Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin työkkärin asiakkuuden ja tuen nostamisen

Vierailija
02.09.2025 |

En vain jaksanut enää ..olin tökkörin asiakkaana ja halusin olla työvoimana käytettävissä ja päästä myös työvoima palvelujen käyttäjäksi ..luonnollisesti nostin myös työmarkkinatukea..

Viimeaikainen hallituksen työvoimapolitiikka on muuttanut suhtautumiseni ja luottamuksen hallituksen ja työvoimapoliittiikanbtavoirteisiin työttömien suhteen kun se on muuttunut silmin nähden vihamieliseksi työttömien syyllistämiseksi ja käyttämiseksi jossa haetaan enemmän valvontaa ja velvotteita sekä suorastaan stasimaista  kyrtäystä työttömän tekemisistä ja kaiken tämän päälle työvoimapolitiikka siirrettiin valtion vastuulla kunnille myös rahoittamisen osalta..

Tämä on jo liikaa ....toki haen edelleen työtä mutta toimin tästä lähtien järjestelmän ulkopuolella josta en vastaa enää kenellekään enkä nosta myöskään tukia vaan elän omalla varallisuudella askeettisesti miten sitten selviänkin

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ei tietenkään tarvitse eikä edes kuulu työllistää ketään, vaan julkisen vallan / toimen velvollisuus on Edesauttaa työn saamista, eli tarjota siis työllistymistä edistäviä palveluja, kuten he tekevätkin, eri asia sitten on onko niihin enää resursseja. Mutta työllistyminen sinänsä tietenkin viime kädessä on työnhakijan ja työnantajan keskinäinen sopimusvarianen Asia. Tämä on sinänsä tietenkin surullista, mutta niin kovin kovin Totta.

Vierailija
22/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?

T. Toinen työtön

Ole onnellinen, jos olet noin vähällä selvinnyt! - eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on tyytyväinen, kun yksi työtön vähemmän ja pitävät sitä omana ansionaan.

Vierailija
24/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin ei tietenkään tarvitse eikä edes kuulu työllistää ketään, vaan julkisen vallan / toimen velvollisuus on Edesauttaa työn saamista, eli tarjota siis työllistymistä edistäviä palveluja, kuten he tekevätkin, eri asia sitten on onko niihin enää resursseja. Mutta työllistyminen sinänsä tietenkin viime kädessä on työnhakijan ja työnantajan keskinäinen sopimusvarianen Asia. Tämä on sinänsä tietenkin surullista, mutta niin kovin kovin Totta.

Ongelma on se, että ne työllistymistä edistävät palvelut hyvin harvoin oikeasti edistävät työllistymistä. Monet niistä vähentävät palkkatyöpaikkoja.

Vierailija
25/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä on tuottava pääoma syöty, jos et mitään pennosia saa.

Juu on syöty mutta tämä nykyinen ajojahti on vain sietämätöntä alentamista ....

Vierailija
26/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?

T. Toinen työtön

Ole onnellinen, jos olet noin vähällä selvinnyt! - eri

Miten sinua on kuormitettu sitten?

Vierailija
27/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutyavaperhe päätti laittaa irtaimistonsa myyntiin ja  muuttaa Irlantiin..

Suomen ilmapiiri on käynyt ahdistavaksi ja hinnat nousseet täällä paljon...

Vierailija
28/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen työkkärissä. Ei mitään käsitystä mitä siitä keskustelusta hyödyn. En millä sillä työpaikkaa saa. Työkkäri ei pysty antamaan työtä kenellekkään.

Eihän olekaan tarkoitus että sinä hyötyisit noista käynneistä tai koko puljun "palveluista". Sinut pidetään kontrollissa ja te-virkailijoilla vai mitä ne nykyään ovatkaan riittää töitä ja säilyy työpaikka.

Vierailija
29/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut muutamia lyhyehköjä työttömyysjaksoja urani aikana, enkä ole koskaan asioinut työkkärin kanssa. Kyseisen lafkan toiminta on niin puistattavaa, tehotonta kyykyttämistä, että mielummin elän työttömyysjaksot säästöjeni varassa.

Ei ikinä työkkärin asiakkuttaa, hrrrr, ajatuskin kylmää.

n46

Vierailija
30/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pois työkkärin kirjoilta jo 3vuotta. Ihan periaatteen vuoksi en leiki työtäntä koska sairaseläke olisi oikea paikka. Leipä ei ole leveä. Sairauspäivärahaa Kela pihtaa ja lisänä max 300pvä ja vuosi ilman systeemi. En ole hakenut toimeentulotukea. Harmillista tässä on että lääkkeet jää usein apteekkiin. Fyysisiä autoimmuunisairauksia useampi.

Surullista, ja muistuttaisin vielä, että jos haet toimeentulotukea, sinun pitää ensin hakeutua työttömäksi työnhakijaksi. Muuten sitä ei sinulle myönnetä.

Vierailija
31/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on tyytyväinen, kun yksi työtön vähemmän ja pitävät sitä omana ansionaan.

No sehän on tyhmää tehdä noin, paitsi jos iso omaisuus.

Vierailija
32/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä huolehditaan kovasti. Olin ennen työkyvyttömyyseläkettä sairaslomalla. Huvikseni kokeilin jos työkkäristä löytyisi jotain pientä puuhaa väliaikaisesti.

Kun työkyvyttömyys eläke oli jo myönnetty, niin heräsivät työkkärissä ja kyselivät kovasti olenko etsinyt töitä.

Toki vastasin rehellisesti, etten ole ja ei ole enää aikomustakaan etsiä yhtään mitään. Kovasti uhkaili kelan rahojen menettämisellä, mitä en ole koskaan saanut, kuin opiskeluaikoina.

Vierailija
33/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen työkkärissä. Ei mitään käsitystä mitä siitä keskustelusta hyödyn. En millä sillä työpaikkaa saa. Työkkäri ei pysty antamaan työtä kenellekkään.

Eihän olekaan tarkoitus että sinä hyötyisit noista käynneistä tai koko puljun "palveluista". Sinut pidetään kontrollissa ja te-virkailijoilla vai mitä ne nykyään ovatkaan riittää töitä ja säilyy työpaikka.

Aikas hankalaa kontrolloida ketään tunnin jutustelulla kerran kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
34/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämispalvelujen ja tukien suurin tarkoitus on ihmisten kontrollointi..

Erityisesti tämän huomaa sosiaalituista jossa ehtona on että ihminen on ilmoittautunut työllisyys palveluihin jotka rahoitetaan kunnilla vaikka vastuu kuuluu valtiolle.

Vierailija
35/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne palvelut vain eivät edistä työllistymistä, moni ns palvelu estää sitä. Kauheasti ne ihmiset tekee töitä kytätessään ja syynätessään työttömiä löytyisikö pienikin syy lätkäistä karenssi.

Minä aikanaan sain karenssin syyttä suotta ja asia selvisi ja sain rahat takautuvasti mutta asian selvittämiseen meni muutama kuukausi vaikka itse hoidin todisteet saman tien että mitään en ollut jättänyt tekemättä/toiminut väärin. Te-toimistolla ei ollut mikään kiire hoitaa asiaa. Oli rankat kuukaudet, onneksi naapurilta sai lainaa että pystyi sähkö- ym laskuja maksamaan.

Vierailija
36/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa meille muille mistä niitä hämärähommia löytyy.

Yleensä tuttujen ja heidän tuttujensa kautta. Terassin rakentaminen, maalaaminen, veneiden huollot, renkaan vaihdot, pihan hoito ja monet sellaiset työt joita esimerkiksi vanhemmat ihmiset eivät jaksa tehdä. Onhan noita vaikka kuinka paljon.

Vierailija
37/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikas hankalaa kontrolloida ketään tunnin jutustelulla kerran kolmessa kuukaudessa.

Kuules se haastattelu on vain pieni osa kontrollia..nytkin hallitus istuttaa sinusta ilmianto kehoituksia ties mistä syystä jotta joudut syynättäväksi virastoihin ..

Vierailija
38/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen työtön

Minä en joudu hakeen kuin yhtä paikkaa osa-aikatyön ohessa.

Vierailija
39/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein samoin, mutta eri syystä.

MENIN TÖIHIN, kun tällä palstalla niin moni käski. Muuten olisin varmaan jatkanut sohvalla makoilua.

Vierailija
40/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut muutamia lyhyehköjä työttömyysjaksoja urani aikana, enkä ole koskaan asioinut työkkärin kanssa. Kyseisen lafkan toiminta on niin puistattavaa, tehotonta kyykyttämistä, että mielummin elän työttömyysjaksot säästöjeni varassa.

Ei ikinä työkkärin asiakkuttaa, hrrrr, ajatuskin kylmää.

n46

Ei minullakaan ollut ainuttakaan työttömyysjaksoa elämäni aikana kunnes tuli työt Supo tarkistaa taustat-sen jälkeen on aina ollut todella hämäriä, asiattomia, laittomia potkuja, työpaikkasavustamisia, käskyttämistä, huutoa, kyykyttämistä, manipuloimista, outoja haukkumisia, aivopesua jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän