Rekrytoija valittaa työhakemusten huonosta laadusta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011407667.html
"Viime vuosina nuorten lähettämien työhakemusten laatu on Nikkarin mukaan kuitenkin suorastaan romahtanut.
Se menee alaspäin kuin lehmän häntä.
Joitain hänen saamiaan yhteydenottoja voi tuskin kutsua työhakemuksiksi:
Hei, olisiko teillä mitään siivoustöitä huittisissa? Asun täällä ja tällä hetkellä ei ole töitä. Olen myöskin joskus aikaisemmin tehnyt siivousalan töitä.
Usein Nikkari pyytää vapaamuotoisia hakemuksia suoraan sähköpostilla. Mahdollisuutta säväyttää avoimen ilmaisun kautta ei joskus osata hyödyntää:
Hei, olisin halukas kuulemaan lisätietoja työpaikasta. Mahdollisista työpisteistä, työajasta ja palkasta. Mukavaa kesän alkua.
Kommentit (191)
Miten voi säväyttää jos ei tiedä kuinka pitäisi säväyttää. Tässä haetaan ainoastaan työntekijää siivouskohteille eikä tyyppiä joka sattuu harrastamaan hevospooloa vapaa-ajallaan.
Me hyvien hakemusten tekijät olemme parempilaatuisissa työpaikoissa.
Niin kauan kun tekevät itse luokattoman paskoja työpaikkailmoituksia on ihan turha aukoa päätään
Mitä väliä kun ei pääse haastatteluun vaikka kopioisi huippurekrytoijien vinkit jostain maksullisesta julkaisusta tai kattoisi youtubevideoita, paskaa kaikki. Hukkukaa siihen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikan kuin paikan saa, kun kertoo omaavansa Oliver Stubbiakin isomman motivaation.
Mutta pitää varmaan myös tehdä voltteja, kuperkeikkoja, tuliesitys, ratsastaa elefantilla ja osata vähintään englantia, Ruotsia, Saksaa, Ranskaa, Venäjää eikä saa unohtaa pirunmoisia keskustelutaitoja että osaa vaikuttaa vaikka presidentin tai Putinin jos tilanne näin vaatii:3 ja noi on vain minimivaatimuksia sen lisäksi että työskentelee puoli ilmaiseksi tehden ilmaista ylitöitä ja olla saavutettavissa 24/7.
Naurahdin tuliesitykselle. Otan seuraavaan haastatteluun mukaan bensaa ja tulitikkuja ja havainnollistan minkälainen palava halu minulla on päästä töihin.
No nyt repes ja kunnolla! 🤣
Olisiko rekrytoijien laatu romahtanut ja siksi ei hakemuksiinkaan niin panosteta? Ennen se kulmahuoneen kalju lihava jamppa palkkasi suoraan. Nyt välissä häärää komppania HR-kalkkunoita haittaamassa rekrytointiprosessia.
Tämän naisen omien kirjoitusten laatu ei myöskään säväytä. Yhdyssanavirheitä ja pilkkuvirheitä vilisee.
Hakemuksen pitää olla sellainen että vastapuoli ymmärtää mitä siinä lukee, viis väliä pilkusta ja pisteistä. Esim tuo nuornainen vois ihan hyvin olla nuori nainen eli tälle tytölle on tullut kirjoitusvirhe, joten mitä väliä? Kyllä jokainen jopa vähän tyhmempikin tajuaa mitä tuo nuornainen tarkoittaa tai onk teillä töitä mulle? Ei tuossa etsitä äidinkielenopettajaa vaan ihmistä joka haluaa työtä ja tehdä töitä. Epäilen kyl että suurinosa on noita tekoälyllä luotuja esimerkkejä, halutaan vaan osoittaa ja valehdella ettei työttömää kiinnosta panostaa.
Voin lohduttaa näitä nuoria sanomalla etteivät menetä mitään, aina absurdeista vaatimuksista siivoojan nöyryyttämiseen, siivoustyö on yksi stressaavimmista ja kiireisimmistä töistä ikinä, monet siivous alan johtajat ovat pallo hukassa ja muiden työntekijöiden varassa, joko ei ole kokemusta ja tietotaitoa tai sitten ollaan hypätty suoraan rivisiivoojasta esimiehen pallille käymättä esimieskoulutusta.
Pakkohakemusten tekeminen turhaan, ei innosta satsaamaan laatuun. Laittakaa pakkohakemukset valtion työpaikkoihin. Pelataan valtion hakemuspeliä.
Ymmärrettäviä toiveita, mutta onko sillä lopulta niin väliä, kuka sen siivouksen tekee?
-
Usko pois, että on väliä todellakin kuka sen tekee. Usko pois, että tätäkääm työtä ei voi tehdä "kuka tahansa". Olen tavallinen rivityöläinen siivousalalla, mutta joutunut perehdyttämään omien töiden ohella, jos joninmoista porukkaa ja voin todeta, että kaikki eivät tähänkään kykene. Ajattelin myös itse joskus niin, että tätä työtä voi tehdä kuka tahansa, mutta kyllä kaikenlaisia uusavuttomia uunoja löytyy.
Usko pois, monikin pystyy kirjoittamaan täydellisen hakemuksen, muttei ole vähääkään kiinnostusta tehdä siivoustyötä ja sinä et pysty sitä tekstistä saamaan selville.