Lopetin työkkärin asiakkuuden ja tuen nostamisen
En vain jaksanut enää ..olin tökkörin asiakkaana ja halusin olla työvoimana käytettävissä ja päästä myös työvoima palvelujen käyttäjäksi ..luonnollisesti nostin myös työmarkkinatukea..
Viimeaikainen hallituksen työvoimapolitiikka on muuttanut suhtautumiseni ja luottamuksen hallituksen ja työvoimapoliittiikanbtavoirteisiin työttömien suhteen kun se on muuttunut silmin nähden vihamieliseksi työttömien syyllistämiseksi ja käyttämiseksi jossa haetaan enemmän valvontaa ja velvotteita sekä suorastaan stasimaista kyrtäystä työttömän tekemisistä ja kaiken tämän päälle työvoimapolitiikka siirrettiin valtion vastuulla kunnille myös rahoittamisen osalta..
Tämä on jo liikaa ....toki haen edelleen työtä mutta toimin tästä lähtien järjestelmän ulkopuolella josta en vastaa enää kenellekään enkä nosta myöskään tukia vaan elän omalla varallisuudella askeettisesti miten sitten selviänkin
Kommentit (65)
Jos jään työttömäksi, otan ansiosidonnaiset pois ja sen jälkeen sama systeemi. Sen 600e saa jostain revittyä tai sitten syötävä säästöjä.
Töitä voi kyllä hakea ilman työkkäriä. Hieno säästö kyllä tämäkin valtiolle kun kykenevät hyppäävät pois rattaista.
Vierailija kirjoitti:
Jos jään työttömäksi, otan ansiosidonnaiset pois ja sen jälkeen sama systeemi. Sen 600e saa jostain revittyä tai sitten syötävä säästöjä.
Töitä voi kyllä hakea ilman työkkäriä. Hieno säästö kyllä tämäkin valtiolle kun kykenevät hyppäävät pois rattaista.
Joo ansiosidonnaisen kannattaa ottaa pois koska heillä on vähemmän rajoitteita ja siitä on kuitenkin kassaan maksettu maksut...
Aion tehdä myös itse samoin..300 euroa kyllä tienaa vaikka viikonloppu työllä taksia ajaen ja jos vähänkin on pääomatuloja saa raavittua kasaan tuon minkä saa työmarkkinatukeana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää.
Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?
T. Toinen työtön
En minäkään koe kuormittavana tehdä noita neljää hakemusta kuussa ja raportoida niistä, ansiosidonnaisen vastineeksi. Eri asia on etteivät ne johda mihinkään koska cv:sta näkee että olen puolen vuoden kuluttua vanhuuseläkeiässä. Kaikki osapuolet tajuavat tämän mutta kun säännöt määräävät hakemaan työtä...
N64
Hyvä. Itse tein samoin n. 10 vuotta sitten.