Miksi lapsia ei enää kasvateta eikä heiltä vaadita mitään vaan eletään lasten ehdoilla?
Eikö lapselle nykyisin koskaan saa tulla mistään paha mieli? Omassa lapsuudessani 1960-luvulla sai, ja tulikin, vaan ei jättänyt traumoja.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin pitää kuria autistilleni yksi aamu päiväkodin pihalla, mutta päiväkodin opettaja tuli silmille ja vesitti homman. Sen jälkeen totesin, että hoitakoot itse sitten ristiriitatilanteet, kun kerta paremmin osaa. No ei osannut, soitteli perään että pitäisi hakea aikaisemmin kun on nyt vaikea päivä lapsella ja plääplää.
En yhtään ihmettele, että erityislasten vanhemmat eroavat niin usein ja väsyvätkin, kun mikään nykyajan lässytyskasvatuskeino ei toimi erityisiin, mutta muutakaan ei saisi toteuttaa. Omassa tapauksessani en siis ollut fyysinen, vaan kovaan ääneen sanoin napakasti useampaan otteeseen, että muita ei lyödä, vaikka kuinka suututtaisi.
Kaikki palaveritkin on olleet pelkkää ajanhaaskausta ja hymähtelyä, etukäteen päiväkoti/eskari/koulutaho on luvannut että puhutaan ääneen vaikeistakin jutuista, mutta sitten kun paikalla on neurologia tms., pitävät suunsa supussa.
Osa lapsista oppii va
Tunnen yhden perheen jossa äiti on kasvattanut "nepsystään" normaalin ihmisen joka nyt pääsi lukioonkin ja pärjää ok. Konstina oli kuvailemasi selkeä kasvatus.
Eli kasvatus oli vähän sellaista koirakoulua - ei lapsen satuttamista mutta nykymittapuulla hän oli aika vaativa ja vahva vanhempi. Tuli upeaa jälkeä!
Lapsentahtisuus on otettu kirjaimellisesti. Lapsi päättää kaikesta eikä mitään epämiellyttävää tarvitse tehdä. Oikeastihan tuon pitäisi tarkoittaa sitä, että arjessa otetaan lapsen tarpeet huomioon, esim. säännöllinen elämänrytmi.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin pitää kuria autistilleni yksi aamu päiväkodin pihalla, mutta päiväkodin opettaja tuli silmille ja vesitti homman. Sen jälkeen totesin, että hoitakoot itse sitten ristiriitatilanteet, kun kerta paremmin osaa. No ei osannut, soitteli perään että pitäisi hakea aikaisemmin kun on nyt vaikea päivä lapsella ja plääplää.
En yhtään ihmettele, että erityislasten vanhemmat eroavat niin usein ja väsyvätkin, kun mikään nykyajan lässytyskasvatuskeino ei toimi erityisiin, mutta muutakaan ei saisi toteuttaa. Omassa tapauksessani en siis ollut fyysinen, vaan kovaan ääneen sanoin napakasti useampaan otteeseen, että muita ei lyödä, vaikka kuinka suututtaisi.
Kaikki palaveritkin on olleet pelkkää ajanhaaskausta ja hymähtelyä, etukäteen päiväkoti/eskari/koulutaho on luvannut että puhutaan ääneen vaikeistakin jutuista, mutta sitten kun paikalla on neurologia tms., pitävät suunsa supussa.
Osa lapsista oppii va
Minäkään en tänäkään päivänä ole löytänyt kasvatuskeinoja jolla autistin kanssa elämä olisi edes vähän helpompaa. Ei auta lempeys ja ymmärtäminen, ei auta tiukka kuri. Ei auta myöskään nepsyille neuvotut keinot, kun lapsella on tunnesäätelyä tasan nolla.
Taika onkin ennakoinnissa ettei kuormitus pääse liian kovaksi,silloin ei tarvitse pakkokeinoja
Vierailija kirjoitti:
Saa sossut ovelle jos lapselle tulee paha mieli, kotityötkin on riistoa jos sossuista siltä tuntuu. Esim.tiskikoneen tyhjennys oli meillä suuren kauhistelun aihe. Lapsi 10v ja kuulema liikaa vastuuta kerran päivässä tyhjentää.
Ja sitten ihmetellään kun nuoret ei enää selviä intissä eikä muutenkaan itsenäinen elämä meinaa sujua.
Ihan itsestään selvää että jokaisen pitää opetella kotitöitä, ei se voi olla niin että äiti on joku piika joka vaan passaa pentuja loputtomiin.
Se ei ole lapsen ehdoilla elämistä, että annetaan lapsen päättää asioista, mistä se ei ole kypsä päättämään. Sehän on täydellistä lapsen mitätöintiä. Lapsen tarve on se, että sitä ohjataan. Sitä vaille jättäminen tai netin varaan jättäminen on hylkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sossut ovelle jos lapselle tulee paha mieli, kotityötkin on riistoa jos sossuista siltä tuntuu. Esim.tiskikoneen tyhjennys oli meillä suuren kauhistelun aihe. Lapsi 10v ja kuulema liikaa vastuuta kerran päivässä tyhjentää.
Ja sitten ihmetellään kun nuoret ei enää selviä intissä eikä muutenkaan itsenäinen elämä meinaa sujua.
Ihan itsestään selvää että jokaisen pitää opetella kotitöitä, ei se voi olla niin että äiti on joku piika joka vaan passaa pentuja loputtomiin.
Älä Vanhapiika sano lapsia pennuiksi. Ole itse esimerkki....🤭🤭
Käykääs kattomasa meininkiä vaikkapa Ranskassa! Kiitos, ole hyvä, anteeksi jne... Lapset syö muutakin kuin BURGERIA (eikö se ole enää hampurilainen?) ja pizzaa (kirjoitan itse tuon "pitsa"). Eikä sitä V-kirosanaa lauseen alussa, sen aikana monta kertaa ja vielä lopussa.
Penskoilla on pidettävä jonkinlainen roti, jotta he eivät hajota paikkoja, ole töykeitä, varastele, käytä nikotiinia 8-vuotiaasta alkaen ja jumitu puhelinruudun ääreen.
On aika karmeaa kun joltain 3-vuotiaalta palstamamma kysyy prismassa, että kulta mitä sinä haluaisit syödä tänään?
Nämä sitten pitäisi saada käymään armeija, hoitamaan jätevesilaitokset yms. ja jaksamaan työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Vanhapiika sano lapsia pennuiksi. Ole itse esimerkki....🤭🤭
Paraskin puhumaan kun itse nimittelet muita.
"Vahvat ja itsenäiset" naiset ovat murtaneet miesten perceenreiåt, ja saattaneet heidän ylisukupolviseen aisuruuteen. Miesten mielissä pyörii näinä päivinä enää Mahmudin muna ja soijarouheet!
Vierailija kirjoitti:
Käykääs kattomasa meininkiä vaikkapa Ranskassa! Kiitos, ole hyvä, anteeksi jne... Lapset syö muutakin kuin BURGERIA (eikö se ole enää hampurilainen?) ja pizzaa (kirjoitan itse tuon "pitsa"). Eikä sitä V-kirosanaa lauseen alussa, sen aikana monta kertaa ja vielä lopussa.
Penskoilla on pidettävä jonkinlainen roti, jotta he eivät hajota paikkoja, ole töykeitä, varastele, käytä nikotiinia 8-vuotiaasta alkaen ja jumitu puhelinruudun ääreen.
On aika karmeaa kun joltain 3-vuotiaalta palstamamma kysyy prismassa, että kulta mitä sinä haluaisit syödä tänään?
Nämä sitten pitäisi saada käymään armeija, hoitamaan jätevesilaitokset yms. ja jaksamaan työelämässä.
Jännä miten otit esimerkiksi sen maan missä lasten lyöminen on hyväksyttävä kasvatuskeino. Ei sitä julkisesti tehdä vaan kotona, joten satunnaiselle turistille näkyy vain hyväkäytöksiset lapset, jotka pelkää selkäsaunaa.
Lapsi ei ole syntyessään valmis itsenäiseen toimintaan ja yhteiskunnassa pärjäämiseen. Se oppi on vanhempien vastuulla. On järkyttävää miten monet vanhemmat vain jättävät lapsen heitteille tekemään mitä hän haluaa. Lopulta lapsi lähtee kotoa eikä osaa edes perusasioita.