Yövaipan riittävyys
Lapsemme (poika) on nyt 1v2kk ja käyttää Pampersin Active Fit kokoa 4. Tämä koko ja malli on kaikin puolin sopiva. Mutta aamuisin meillä on ongelma. Melkeinpä joka aamu vaippa on niin täynnä pissaa, että on vuotanut sivuista tai edestä (yleensä tekee heti herätessään vielä kakat ennen kuin kerkeämme edes aamupesulle, joten tämäkin täyttää vaippaa).
Yövaatteita kyllä piisaa sen verran, ettei haittaa vaikka housut menevät joka päivä pesuun, mutta alkaa tuntumaan pahalta lasta ajatellen. Olisko kenelläkään ideaa imukykyisemmästä vaipasta, vai mitä tässä tehdä? Minua ei todellakaan innosta alkaa häiritsemään lasta yöllä vaipaa vaihtaen. Iltaamaidonkin olen vähentänyt ihan minimiin eli vain pariin hörppyyn, jotta puuro menee sujuvasti alas, muttei tunnu auttavan.
Kaipaan todella ideoita ja vihjeitä. Ei varmasti ole lapsella mukava herätä joka aamu täysin märkänä.
Kommentit (4)
Siis tarkennusta edelliseen et ne on Muumi- housuvaippoja nuo meiä yövaipat, se jäi siis sanomatta =)
parhaita käytössä. Kaikkia mahdollisia merkkejä kokeiltuamme olemme päätyneet daily-housuvaippaan, on jotenkin ihanan pehmeä ja joustava. Hassua kyllä, esim. pampersista poika sai ihottumaa. Mutta tosiaan aamulla vaippa on todella painava eikä ole kertaakaan falskannut, vaikka myös kakkaa heti aamusta. eli suosittelen. Myös meillä löysä yöhaalari. niin ja ikää 1v 3kk.
Meillä oli pitkään sama ongelma (poika 1v6kk) kunnes ostin lidl kaupasta cien merkkisiä vaippoja. Sininen paketti housuvaippoja. Nyt on sen jälkeen pysynyt pissat vaipassa. Ja välillä on tosi painava vaippa aamulla. Suosittelen kokeilemaan. Ja tule ihmeessä kertomaan miten ne soveltuivat. =))
Meillä poika, 1v 2kk, käyttää yöaikaan muumivaippaa (juniori-koko) ja on ainaki meillä hyväksi havaittu! Samoin olen huomannu jos on liian kiree body tai pikkuhousut jalassa, niin tulee helpommin pisit läpi, eli löysät yöhaalarit käytössä. Usein meilläkin on aamulla kakat housussa kun ylös päästään ja nekin on tuohon muumiin hyvin mahtuneet. Lidlin vaipat varmasti myös ok, meillä vaan alkoi iho reagoida niihin , kun kokeiltiin, joten ne ei meillä toimineet siksi..