Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin työkkärin asiakkuuden ja tuen nostamisen

Vierailija
02.09.2025 |

En vain jaksanut enää ..olin tökkörin asiakkaana ja halusin olla työvoimana käytettävissä ja päästä myös työvoima palvelujen käyttäjäksi ..luonnollisesti nostin myös työmarkkinatukea..

Viimeaikainen hallituksen työvoimapolitiikka on muuttanut suhtautumiseni ja luottamuksen hallituksen ja työvoimapoliittiikanbtavoirteisiin työttömien suhteen kun se on muuttunut silmin nähden vihamieliseksi työttömien syyllistämiseksi ja käyttämiseksi jossa haetaan enemmän valvontaa ja velvotteita sekä suorastaan stasimaista  kyrtäystä työttömän tekemisistä ja kaiken tämän päälle työvoimapolitiikka siirrettiin valtion vastuulla kunnille myös rahoittamisen osalta..

Tämä on jo liikaa ....toki haen edelleen työtä mutta toimin tästä lähtien järjestelmän ulkopuolella josta en vastaa enää kenellekään enkä nosta myöskään tukia vaan elän omalla varallisuudella askeettisesti miten sitten selviänkin

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas päätin päinvastoin. Otan kaikki tuet mitä saan, vaikka kuinka yrittäisivät kyykyttää. Ap ja kaltaisensa vain vahvistavat kylmää oikeistoa, koska he juuri haluavat, etteivät ihmiset hae tukia, jotka heille vielä toistaiseksi kuuluisivat.  

Vierailija
42/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas päätin päinvastoin. 

Lisään tähän omaan kommenttiini, että eivät rikkaatkaan jätä hakematta tukia, jos niitä vain saavat. Miljonäärikin ottaa lapsilisät ja yritystuet heti kun annetaan. Ap vain pelaa rikkaiden ja nykyhallituksen pussiin toiminnallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut työvoimatoimiston asiakkaana ja yhdessä ns. keskustelussa käynyt, jossa oli tarkoitus käydä eri vaihtoehtoja ja työllistymissuunnitelmaa läpi. Varsin lämminhenkinen keskustelu, joka kesti 1,5 tuntia. Tästä ajasta suurin osa meni työvoimaneuvojan oman elämänkaaren kuunteluun. Lopuksi hän totesi, ettei TE-toimistolla ole minulle mitään tarjottavaa.

No sen kyllä tiesin jo sinne mennessäni. Työllistyin kyllä noin 8 kk tuon tapaamisen jälkeen siinä vaiheessa, kun itse halusin ja aloin vastailemaan tarjottuihin työtarjouksiin.

Vierailija
44/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa meille muille mistä niitä hämärähommia löytyy.

Yleensä tuttujen ja heidän tuttujensa kautta. Terassin rakentaminen, maalaaminen, veneiden huollot, renkaan vaihdot, pihan hoito ja monet sellaiset työt joita esimerkiksi vanhemmat ihmiset eivät jaksa tehdä. Onhan noita vaikka kuinka paljon.

Lähestulkoon kaikki pimeä työ on fyysistä puurtamista, joka ei valitettavasti sovi ihan jokaiselle, vaikkei olisi vielä vanhuskaan. Eikä kaikilla ihan oikeasti ole tuttuja tai tutuntuttuja, joilla on varaa tai halua maksaa pimeästä työstä. Sinä et vain omasta kuplastasi näe koko totuutta.  

Vierailija
45/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen työkkärissä. Ei mitään käsitystä mitä siitä keskustelusta hyödyn. En millä sillä työpaikkaa saa. Työkkäri ei pysty antamaan työtä kenellekkään.

Eihän olekaan tarkoitus että sinä hyötyisit noista käynneistä tai koko puljun "palveluista". Sinut pidetään kontrollissa ja te-virkailijoilla vai mitä ne nykyään ovatkaan riittää töitä ja säilyy työpaikka.

Niin, koko työkkäri on rakennettu virkaihmisten työntekoa ajatellen. Työkkäri on heidän työpaikkansa ja palkanmaksajansa, siinä koko hyöty.

Vierailija
46/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?

T. Toinen työtön

Minä en joudu hakeen kuin yhtä paikkaa osa-aikatyön ohessa.

Sen takia tuossa oli sana "maksimissaan".

Vierailija
47/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas päätin päinvastoin. Otan kaikki tuet mitä saan, vaikka kuinka yrittäisivät kyykyttää. Ap ja kaltaisensa vain vahvistavat kylmää oikeistoa, koska he juuri haluavat, etteivät ihmiset hae tukia, jotka heille vielä toistaiseksi kuuluisivat.  

Niin minäkin. Otetaan sitten kaikki mikä irti lähtee.

Vierailija
48/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittävät silti tukien mahdollisen väärinkäytöksen, paremmin onnistuu jos ilmoittaa itse ja ehdottaa maksusuunnitelmaa sitten kun ovat todenneet liikamaksun. 

Vierailija
49/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen työkkärissä. Ei mitään käsitystä mitä siitä keskustelusta hyödyn. En millä sillä työpaikkaa saa. Työkkäri ei pysty antamaan työtä kenellekkään.

Eihän olekaan tarkoitus että sinä hyötyisit noista käynneistä tai koko puljun "palveluista". Sinut pidetään kontrollissa ja te-virkailijoilla vai mitä ne nykyään ovatkaan riittää töitä ja säilyy työpaikka.

Aikas hankalaa kontrolloida ketään tunnin jutustelulla kerran kolmessa kuukaudessa.

Kuules se haastattelu on vain pieni osa kontrollia..nytkin hallitus istuttaa sinusta ilmianto kehoituksia ties mistä syystä jotta joudut syynättäväksi virastoihin ..

Ei ole mitään ilmiannettavaa. Osaan toimia ohjestuksen mukaisesti.

Vierailija
50/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut olla työkkärin asiakas, kun niitä ei ole ollut enää aikoihin?

Vierailija
51/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?

T. Toinen työtön

Olen eri vastaaja. Ihan tarkoituksellista simputusta työkkärissä oli (en tiedä onko tilanne parantunut kuntapalveluissa, mutta tuskin), vaikken minäkään puhuisi suuresta henkisestä kuormittavuudesta.

Esim. minulla oli ensin yksi osa-aikatyö ja vaatimus hakea yhtä kokoaikaista paikkaa kolmessa kuukaudessa. Sitten sain toisen osa-aikatyön, ja vaatimus oli edelleen sama. Kun toinen näistä töistä loppui, työkkäri keksi, että nyt minun pitääkin rangaistukseksi hakea yhtä paikkaa per kuukausi. Kysyin heti, että miksi, kun aiemminkaan ei yhden työn kanssa niin pitänyt tehdä. Virkailija meni hiljaiseksi ja lopulta myöntyi muuttamaan päätöksensä. Niin vain yritti härskisti väittää, että yhden osa-aikatyön takia velvoitteita piti olla enemmän, vaikkei aiemminkaan ollut. Mielestäni ehdotus oli täyttä valetta, ja niinhän se olikin, koska virkailija pyörsi päätöksensä. Todisti sen, että he tekevät kaikkensa keksiäkseen kiusaa.

Ja ennen kuin kukaan väittää muuta, niin minä haen ihan itsenäisestikin töitä. Se ei vain ole oikein, että työkkäri kohteli asiakkaitaan eriarvoisesti tai keksi omia jäyniä lakien ulkopuolelta.  

Vierailija
52/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet loinen.

Vierailija
53/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun vuoden jo itsekin ollut pois työkkärin sössötyksistä, elelen perinnöillä ja odottelen eläkettä. Hyvin tulen onneksi toimeen näin, stressittömänä. 

Vierailija
54/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen työtön

Olen eri vastaaja. Ihan tarkoituksellista simputusta työkkärissä oli (en tiedä onko tilanne parantunut kuntapalveluissa, mutta tuskin), vaikken minäkään puhuisi suuresta henkisestä kuormittavuudesta.

Esim. minulla oli ensin yksi osa-aikatyö ja vaatimus hakea yhtä kokoaikaista paikkaa kolmessa kuukau

Kuulostaa narsistin kirjoitukselta. Pidätkö itseäsi niin kiinnostavana persoonana, että työvoimaviranomaiset miettivät päivät pitkät vain ja ainoastaan sinua, ja keksivät jekkuja sun päänmenoksi? 

Kuulostat aivan mun entiseltä narsisti-työkaverilta, joka kuvitteli, että kaikki työpaikalla ajattelevat jatkuvasti häntä ja kaikki mitä siellä tapahtuu liittyy häneen ja työvuorolistatkin laaditaan ajatellen vain häntä ja hänen elämänsä hankaloittamista.

Vierailija
55/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kokiomuskin taputtaa kun sen tavoitteet täyttyy ja työttömyys vähenee ja rahaa säästyy suurituloisten verojen alennukseen

Miksi ne ei muuten koskaan laske toimeentulotuesta maksettavaa veroa, miksi vain niiden verot pienenee, jotka maksaa 50%?

Vierailija
56/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen työtön

No kuule kerron. Siinä vaiheessa kun alkaa hiilostus kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeiluun, koulukokeiluun, vaikka olet yliopistoja käynyt akateeminen... 

Ja kun kutsu kolahtaa postilaatikkoon että tulepas tänne SOSSUUN juttusille niin sulle laaditaan aktivointisuunnitelma, ja tapaaminen kestää 1 h ja paikalla on: KELAN työntekijä, SOSSUn työntekijä, sekä TE-työntekijä, eli RISTIKUULUSTELU, jonka yhteydessä sut pakotetaan antamaan luvat heidän lukea sun KANTA tiedot ilman estoja, sekä keskustella niistä kaikkien kuullen jne. JA, pakotetaan allekirjottamaan etä nyt tyttö lähdet sit kierrätyskeskukseen orjaksi aamusta iltaan ilman palkkaa tms muuta. Tai menet puhtauslankoulutukseen ja alat selkävikaisena siivoojaksi TAI saat ikikarenssin.

Sanoin nou thank juu, ja läksin lätkimään.

Vierailija
57/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen työtön

No kuule kerron. Siinä vaiheessa kun alkaa hiilostus kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeiluun, koulukokeiluun, vaikka olet yliopistoja käynyt akateeminen... 

Ja kun kutsu kolahtaa postilaatikkoon että tulepas tänne SOSSUUN juttusille niin sulle laaditaan aktivointisuunnitelma, ja tapaaminen kestä

Itse asun tällaisella vähän pienemmällä paikkakunnalla missä ei ollut mitään omaa alaa etäisestikään liippaavaa tarjolla - musta vaan oli noloa lähetellä hakemuksia joista tiesi ettei ne johda mihinkään, ja teetti vastaanottajalle vaan turhaa vaivaa. 

Vierailija
58/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikas hankalaa kontrolloida ketään tunnin jutustelulla kerran kolmessa kuukaudessa.

Kuules se haastattelu on vain pieni osa kontrollia..nytkin hallitus istuttaa sinusta ilmianto kehoituksia ties mistä syystä jotta joudut syynättäväksi virastoihin ..

Ei ole mitään ilmiannettavaa. O

Susta voidaan tehdä silti ilmianto vaikka kiusalla että joudut syynättäväksi ja

Vierailija
59/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun pienellä paikkakunnalla jossa kaikki käyttää toisia ja pahinta on olla täällä työnhakijan työttömänä...

Minä olen myös kuolinpesän osakas maatilassa jonka olen kyllä työkkäriin ilmoittanut kun tiedän että nämä asiat pitää selvittää ja työkkäri löikin minulle sivutoimiyrittäjän leiman tästä vaikka minulla ei ole tuloa tästä . Mutta sivulliset ei sitä tiedä että olen tämän työkkäriin ilmoittanut ja siksi on odotettavissa ilmiantoja kunnan työntekijöiden osalta 

Vierailija
60/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme