Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"
Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.
"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti.
Nainen 50 vuotta
Pääseekö lentäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että kännissä ja läpällä otettuja tatuointeja aika todennäköisesti katuu. Kuten monia muitakin siinä tilassa tehtyjä ratkaisuja. Tuo on nyt herännyt käännynnäiseksi. Monet muut suunnittelevat tatuointinsa huolella ja teettävät ne ammattilaisella. Itse seuraan erästä tatuointitaiteilijaa, jonka kuvat ovat verrattavissa taidegrafiikkaan, eikä niitä oikein voi edes rinnastaa tämän jutun aiheeseen.
Mutta niissäkin on se ongelma, että vanhemmiten ne haalistuvat ja leviävät. Etenkin ne visuaaliset taideteokset joissa on ohuita viivoja ja tarkkoja kuvia.
se on jännä että kaikki tatskat muuttuu loppupeleissä vihreäksi sutuksi
Koska pitäisi sellaiseksi muuttua koska mun eka tatuointi on vuodelta -97 eikä se ole mikään vihreä suttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että kännissä ja läpällä otettuja tatuointeja aika todennäköisesti katuu. Kuten monia muitakin siinä tilassa tehtyjä ratkaisuja. Tuo on nyt herännyt käännynnäiseksi. Monet muut suunnittelevat tatuointinsa huolella ja teettävät ne ammattilaisella. Itse seuraan erästä tatuointitaiteilijaa, jonka kuvat ovat verrattavissa taidegrafiikkaan, eikä niitä oikein voi edes rinnastaa tämän jutun aiheeseen.
Mutta niissäkin on se ongelma, että vanhemmiten ne haalistuvat ja leviävät. Etenkin ne visuaaliset taideteokset joissa on ohuita viivoja ja tarkkoja kuvia.
se on jännä että kaikki tatskat muuttuu loppupeleissä vihreäksi sutuksi
Koska pitäisi sellaiseksi muuttua koska mun eka tatuointi o
odota rauhassa älä hätäile
Vierailija kirjoitti:
Saahan nuo pois, vaikka aikaa ja rahaa meneekin. Itse laseroin ysäriteinimokat hyvin tuloksin. Tosin silloin ei onneksi ollut muotia tatuoida aina näkyviä paikkoja.
Kallista hommaa taitaa vain olla ja useinhan nuo eri medioissa rahattomuuttaan valittavat ovat juuri niitä, jotka ovat nahkaansa kirjoneet.
En tiedä maksaako sossu laseroinnit, jos oikein on hyvät perusteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan nuo pois, vaikka aikaa ja rahaa meneekin. Itse laseroin ysäriteinimokat hyvin tuloksin. Tosin silloin ei onneksi ollut muotia tatuoida aina näkyviä paikkoja.
Kallista hommaa taitaa vain olla ja useinhan nuo eri medioissa rahattomuuttaan valittavat ovat juuri niitä, jotka ovat nahkaansa kirjoneet.
En tiedä maksaako sossu laseroinnit, jos oikein on hyvät perusteet?
kunhan nimesi on ahmed tai mohamed
kyllähän tatuointi kertoo jonkinlaisesta tyhjiöstä elämässä ja tyytymättömyydestä itseensä
En ole nähnyt yhtään hyvännäköistä tatuointia koskaan, kaikki näyttää sotkulta ihossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti.
Nainen 50 vuotta
Pääseekö lentäjäksi?
Nykyään ylipainoisetkin pääsee emoiksi ainakin Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 50 vuotta
Tatuoitu kapteeni pääsee lentämään mutta tatuoitu emäntä ei saa passata. Huutista ulkonäkökeskeisille "töille" 😂😂
Lentokapteeni ei ole näkyvillä.
Meillä duunissa äijä jolla tatskattu yläkeho kaulaan asti ja kädet, sanoi että semmoiset 15 000 on mennyt musteeseen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
Itse olen tohtorismies ja läpitatuoitu, muutama muukin kampuksella pyöri, toki kaikki mieh
Miksi ihmeessä olet läpitatuoitu? Miksi haluat töhryä? Mikä siinä on ideana?
Miksen olisi? Ei kai kukaan töhryä haluakaan, huippuammattilaisella olen käynyt teettämässä kuvani.
Esteettisesti kaunis kokonaisuus josta pidän siinäpä se idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 50 vuotta
Tatuoitu kapteeni pääsee lentämään mutta tatuoitu emäntä ei saa passata. Huutista ulkonäkökeskeisille "töille" 😂😂
Lentokapteeni ei ole näkyvillä.
Niinkuin sillä olisi merkitystä. Ei voi kun nauraa ulkonäkökeskeiselle eliitti piikomiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhoista tatutoinneista tulee aina samanvärisiä? Sellanen outo vihreä.
Vanhoissa vöreissä värimuutoksia tyli mm. Lyijyn takia. Nykyaikainen väri ei juuri haalene
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit on pirun seksikkäitä. Ne kertoo että naisessa on luonnetta.
No johan tänne työtä tekeväkin eksyi. Tatuointityötään...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..
No, kerroppas. Mitä se kertoo kouluvalinnoista? Minulla on kuvia reilun 15 000€ edestä, oikeastaan ainoa paikka missä ei ole tatuointeja on kasvot.
T. Stadin lääkikseen ekalla yrityksellä, vika vuosi neuron erikoistumisia menossa.
En ole yhtäkään tatuoitua lekuria nähnyt urani aikana sairaanhoitajana. Useampaa lähihoitajaa kyllä, jotka töhrineet ihonsa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhoista tatutoinneista tulee aina samanvärisiä? Sellanen outo vihreä.
Vanhoissa vöreissä värimuutoksia tyli mm. Lyijyn takia. Nykyaikainen väri ei juuri haalene
Espanjassa luin et tatuoinnin kun rannalla ottaa niin väriaineet voivat olla ihan mitä tahansa. Ovat käyttäneet jopa ihan tussien ja mustesäiliöiden värejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meneepäs tatuoiduilla tunteisiin
En ole tatuoitu mutta minusta tämä keskustelu menee kyllä enemmän tunteisiin niillä keillä niitä ei ole. Ei ole minun asiani kritisoida toisten tekemiä asioita vaikka en itse niistä pidäkkään. En ymmärrä miten se jonkun elämää haittaa jos jollakin toisella on tatuointi? En minä ole sen erinomaisempi ihminen kuin kukaan muukaan ja jonka mielipiteiden mukaan pitäisi jonkun toisen ihmisen elää.
täysin normaalia että idiotismi menee tunteisiin
kuten tupakointi tai huumeidenkäyttö
Tqi huulitäytteet, brändivaatteet, meikkaus, somettaminen, matkustus yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noita tatskoja on vilahtanut parilla korkeakoulutetullakin. Että älä jaksa.
Kuka on väittänyt, ettei korkeakoulutetuissakin olisi hölmöjä.
Tämä. Suurinosa on 109ao taviksia, varsinkin huuhaa humanisteista. T. Godtier DI