Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sodexon toimitusjohtaja itkee kun asiakkaat syövät liikaa heidän buffeteissaan

Vierailija
02.09.2025 |

Olen vältellyt Sodexon ravintoloita jo aiemmin heidän kouluruokamaisten tuotteidensa takia mutta vastedes en astu heidän ravintoloihinsa jalallanikaan edes vahingossa. Tämä avautuminen kuuluu samaan sarjaan kuin se kun liikekiinteistösijoittaja käskee ihmisiä palaamaan etätöistä takaisin konttorille töihin.

https://www.hs.fi/talous/art-2000011430176.html

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tällainen buffanautiskelija. Muistan kun kesähessut joskus oli keskenään ihmetellyt syömisiäni.. Pojat oli siis isoja urheilevia nuoria miehiä, jotka mielestään varmaan söivät paljon.. :D 

Noo kolmannen kievin kana lautasen kohdalla niitä rupesi naurattamaan mun pöperöni. 

Nykyisin en enää tee tota. Ei oo kulutus enää samanmoista kuin silloin aktiiviurheiluaikoina. Jolloin olin siis aika isokin. 

Tosin en mä vieläkään ole mikään optimiasiakas jos buffettiin eksyn.. :D 

Vierailija
62/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy syökää vähemmän maksakaa enemmän, syökää kasvispaskaa niin meidän kate paranee

Ahaa, eli tää resonoi siis ylensyövän lihansyöjäheteromiene sielussa. Kukapa olisi arvannut.

Milloin viimeksi punnitsit itsesi ja mittasit vyötärönympäryksesi?

Tiedätkö, että läski tuottaa estrogeenia kummallakin sukupuolella? Sun alituinen itkuisuus ja vollottelu voipi johtua siitä. Liikaa estrogeenia ja miestissit aristaa. Alkaakohan sulla kohta menkatkin?

Hmmh...

57 vuotta. 178 cm. 72 kg.

Vyötärönympärystä en nyt tähän hätää ala mitata. Voin kuitenkin kertoa, että on keskimääräistä miestä kapoisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä asiakkaana maksan mieluummin painon mukaan. Syön itse hillitysti ja naapuriosaston Marjatta vetää lautasen kukkuralleen. Marjattakin muuten söisi vähemmän jos maksaisi painon mukaan. 

Kyllä tuossa jutussa on itua. kuka muka ei syö enemmän lounasravintolassa ja hotellin aamiaisella kuin kotona? Ja järjellä, onko se hyväksi itselle? No ei todellakaan. 

Vierailija
64/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tiedä, että suomalaisen asiakkaan pitää syödä vähintään raaka-aineiden hinnan edestä. Muuten pääsisi laihtumaan.

Vierailija
65/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Monet kommenteista vaikuttavat tulkitsevan tekstiä niin omituisesti, että ainakin minulle syntyy vaikutelma, ettei sitä ole luettu.

Toimitusjohtaja ei puhu asiasta kannatusnäkökulmasta käytännössä lainkaan, vaan hän tuo esille eri ruoanmyyntimalleihin liittyviä yhteisöllisiä ja logistisia ongelmia. Lopussa vielä haastatellaan THL:n tutkijaa, joka tuo esille juuri samoja ravitsemuksellisia pointteja kuin TJ:kin. 

En ainakaan itse saanut TJ:stä mitenkään negatiivista mielikuvaa, vaan hän vaikuttaa tekstin perusteekka kykenevän keskustelemaan järkevästi asiasta myös yhteisöllisestä näkökulmasta, eikä vain hänen yhtiönsä näkökulmasta. 

Tuohon yhteiskunnalliseen näkökulmaan TJ:n jutut on tosiaan kätketty, hyvin huomattu. Propagandaa kannattavuuden parantamiseksi täytyy käydä joka tasolla.

Vierailija
66/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika noloa, kun kuitenkaan ei kukaan nälkäiseksi jää, jos söisi vain tarpeellisen määrän ruokaa. Ptää vain ahtaa niin että napa rytkää.

Buffetit varmaan joutuu lopettamaan.

Vierailija
67/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin asiakkaan toivotaan syövän halpaa perunaa, pastaa ja leipää, niin kalliit vihannekset ja lihat jäävät vähemmälle.

Vierailija
68/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuon artikkelin kuvat. Toimitusjohtaja varmaan itse halunnut että hei, kuvaa mua kun mä otan ruokaa linjastolta ja alan niinku syömään tässä, tää näyttää sit hyvältä niinku meidän markkinoinnin näkökulmasta kato ku mä iteki syön tätä meidän ruokaa!

Vastenmielinen maku jäi koko jutusta. Todella ajattelematonta johtamista.

Vierailija
69/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SK kirjoitti:

Monet kommenteista vaikuttavat tulkitsevan tekstiä niin omituisesti, että ainakin minulle syntyy vaikutelma, ettei sitä ole luettu.

Toimitusjohtaja ei puhu asiasta kannatusnäkökulmasta käytännössä lainkaan, vaan hän tuo esille eri ruoanmyyntimalleihin liittyviä yhteisöllisiä ja logistisia ongelmia. Lopussa vielä haastatellaan THL:n tutkijaa, joka tuo esille juuri samoja ravitsemuksellisia pointteja kuin TJ:kin. 

En ainakaan itse saanut TJ:stä mitenkään negatiivista mielikuvaa, vaan hän vaikuttaa tekstin perusteekka kykenevän keskustelemaan järkevästi asiasta myös yhteisöllisestä näkökulmasta, eikä vain hänen yhtiönsä näkökulmasta. 

Tuohon yhteiskunnalliseen näkökulmaan TJ:n jutut on tosiaan kätketty, hyvin huomattu. Propagandaa kannattavuuden parantamiseksi täytyy käydä joka tasolla.

Tätä ei moni ymmärrä. Sodexon on tarkoitus tuottaa maksimaalinen voitto omistajilleen ja toimitusjohtaja on omistajien työrukkanen. Ei hän todellakaan käytä työaikaansa haastatteluihin edistääkseen kansanterveyttä. 

Vierailija
70/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffassa maksoin aina proteiinit. Eli en ota leipää, pastaa, perunaa melkein koskaan koska se myös täyttää mahan nopeasti  (juuri se mitä buffan pitäjä haluaa) ja jota on edullista ostaa kotia sitten halutessaan. Syön kaikkea sellaista mitä ei sitten tarvitse kotia hankkia erityisemmin lihat, kalat ja kasvikset/salaatit. Jos keittolounas on edullisempi niin voin jopa ottaa sellaisen. T. 5pvä/ viikko toimistolla.

Vierailija
71/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kukaan täällä edes lukenut tuota juttua? 

Siellähän nimenomaan sanottiin että ei haluta mitään rajoituksia laittaa. Ihan asiallista pohdintaa siitä miten ihmisiä saa syömään hieman terveellisemmin. 

No miten? Kun toimitusjohtaja käskee?

Vierailija
72/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa siitä kun kiinteistöpuolen suursijoittajagrynderi selitti, että suomalaiset HALUAVAT asua pienissä asunnoissa. He vain palvelevat markkinan tahtoa rakentamalla törkyhintaisia koirankoppeja. 

On ilahduttavaa että edes jotkut ovat oppineet näkemään maailmaa ja todellisuutta väritettyjen juttujen taustalla. Media on ahneiden kapitalistien työväline ja jopa laadukas suomalainen media alistuu mainostajien ja rahan valtaan. Pörssiyhtiöt, sijoittajat ja toimitusjohtajat  kertovat vain ja ainoastaan niitä tarinoita median välityksellä jotka palvelevat heidän omia tai palkanmaksajiensa intressejä tavalla tai toisella, nyt tai strategisesti tulevaisuudessa. Piste.

Vierailija
73/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vttu suomalaisia yrittäjiä nykyään vaivaa, kun valittavat asiakkaistaan jatkuvasti ja sitten valittavat kun asiakkaat äänestää lompakollaan??

Vierailija
74/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo , asiakkaat vaatineet mini annoksia mutta maxi hintoja .

Nyt et kyllä ota enempää lihapullia koska meidän toimitusjohtaja on huolissaan terveydestäsi!

Vierailija
75/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lounasbuffa maksaa 15+e niin totta hitossa syön koko rahan edestä.

Vierailija
76/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja haluaa että asiakkaat saavat vähemmän vastinetta rahalleen. Tämähän on suoraan Orklan ja Taffelin liiketoimintastrategian ytimestä.

Vierailija
77/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin maksaa vain siitä mitä syön. En halua maksaa siitä että toinen ottaa lautaselleen 5 lohipalaa ja toinen monta lautasellista salaattia ja jälkiruokaa yms. Ahmatit saisivat maksaa enemmän ja pieniruokaiset vähemmän. 

Joo, tää punnitseminen on hyvä idea, käy samalla tavalla kuin salaattitiskillä: lautaselle vain lohta.

Muiden syömisistä pöyristyjät pitävät maailman liikkeessä.

Vierailija
78/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu suomalaisia yrittäjiä nykyään vaivaa, kun valittavat asiakkaistaan jatkuvasti ja sitten valittavat kun asiakkaat äänestää lompakollaan??

Sodexo Oy kuuluu globaaliin Sodexo Groupiin joka toimii yli 65 maassa ja tahkoaa kymmenien miljardien liikevaihtoa. Toimari laulaa juuri niitä lauluja joita omistajat haluavat hänen laulavan.

Vierailija
79/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buffassa maksoin aina proteiinit. Eli en ota leipää, pastaa, perunaa melkein koskaan koska se myös täyttää mahan nopeasti  (juuri se mitä buffan pitäjä haluaa) ja jota on edullista ostaa kotia sitten halutessaan. Syön kaikkea sellaista mitä ei sitten tarvitse kotia hankkia erityisemmin lihat, kalat ja kasvikset/salaatit. Jos keittolounas on edullisempi niin voin jopa ottaa sellaisen. T. 5pvä/ viikko toimistolla.

Jeps, sama taktiikka, ei myöskään ala ne turhat nopeat hiilarit väsyttää/syöpötyttää kun verensokeri ei tee älyttömiä syöksyjä.

Vierailija
80/139 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on ilmeisesti kasvanut uusi sukupolvi pölvästejä johtajia jotka hyödyntävät mediaa härskien bisnespäätösten pohjusteluun tajuamatta että kaikki asiakkaat eivät ole tyhmiä. Veikkaan että tällä pohjustetaan tulevaa muutosta jossa joko hinnat nousevat tai Sodexon ravintoloissa aletaan tehostamaan kontrolleja siitä kuinka paljon ihmiset syövät.

Mutta kuinka pölvästejä nuo tällaisia juttuja kirjoittavat toimittajat ovat? Vaan taitaa ollakin niin, että sen juttuja laulat kenen leipää (mainosrahoja) syöt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan