin piimä ovat maullisesti hienoja.

Vierailija
59/107 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaiset viinit eivät kyllä niin kaksisia ole, että ilman pakkoa niitä joisi. Raakamaito ja etenkin piimä ovat maullisesti hienoja.

Alkoon tulevat bulkkiviinit on ihan ok muttei laadukkaimpia..Italiasta taas löytyy jopa asiantuntijoiden mielestä erittin laadukkaita viinejä pilvin pimein (yli 90p.). Niitä pitää vaan mennä maistelemaan paikan päälle, Suomesta niitä parhaita ei koskaan saa

Vierailija
60/107 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisteja.

Jos juo lasillisen (max 12cl) viiniä kerran päivässä ruuan kanssa se ei ole alkoholismia. Mieluummin viiniä kuin cokista ruuan kanssa - terveellisempäähän se on!

Humalahakuinen juominen on alkoholismia, sitä ei italialaiset harrasta. Kuluneiden 35 vuoden aikana olen nähnyt yhden alkoholisoituneen Italiassa. Suomessa näen 5-10 joka kerran kun poistun kotoa esim kauppaan - notkuvat pussikaljoittelemassa kaupan ulkopuolella. Inhaa!!

Humalahakuinen juominen ei ole alkoholismia sen kummemmin kuin absolutismikaan. Kunnon perseet tekee gutaa. Koita vaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän