Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sodexon toimitusjohtaja itkee kun asiakkaat syövät liikaa heidän buffeteissaan

Vierailija
02.09.2025 |

Olen vältellyt Sodexon ravintoloita jo aiemmin heidän kouluruokamaisten tuotteidensa takia mutta vastedes en astu heidän ravintoloihinsa jalallanikaan edes vahingossa. Tämä avautuminen kuuluu samaan sarjaan kuin se kun liikekiinteistösijoittaja käskee ihmisiä palaamaan etätöistä takaisin konttorille töihin.

https://www.hs.fi/talous/art-2000011430176.html

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kalapuikkoa perunoilla 15 euroa. Kauppa se on joka kannattaa..

Vierailija
102/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset käyttäytyvät lounasbuffetissa kyllä kuin ikuisella all inclusive -lomalla. Sitä ruuan ahmimista  ja kukkuralleen  lastattuja lautasia on kauhea katsella. Ei ihme, että kansa vaan lihoo.

Omalla työpaikallani jotkut miehet syötävät uskomattoman paljon. Eräs lappasi lautaselle kerran 7 lehtipiviä. Ja oli niiden alla kuulemma jotain salaattiakin ja lohkoperunoita, kun kysyin, että otitko muuta kuin noita pihvejä (ei vain näkynyt muuta kuin noita lehtipihvejä pinossa). Tuollaisissa määrissä jotenkin ymmärrän kontrollin, mutta en siinä, että ottaa pari lihapullaa ylimääräistä tai esim. 2-3 lehtipihviä, koska erityisesti nuorilla urheilevilla miehillä on iso ruokahalu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyy yhyy asiakkaat syö liikaa ja väärin niin en pääse maksimoimaan niin hyvin voittojani kun en voi nostaa hintojakaan kun se karkoittaa asiakkaat. yhyy yhyy. Kyllä asiakkaiden pitää syödä mahdollisimman vähän ja asiakkaiden pitää syödä niitä kalliimpia kasvisruoka vaihtoehtoja missä on huomattavasti parempi kate kuin liharuuissa yhyy yhyy

Vierailija
104/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti raskasta fyysistä työtä tekevän duunarin on käytännössä pakko syödä liharuokia mahdollisimman paljon sen yhden ainoan 20 minuutin ruokatauon aikana mikä on koko päivän aikana eikä muuta kerkiä syömään ja itse en ole ainakaan saanut mistään semmoista kasvisateriaa joka pitäisi nälkää poissa yhtä kauan kun liharuoka pitää. Vapailla tulee syntyä kasvisruokia mutta niitä pitää syödä enemmän ja useammin kuin liharuokia jos haluaa saada saman tuloksen

Vierailija
105/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt edes lukea aloitukseen linkkaamasi juttu. Ei siimä puhuta mitään sellaista, mitä aloituksessa kirjoitat. Motiivisi oli???

Vierailija
106/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodexo on täysin vapaa vaihtamaan liiketoimintamallinsa buffetista valmiisiin annoksiin. 3 lihapullaa, tilkka kastiketta, 2 perunaa ja desi porkkanaraastetta 12,90€ niin katsotaan miten kauppa käy.

Meidän henkilöstöravintolassa on valmiit annookset ja kauppa käy oikein hyvin. Hintakin on korkeampi kuin tuo mainitsemasi, taitaa olla vanha verotusarvon maksimi. 

Vierailija
107/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan aina reilusti proteiinia, mutta vähän muuta. Jälkiruokaa en syö koskaan, aivan joutavaa.

Lounaspaikkojen katetta syö nykyään mm. se, kun täytyy tarjota aina se kasvisvaihtoehto.

Ennen ei tarvinnut.

Vierailija
108/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä kyseessä on yrittäjä ja yrittäjyyteen kuuluu se elämän ohje että.millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin voittojen maksimoinnilla keinoja kaihtamatta. Ainoa asia mihin yrittäjistä voi luottaa on se että se yrittäjä tekee kaikkensa omien voittojen maksimointiin ja omien kulujen minimointiin. 

Eihän asiakkaat ole yrittäjälle kuin arvottomia tulonlähteitä joiden pitää maksaa mahdollisimman paljon ja saada mahdollisimman vähän samalla kun yrittäjä tekee asiakkaille mahdollisimman vähän

Oletteko itse koskaan kuullut yhdenkään  yrittäjän sanovan että tehkää vähemmän että saatte enemmän tai maksakaa vähemmän että saatte enemmän? Tai oletteko koskaan kuullut yhdenkään yrittäjän hyväksyvän että työntekijätkin saa maksimoida voittojaan ja minimoida kulujaan? Tai oletteko koskaan kuullut yhdenkään yrittäjän maksavan kunnollista ja reilua palkkaa työntekijöilleen ilman kauheaa tappelua ja vääntämistä?

Vierailija
109/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin. Mikä myötähäpeä! Nyt ei ollut Sodexhon viestintästrategia ihan onnistunut. Herranjestas mikä moka tämä ulostulo.

Vierailija
110/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin. Mikä myötähäpeä! Nyt ei ollut Sodexhon viestintästrategia ihan onnistunut. Herranjestas mikä moka tämä ulostulo.

Ja mitähän siinä jutussa sanottiin?

Aivan oikein, et tiedä, koska et lukenut. Urpå.

Vierailija
111/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söisin lounasravintolassa, jos hinta olisi pienempi. Nyt lounas on niin tyyris, että pelkästään hinnan takia pitää "tankata" puolet päivän energiatarpeesta. Teen mielummin omat eväät, kun tulee halvemmaksi syödä sopivia annoksia

Vierailija
112/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin maksaa vain siitä mitä syön. En halua maksaa siitä että toinen ottaa lautaselleen 5 lohipalaa ja toinen monta lautasellista salaattia ja jälkiruokaa yms. Ahmatit saisivat maksaa enemmän ja pieniruokaiset vähemmän. 

Samaa mieltä. Voisi olla kaksi eri lounashintaa, jossa eriväriset pienemmät lautaset jaossa. Toiseen väriin voisi santsata tms. Pieniruokaisetkin tykkäävät buffeteista, koska saa ottaa sitä mitä haluaa eikä tarvitse odotella. Mutta pieniruokaiset maksaa isoruokaisten annoksia nykymallissa.

Vierailija
113/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
114/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
115/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri buffet ruokailun idea, toiset syövät enemmän ja vastaavasti on ruokailijoita jotka syövät vähemmän. 

Jokainen ravintola-alaa ymmärtävä sen tietää.  Raskasta fyysistä työtä tekevä raksamies syö paljon mitä sitten. Antaa syödä. 

Eläkeläismummo syö vähemmän. Ei yritys kaadu niiden raksamiesten isoihin annoksiin koska hinnoittelussa on tämä kaikki otettu jo huomioon. 

Ainoa huolenaihe on tietenkin hävikki, mutta ei lounas pöydästä jää edes hävikkiä, koska normaalisti asiakas ottaa lounasruokaa sen verran mitä arvelee syövänsä. Aamiaisbuffetit ovat eri asia koska niihin liittyy ajatus itsensä hemmottelusta.

Vierailija
116/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ja jokunen aika sitten ulistiin julkisuudessa hävikistä ja siitä, ettei ihmiset syö riittävästi. 

Vierailija
117/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa talossa asuva on sodexolla töissä ja ihan se mitä hänestä tiedän ja häntä tunnen, niin en jalallani astu tämän kaupungin sodexoihin syömään. 

Vierailija
118/139 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten palkataan henkilökuntaa tarjoilemaan annokset pöytiin

Vierailija
119/139 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Monet kommenteista vaikuttavat tulkitsevan tekstiä niin omituisesti, että ainakin minulle syntyy vaikutelma, ettei sitä ole luettu.

Toimitusjohtaja ei puhu asiasta kannatusnäkökulmasta käytännössä lainkaan, vaan hän tuo esille eri ruoanmyyntimalleihin liittyviä yhteisöllisiä ja logistisia ongelmia. Lopussa vielä haastatellaan THL:n tutkijaa, joka tuo esille juuri samoja ravitsemuksellisia pointteja kuin TJ:kin. 

En ainakaan itse saanut TJ:stä mitenkään negatiivista mielikuvaa, vaan hän vaikuttaa tekstin perusteekka kykenevän keskustelemaan järkevästi asiasta myös yhteisöllisestä näkökulmasta, eikä vain hänen yhtiönsä näkökulmasta. 

Juu en usko mitään mitä Thl p askahenkilöt sanoo. Pekka Puskasta lähtien ne on yrittänyt määräillä mitä ihminen saa syödä. Ja nyt ne tukee sitä epäterveellisyysveroa joka on vain riistovero, ei mua ainakaan kiinnosta syödä mitään terveys tai kasvisruokaa.

Vierailija
120/139 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin kyllä huoiota tähän korporaatiomaailmassa, että ihmisten työteho laskee merkittävästi sen jäätävän mättöannoksen jälkeen. Itse kun arvostan suorituskykyäni, pystyin syömään vain kevyen keittolounaan niin, ettei tullut aivosumua. Ja ihmettelen syvästi, miten iso osa (naisistakin) vetää sen jäätävän mättölautasen hiilaria JA lihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi