Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin työkkärin asiakkuuden ja tuen nostamisen

Vierailija
02.09.2025 |

En vain jaksanut enää ..olin tökkörin asiakkaana ja halusin olla työvoimana käytettävissä ja päästä myös työvoima palvelujen käyttäjäksi ..luonnollisesti nostin myös työmarkkinatukea..

Viimeaikainen hallituksen työvoimapolitiikka on muuttanut suhtautumiseni ja luottamuksen hallituksen ja työvoimapoliittiikanbtavoirteisiin työttömien suhteen kun se on muuttunut silmin nähden vihamieliseksi työttömien syyllistämiseksi ja käyttämiseksi jossa haetaan enemmän valvontaa ja velvotteita sekä suorastaan stasimaista  kyrtäystä työttömän tekemisistä ja kaiken tämän päälle työvoimapolitiikka siirrettiin valtion vastuulla kunnille myös rahoittamisen osalta..

Tämä on jo liikaa ....toki haen edelleen työtä mutta toimin tästä lähtien järjestelmän ulkopuolella josta en vastaa enää kenellekään enkä nosta myöskään tukia vaan elän omalla varallisuudella askeettisesti miten sitten selviänkin

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä pitää, mietin ihan samaa.

Vierailija
2/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muuten eilen just saman. Elelen tässä pääomatuloilla ja työkkäri voi pitää tunkkinsa ja minä olen vihdoinkin vapaa ihminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Vierailija
4/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ja työkkäri pitäisi lopettaa.

Vierailija
5/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kokiomuskin taputtaa kun sen tavoitteet täyttyy ja työttömyys vähenee ja rahaa säästyy suurituloisten verojen alennukseen

Vierailija
6/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mahtavaa, jos tuon palvelun voisi kilpailuttaa!

Vierailija
7/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ja työkkäri pitäisi lopettaa.

Jos siltä tuntuu niin anna palaa, mutta vain itseltäsi, mitä olet muita siihen soppaan usuttamassa??!

Vierailija
8/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kokiomuskin taputtaa kun sen tavoitteet täyttyy ja työttömyys vähenee ja rahaa säästyy suurituloisten verojen alennukseen

Juuri näin.

Vierailija
9/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pois työkkärin kirjoilta jo 3vuotta. Ihan periaatteen vuoksi en leiki työtäntä koska sairaseläke olisi oikea paikka. Leipä ei ole leveä. Sairauspäivärahaa Kela pihtaa ja lisänä max 300pvä ja vuosi ilman systeemi. En ole hakenut toimeentulotukea. Harmillista tässä on että lääkkeet jää usein apteekkiin. Fyysisiä autoimmuunisairauksia useampi.

Vierailija
10/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein muuten eilen just saman. Elelen tässä pääomatuloilla ja työkkäri voi pitää tunkkinsa ja minä olen vihdoinkin vapaa ihminen...

Paljonko olet sijoittanut, että pääomatulot riittää elämiseen ? 

Vierailija
11/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet sijoittanut, että pääomatulot riittää elämiseen ? 

En puhu sijoitusten määrästä mutta pääomatuloja saan vaihtelevasti muutaman tonnin vuodessa joka on huomattavasti vähemmän kuin. Työmarkkinatuki..en pärjää näillä tuloilla joten kuormasta syödään .

Toki olen myös vakavasti miettiä että tässä tilanteessa kannattaisi muuttaa ulkomaille pois Suomesta koska tämä .aa on se mahdollisimman kallis paikka työttömälle joka ei saa tukia

Vierailija
12/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Periaatteessa voisin elää pimeillä töillä ja epämääräisillä ansioilla yhteiskunnan "ulkopuolella". Kovin paljon ei tarvitsisi tehdä näitä hämärähommia että pärjää.

Vierailija
14/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen työkkärissä. Ei mitään käsitystä mitä siitä keskustelusta hyödyn. En millä sillä työpaikkaa saa. Työkkäri ei pysty antamaan työtä kenellekkään.

Vierailija
15/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä on tuottava pääoma syöty, jos et mitään pennosia saa.

Vierailija
16/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan sua. Tuo systeemi on oikeasti henkisesti kuormittavaa kyttäämistä, yritän jatkossa vaan löytää töitä itse ja elää pienenpienesti sillä aikaa... Vaikeaahan tämä on taloudellisesti mutta olen niin lopen uupunut todistelemaan itseäni ja haluani työllistyä viranomaisille, että ei enää. 

Henkisesti kuormittavaa lähettää hakemus maksimissaan neljään työpaikkaan ja ilmoittaa Työmarkkinatorille nämä paikat? Missä kohtaa se henkinen kuormitus tuossa tulee?

T. Toinen työtön

Vierailija
17/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaita työpaikkoja ei laiteta kaikkia edes esille, kun tulee liikaa hakemuksia.Varmasti myös paljon niiltä jotka pakon edessä hakevat täysin sopimatonta paikkaa.Eli ei oikein toimi tämä.

Vierailija
18/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei ole koskaan varmaanketään työllistänyt. Palvelu pitäsi yksityistää jatyötön saisi itse valita hyväksi havaitun palvelun. Tulisi kilpailuakn alalle. Itse saantyöttömänä vain 595 eur/kk. Seon todella vähän. Tuon saisi jostain osa-aikatyöstä hyvin helposti. Muutaman päivän työstä kuukaudessa. Verotuskin olisi pienempi. Kukaan ei kyttäisi. Työtä vaan on niin onnettoman huonosti tällähetkellä tarjolla. Tuolla summalla en voisi elää ilmsn keskituloista miestäni. Tiukkaa tekee sittenkin.

Vierailija
19/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa meille muille mistä niitä hämärähommia löytyy.

Vierailija
20/65 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaita työpaikkoja ei laiteta kaikkia edes esille, kun tulee liikaa hakemuksia.Varmasti myös paljon niiltä jotka pakon edessä hakevat täysin sopimatonta paikkaa.Eli ei oikein toimi tämä.

Voit kiittää demareita ja erikseen silloista työminiisteriä Filatovia hakupakosta. Vähän väitätkö että tämäkin on nykyhallituksen keksimää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän