Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ei pidä kameraa päällä Teamsissa työpalavereissa?

Vierailija
03.09.2025 |

Ja on haamuna. Tulee mieleen että nukkuuko siellä koneen ääressä...

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut tapaan, että kokouksen alussa yleensä pidetään kamerat hetken päällä, mutta kokouksen aikana vain sen kamera on päällä, joka puhuu. Varsinkin jos esitetään jotain.

Itselläni on Teamsissa taustakuva, joten ei ole tarvetta esitellä omaa kotia mitenkään. Etäpäivinä en meikkaa, mutta normaalistikin laitan lähinnä vain ripsiväriä, joten ero ei ole merkittävä. Sitä paitsi Teamsin kuva on yleensä sen verran epätarkka, että ei siinä paljon erota onko meikkiä vai ei. Vaatteet on ehkä hyvä olla päällä. ;)

Vierailija
182/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kameraa.

Nykyään kaikissa läppäreissä on kamera. Roskaa.

Kaikki ei tee töitä läppärin näyttöä käyttäen, kun siihen ei mahdu kuin kärpäsen pieru näkyviin. Jonkun excelin käsittely tuskaa pienellä näytöllä ja kun tarvitset työskentelyyn lisäksi vielä muita ohjelmia samanaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alasti tai alusvaatteisillani, siksi kamera suljettuna.

Hahaa, tästä tuli mieleen kun kerran oli pakko laittaa kaikkien kamerat päälle. Mulla oli hiukset rasvaisen räjähtäneet joka suuntaan. Oli linjoilla hauskaa kun laitoin kameran, vetäjä kiitti kohteliaasti hymyillen.

Ei mulla ainakaan ole tapana katsoa työkaverin hiuksia vielä vähemmän Teamsissä. Sun rasvaiset hiukset meni ihan varmasti kaikilta ohi. 

Vierailija
184/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalin varhaisen välittämisen mallin mukaista, että voidaan olettaa, että etäaamuisinkin tsempataan itsensä suihkuun, vaatteet päälle, hiukset harjataan, ehkä kevyt meikki, ihan samoin jos mentäisiin toimistolle.

Nyt hei :D Varhaisella välittämisellä ei ole mitään tekemistä minkään kevyen meikkaamisen kanssa saatika minkään aamuisen suihkun kanssa. Jos teillä esihenkilö / olet itse esihenkilönä yrittää perustella kamerapakkoa varhaisen välittämisen mallilla niin teitä sumutetaan kyllä ihan kympillä. 

Koskeeko tämä kevyt meikkaaminen myös miehiä? Saanko minä potkut, kun en voi naisena käyttää ihosairauden takia meikkiä?

Vierailija
185/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua olla linssiluteita ja esitellä itseään.

Vierailija
186/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä ellei erikseen käy käsky. Ääni rupeaa meidän kokouksissa pätkimään joten suositus on monesti että kamerat pois päältä.

Meillä ei aspassa etätöitä saa tehdä jos yhteys pätkii. Se on sitten 100% toimistolla. Kummasti on yhteydet monelta korjaantuneet

Meillä ei yhteydet pätki normaalityössä mutta meillä saattaa kokouksissa olla parhaimmillaan 50-60 henkilöä samaan aikaan linjoilla niin kyllä se vaikuttaa kokouksen laatuun :D 

Vierailija
187/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan Mupet shown hahmolta,menee taas toipuessa siitä pitkään

Vierailija
188/191 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalin varhaisen välittämisen mallin mukaista, että voidaan olettaa, että etäaamuisinkin tsempataan itsensä suihkuun, vaatteet päälle, hiukset harjataan, ehkä kevyt meikki, ihan samoin jos mentäisiin toimistolle.

Nyt hei :D Varhaisella välittämisellä ei ole mitään tekemistä minkään kevyen meikkaamisen kanssa saatika minkään aamuisen suihkun kanssa. Jos teillä esihenkilö / olet itse esihenkilönä yrittää perustella kamerapakkoa varhaisen välittämisen mallilla niin teitä sumutetaan kyllä ihan kympillä. 

Koskeeko tämä kevyt meikkaaminen myös miehiä?

Saanko minä potkut, kun en voi naisena käyttää ihosairauden takia meikkiä?

Millainen työsoppari sulla on?

Vierailija
189/191 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalavereissa pidän päällä, sisäisissä en.

Vierailija
190/191 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pitää? Ethän sä puhelimessakaan puhuessa näe toisen pärstää ja hyvin saa asiat hoidettua

Vierailija
191/191 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä IT-firmassa ei pidä ketkään, paitsi jotkut isommat pomot jos pitävät jotain tilaisuutta henkilöstölle. Normaaleissa työkokouksissa kukaan ei pidä kameraa päällä. Eikä kaivata. Kun keskustellaan "insinööriasiaa", ei siinä kenenkään naamoja kaivata, häiritsee vaan. 

Muutenkin ihanaa, ettei kukaan edes tiedä, esim. minkä ikäinen ja näköinen olen. Olen yli 50 v ja lihava, se voisi haitata, mutta ei haittaa, koska minusta ei tiimiläiset tiedä kuin äänen, ja sen miten teen töitä.