Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"
Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.
"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
Jumaliste! Tähänkin vedettiin koulutus mukaan. Onko joillakin ihmisillä niin huono itsetunto, että sillä pitää päteä alinomaan?
Se on ylemmyyden- ja erinomaisuudentunto ja niitä pitää vielä pönkittää toisia jollain tapaa kritisoimalla. Kaiken taustalla on kuitenkin oma epävarmuus ja näille on kauhistus jos jotenkin erottuisi massasta ja olisi huomion keskipisteenä, varsinkin negatiivisessa mielessä. Siksi on ihmisen itsetuntoa hivelevää kun kuuluu joukkoon missä se oma ääni hukkuu suuren samankaltaisen massan sekaan ja näin heillä on rohkeutta kommentoida toisia negatiiviseen sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on oikeus olla idiootti! jätä mun tatuoinnit rauhaan!
Mikä sulla on hätänä?
älä katso mun tatuointeja!
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meneepäs tatuoiduilla tunteisiin
En ole tatuoitu mutta minusta tämä keskustelu menee kyllä enemmän tunteisiin niillä keillä niitä ei ole. Ei ole minun asiani kritisoida toisten tekemiä asioita vaikka en itse niistä pidäkkään. En ymmärrä miten se jonkun elämää haittaa jos jollakin toisella on tatuointi? En minä ole sen erinomaisempi ihminen kuin kukaan muukaan ja jonka mielipiteiden mukaan pitäisi jonkun toisen ihmisen elää.
täysin normaalia että idiotismi menee tunteisiin
kuten tupakointi tai huumeidenkäyttö
Saako sinun idiotismi mennä minulle tunteisiin? Noin pohjattoman tyhmää haisevaa vatipäistä idioottivajakkipersväliä saa hakea kuin sinä. Se tosiaan menee tunteisiin. Siinä missä haiseva tupakkakin sinä löyhkäät yhtä lailla.
Huvittavia nämä tatuointien vastustajat. Itse käyttäytyvät kuin pahaiset kakarat ja sitten haukkuvat tatuoituja, jos nämä kehtaavat edes kertoa, että heillä on tatuointeja. Ei osata katsoa sinne peiliin ja miettiä omaa käytöstä joka ei todellakaan ole kaunista. Harvemmin näkee tatuoitujen vetävän pulttia siitä, että muilla ei ole tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
baarissakin on anteliaat ja tavarastaan ei-niin-tarkat kätevä tunnistaa tatskoista
vaimoksi otetaan tatuoimaton
Olisi hyvä kun sitten olisitte niiden vaimojen kanssa myös ettekä juoksisi tatuoitujen perässä. Tosi rasittavaa olla jonkun tylsän DI.miehen himojen kohde kun kotona odottaa se väritön harmaavarpunen. Olet oikeassa siinä että juuri baarissa sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
baarissakin on anteliaat ja tavarastaan ei-niin-tarkat kätevä tunnistaa tatskoista
vaimoksi otetaan tatuoimaton
Eikä tunnista.
Sama täällä, 50-kymppiä lähestyy, olen korkeasti koulutettu nainen ja työskentelen rahoitusalalla johtotehtävissä. Aloitin tatuointien ottamisen vasta hiljattain, nyt on jo neljä kuvaa valmiina. Tunnen muuten yhden itseäni vielä korkeammassa tehtävässä olevan miehen, joka käy kerran kuussa neulan alla ihan harrastusmielessä. Kipu tekee hyvää stressille.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, 50-kymppiä lähestyy, olen korkeasti koulutettu nainen ja työskentelen rahoitusalalla johtotehtävissä. Aloitin tatuointien ottamisen vasta hiljattain, nyt on jo neljä kuvaa valmiina. Tunnen muuten yhden itseäni vielä korkeammassa tehtävässä olevan miehen, joka käy kerran kuussa neulan alla ihan harrastusmielessä. Kipu tekee hyvää stressille.
mikäs pankki niin siirrän rahani pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meneepäs tatuoiduilla tunteisiin
En ole tatuoitu mutta minusta tämä keskustelu menee kyllä enemmän tunteisiin niillä keillä niitä ei ole. Ei ole minun asiani kritisoida toisten tekemiä asioita vaikka en itse niistä pidäkkään. En ymmärrä miten se jonkun elämää haittaa jos jollakin toisella on tatuointi? En minä ole sen erinomaisempi ihminen kuin kukaan muukaan ja jonka mielipiteiden mukaan pitäisi jonkun toisen ihmisen elää.
täysin normaalia että idiotismi menee tunteisiin
kuten tupakointi tai huumeidenkäyttö
Idiotismia on se että kuvittelee olevansa toista parempi ja menee tunteidensa mukaan, eikä kykene ajattemaan asiaa järjellä ja ymmärrä sitä että jokaisella on omanlaisensa elämä ja siinä päätökset tekee jokainen itse.
Vierailija kirjoitti:
Sul on keski-iän kriisi. Toivottavasti pääset ammattiavun piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit aiheuttaa syöpää. Järkikin sen sanoo, ettei ihoon voi hakata mustetta ilman seuraamuksia.
Sama homma endometroosi ja silarit. Yllättävästi yhteys.
No ei ole itsellä eikä kellään tuntemallani endoa sairastavalla silareita. Varmasti toki joillain, mutta kyllä silarit aiheuttaa ihan muuta kuin endoa (BII jne). Endo on vahvasti periytyvä hormonaalinen sairus, joka ilmoittelee itsestään yleensä jo teininä kun kuukautiset alkaa, harvalla silloin mitään silareita on.
Eipä ole tullut hankituksi tatuointeja, koska jo nuorena oli selvää, että saattavat vanhemmiten olla rasite, eikä todennäköisesti enää kauhean esteettinenkään jossain 60v iän tietämillä ja siitä eteenpäin.
Tietty sitä sitten tuli käytyä yliopistot ja uraa luotua kv-firmoissakin, joissä tällaista hiukan pitkäjänteisempää ajattelukykyä tarvittiinkin.
Vierailija kirjoitti:
katsokaa mun tatskaa olen uniikki lumihiutale
Kyllä niitä tatuointeja on monella muullakin. Uniikiksi ei niillä pääse ja tuskin edes halutaan.
Mielestäni tatuointi kertoo jonkinlaisesta itseinhosta. Tyytymättömyys ja tarve aiheuttaa kipua itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahah ja sinä tajuttoman tyhmä pelle ilmeisesti kuvittelet, ettei joka ikisessä pankkiketjussa olisi tatuoituja työntekijöitä. Millä planeetalla noin typerä tollo elää?
Laitahan idioottivajakki pennosesi tyynyn alle. Siellä ei tatuoinnit tahraa aivottoman persvälin rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on oikeus olla idiootti! jätä mun tatuoinnit rauhaan!
Mikä sulla on hätänä?
Hän näkee ihollaan olemattomia tatuointeja ja sekös pelottaa!
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut hankituksi tatuointeja, koska jo nuorena oli selvää, että saattavat vanhemmiten olla rasite, eikä todennäköisesti enää kauhean esteettinenkään jossain 60v iän tietämillä ja siitä eteenpäin.
Tietty sitä sitten tuli käytyä yliopistot ja uraa luotua kv-firmoissakin, joissä tällaista hiukan pitkäjänteisempää ajattelukykyä tarvittiinkin.
Se on ihan se ja sama onko tatuointia vaiko eikö ole, niin 60 vuoden korvilla ei ole juuri kukaan enää kovin esteettisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tatuointi kertoo jonkinlaisesta itseinhosta. Tyytymättömyys ja tarve aiheuttaa kipua itseensä.
Älä tee typeriä ja lapsellisia oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahah ja sinä tajuttoman tyhmä pelle ilmeisesti kuvittelet, ettei joka ikisessä pankkiketjussa olisi tatuoituja työntekijöitä. Millä planeetalla noin typerä tollo elää?
Laitahan idioottivajakki pennosesi tyynyn alle. Siellä ei tatuoinnit tahraa aivottoman persvälin rahoja.
Kyllä on rahoituslaitoksen rekrytointikin pahasti epäonnistunut kun tuollaisia musteen suttaamia alatyylisiä juntteja.
onko tää se rekkalespo