Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostettiinko sinulle aina lapsena kasvuvaraa, eli vaatteet ja etenkin kengät valtavan isoina?

Vierailija
03.09.2025 |

En vieläkään käsitä miksi äitini osti minulle vaatteisiin aina kasvuvaraa. Tai sitä sanaa hän käytti. Oikeasti se tarkoitti sitä, että kengissä oli yli kaksi senttiä tyhjää tilaa pituudessa liikaa. Oli todella vaikea kävellä ja huono jaloille. Farkut piti aina kääntää lahkeista hakaneuloissa sinne sisällä liika pituus, sillä farkut oli 10 cm liian pitkät. Ja tietenkin vaatteet kuluu käytössä, niin aina nämä kengät ja vaatteet ehti kulua rikki ennen kuin ne olisi olleen lähellekään sopivat. Ja taas kaupoille ostamaan sitä kasvuvaraa. Me ei edes oltu köyhiä vaan normaalituloisia, hyvätuloisia jopa. Oliko tuo joku perinne 80-90 -luvulla? Olen siis syntynyt 1980.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostettu liian reilunkokoisia vaatteita. Ostettiin kuitenkin sellaisia, että mieluummin vähän reilumpi, kuin pienehkö koko. 

Itse taas ostin lapsilleni joskus vähän turhankin isoja vaatteita. Jotkut jätin sitten suosiolla kaappiin odottamaan aikaa, kun ne olivat sopivampia. Liian isoja kenkiä en ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla