Ehdotuksia syntyvyyden nostamiseen.
Vauvaraha: vaikka jokaisesta lapsesta kasvavan lapsilisän tarkoitus on kannustaa hankkimaan lapsia aina vain lisää, fakta nyt vaan on se, että esikoinen on kaikista kallein; kaikki täytyy ostaa valmiiksi vs nuoremmat joiden kohdalla vanhat voidaan kierrättää. Vauvaraha voisi olla x summan lahjakortti lastentarvikkeiden ostamiseen.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Saksan malli:
Sinkku - Ei veroetua
Pariskunta - Pieni veroetu
Naimisissa - Isompi veroetu
Lapsia - Kaikista suurin veroetu
Silti Saksan syntyvyys on alhaista ja hienoisessa laskussa nyt.
Suomessa syntyvyys on laskenut jostain 2010 lähtien ja olikos se 1970 luvulta lähtien syntyvyys on ollut alle uusiutumistason joka on 2,1.
Rahalla tuskin syntyvyys nousee. Mikään maa ei ole onnistunut kasvattamaan syntyvyyttä rahalla.
Kunnon tuet vanhemmille kotihoitoon ja oikeus pitää 4v asti lapsi kotona. Vapautuisi työpaikkojakin, kun vanhemmat ottaisivat vapaita. Ja pidettäisiin tämä, että myös miehet saavat/joutuvat pitämään osan vapaista.
Mä en ymmärrä miks Sanna Marinin hallitus halusi että lapset menee nuorempana päivähoitoon ja äidit raahataan nopeammin työelämään. Mun mielestä se perhevapaauudistus oli surkea, se laski syntyvyyttä entisestään.
Päättäjät voisivat tukea perheitä enemmän eikä vaan kurjistaa perheiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miks Sanna Marinin hallitus halusi että lapset menee nuorempana päivähoitoon ja äidit raahataan nopeammin työelämään. Mun mielestä se perhevapaauudistus oli surkea, se laski syntyvyyttä entisestään.
Jos isät vaan vaivautuisivat hoitamaan lapsiaan kotona, ansiosidonnaista vanhempainrahaa saisi selvästi pidempään kuin ennen uudistusta. Mutta jostain syystä edes vaimoaan pienituloisemmat miehet eivät jää kotiin omia lapsia hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksan malli:
Sinkku - Ei veroetua
Silti Saksan syntyvyys on alhaista ja hienoisessa laskussa nyt.
Tietenkin. Eniten jää itelle kun on naimisissa isolla veroedulla mutta ilman lapsia ja heidän kulujaan. Ei niin isoa veroetua ole että sillä lasten kulut kattaisi.
Tukia pienennetään, perheverotus, alkoholiverotus pienemmäksi, koulutusta kohdennetaan suorittavalla tasolle ja pillerit verolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksan malli:
Sinkku - Ei veroetua
Tälleen sinkkuna hyppäisin heti kyllä helvettiin täältä, jos verotusta alettaisiin sääntelemään parisuhteen statuksen mukaan. Saa jo valmiiksi olla rahoittamassa lapsiperheitä ja heille rakennettua yhteiskuntaa ja sitten pitäisi vielä maksaa kovempia veroja näihin verrattuna. Kuulostaa kivalta yhtälöltä.
Nyyh nyyh, anna mennä vaan. Etkö tajua edes sitä, mistä uudet veronmaksajat ja työntekijät tulevat sitten kun sinä olet vanha ja yksin.
Syntyvyyden lasku on välttämättömyys maapallon säilymiselle elinkelpoisena. Mistä tämä hirveä kriisipuhe, kun ihmiset vastoin kaikkia ennustemalleja pysäyttävät väestöräjähdyksen ihan omasta halustaan?
Vierailija kirjoitti:
Saksan malli:
Sinkku - Ei veroetua
Lapsilisä - lähes 3x Suomen lapsilisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isät vaan vaivautuisivat hoitamaan lapsiaan kotona, ansiosidonnaista vanhempainrahaa saisi selvästi pidempään kuin ennen uudistusta. Mutta jostain syystä edes vaimoaan pienituloisemmat miehet eivät jää kotiin omia lapsia hoitamaan.
Tämäpä. Pahimmassa tapauksessa ulistaan että mies on nii-iin hyvätuloinen ettei ole varaa jäädä kotiin pieneksikään hetkeksi, mutta tämä päätelmä tehdään vaivautumatta laskemaan millainen vaikutus tällä oikeasti on tulotasoon. Ja sitten ihmetellään eron tullen miksi lapset on vieraantuneet miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miesten asia hoitaa lapsia, se on luonnotonta.
Onhan näitä, esim:
- isyyshuijauslaki kuntoon, tietoon tuleva vastentahtoinen ei-biologinen isyys on pystyttävä perumaan riippumatta lasten iästä (dna-testiä vastaan joka todistaa ettei ole lapsen isä), huijauksen tehnyt nainen velvoitettava korvaamaan ex-isälle menetettyjä tuloja sekä elämää
- naisten velvoittaminen suosimaan kilttejä ja kunnollisia miehiä kaulatatuoitujen rikollisten sisään
- tekoälyn ja robottien kehittäminen siihen, että lapsuuden haastavimmat hetket voidaan ulkoistaa pois vanhemmilta
- kuri ja järjestys takaisin kouluihin, alemman sos. luokan ongelmalapset omiin kerroksiinsa ja/tai tarkkailuluokille jotta lahjakkaammat lapset voivat opiskella ja kehittyä paremmiksi
- kovat rangaistukset alaikäisten päihteiden käytölle
- avoimet tilat ja elämysoppiminen pois
- valkoihoisten heteroperheiden kunnianpalautus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut voivat vapaasti tehdä lapsia tähän köyhyyteen niin paljon kun perse kestää. 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyyden lasku on välttämättömyys maapallon säilymiselle elinkelpoisena. Mistä tämä hirveä kriisipuhe, kun ihmiset vastoin kaikkia ennustemalleja pysäyttävät väestöräjähdyksen ihan omasta halustaan?
Keskitytään vain Suomeen. Suomessa ei ole eikä tule mitään väestöräjähdystä joten nahkahuilut liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittempä kuollaan suosiolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa on säännelty asiaa juurikin erilaisilla lahjuksilla. Miksipä ei toimisi Suomessakin.
Kiinassa ei ole muualta tulleita, ei juurikaan sos.turvaa, eikä sos.pummeja, joten tuolla toimii, näillä säännöillä ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että naiset rupeaisivat arvostamaan kilttejä miehiä! Heistä tulee hyviä perheenisiä!
Kunnon jännämies viettää noin 5-6 isyysvapaata joka vuosi, eivätkä he tästä edusta luovu.
Vierailija kirjoitti:
Töitä . Ilman töitä ei perhettä tehä
Juu, töissä se meidänkin isi yrittää tehdä uutta perhettä.
👏👏👏