Miksi jotkut ei pidä kameraa päällä Teamsissa työpalavereissa?
Ja on haamuna. Tulee mieleen että nukkuuko siellä koneen ääressä...
Kommentit (191)
Mulla ei ole kameraa tietoturvan takia. En myös ole kiinnostunut näkemään muiden lärviä kun tiedän keitä nää muut on, ja muistan miltä ne näyttää. Pelkkä asiasisältö riittää.
Pitäisi laittaa hiukset ja meikata. Ei jaksa etähommissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kahdenkeskinen palaveri, niin pidän päällä. Jos enemmän väkeä niin en. Tai silloin meillä pitää kameran päällä se, joka puhuu/esittelee asiaa. Ei joka kommenttin räpsäytetä kameraa päälle.
Sama systeemi. Tai no kyllä ne pääsääntöisesti päällä pidetään kolmen tai neljänkin kesken. Jos siis vain keskustellaan eikä ole mitään ruudunjakoja päällä. Itse kyllä pidän tökerönä, jos kahdestaan ei pidä kameraa päällä.
Meillä oli yksi ulkomaalainen asiakas, joka halusi, että kamera on päällä palsun alussa. Aika typerää.
Meillä ei onneksi tarvi. Liikaa porukkaa ja vie liikaa kaistaa. Vain esittäjällä on kamera päällä.
Vierailija kirjoitti:
Olin etänä mutta en ollut käynyt suihkussa tai kammannut tukkaa tai meikannut. Siksi.
No eikö sulla ole siellä mitään sanottavaa? Sittenhän se on tiedotustilaisuus ja sen voisi hoitaa sähköpostillakin.
Miksi? Ei siellä missikisoja pidetä
Meillä on tosi ärsyttäviä managereita, jotka haluaa esitellä itseään ja ympäristöään teamsissa.
Minä saatan hieroa jalkapohjaa faskiapallolla. Se on kipeä ja näyttäisi varmaan oudolta kun heiluisin ruudussa. Pystyn kyllä keskittymään muiden puheeseen.
Välillä hieron samalla pallolla niskaa ja hartioita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tietävät jo miltä työkaverit näyttävät ja palavereissa ollaan tekemässä työtä eli katsomassa sitä materiaalia jota palaverissa esitetään eikä postimerkin kokoisia naamoja.
Ensimmäinen palaveri jonkin asiakkaan tai alihankkijan kanssa pidetään kamerat päällä jos netti vain kestää. Sen jälkeen niissäkin tehdään töitä.
Vrt avokonttori johon tullaan lässyttämää mukavia työkavereiden kanssa ja käymään tunnin lounaalla tai kotitoimisto jossa työt tehdään.
Naulan kantaan. Totuus jota toimistopakottajat ja vallan menetystä pelkäävät pikkupomot eivät suostu hyväksymään
Ettei krapulainen naama näy.
Ettei viinilasi näy.
En halua olla kameran kuvattavana, enkä kenenkään näytöllä. En muutenkaan pidä mistään esittelykierroksista, enkä muuten ylipäätään palavereistakaan. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yksi ulkomaalainen asiakas, joka halusi, että kamera on päällä palsun alussa. Aika typerää.
Kuinka usein on palsuja? Mihin aikaan päivästä ja kauanko kestää?
Kaveri kertoi, että duunissaan (etä) sovittu, että palsussa perjantaisin sallittua klo 13 alkaen juoda alkoholia. Ja näin toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kahdenkeskinen palaveri, niin pidän päällä. Jos enemmän väkeä niin en. Tai silloin meillä pitää kameran päällä se, joka puhuu/esittelee asiaa. Ei joka kommenttin räpsäytetä kameraa päälle.
Sama systeemi. Tai no kyllä ne pääsääntöisesti päällä pidetään kolmen tai neljänkin kesken. Jos siis vain keskustellaan eikä ole mitään ruudunjakoja päällä. Itse kyllä pidän tökerönä, jos kahdestaan ei pidä kameraa päällä.
Itse olen jopa pitänyt kameran pois päältä kahden kesken, vaikka toinen on pitänyt kameran päällä :D Tökeröä tai ei, niin minä en kameroita käytä.
Mun mielestä olis hyvä käytöntö, että jo kutsussa kerrottaisiin pidetäänkö kameroita päällä. Näin naisena on kiva laittautua jos joutuu olemaan esillä. Viime viikolla osallistuin koulutukseen, jossa luulin olevani vain kuuntelijana, mutta eikö siinä alussa ollut joku pulinakierros kamerat päällä enkä ollut meikannut.
Kuvallinen yhteys kuluttaa suuremman määrän sähköä ja vettä datakeskuksissa.
Muuten muut näkevät työpöytäni olevan silityslauta ja että alosa on pelkät pikkubokserit. Olen mestari.
Vierailija kirjoitti:
Kuvallinen yhteys kuluttaa suuremman määrän sähköä ja vettä datakeskuksissa.
Ai niin. Tuo onkin hyvä pointti, jos joutuu joskus perustelemaan pimeää kameraa. Sanon, että olen niin huolissani ympäristöstä, että haluan säästää energiaa.
On helpompi runkata kun ei avaa kameraa.