nauratti kun 2000e nettoeläkeläinen sanoi olevansa varakas
Kommentit (58)
Käsittääkseni valtiolle voi kaikki halukkaat lahjoittaa rahaa. En kyllä ilkeäisi noin ällöttävästi hyvesiganloida, miten MINÄ olen niin hyvä ihminen.
Varmasti monella eläkeläiselläkin on paljon rahaa esim säästössä, mutta kyllä niille rahoille voi tulla vielä käyttoä kun vanhenee ja tarvisee ostaa itselleen hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljonhan tuo saa eläkettä kuitenkin. Saman kuin itse työstä 20 vuoden kokemuksella.
miksi teet paskaduunia?
Jos et tekis, niin huutelisit "mee töihin".
Onhan tuo oikeinkin hyvä eläke .Minä en saa kuin vajaan tonnin 40 v. työtä tehneenä mutta olenkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki maksettu (asuminen hyvin halpaa yms).ja osinkojakin tulee niin mikäs siinä.
Mutta muuten tuo pari donaa ei ole paljoa.
Ihan riittävästi, jos on omistusasunto.
Tuloilla ja varallisuudella ei ole mitään tekemistä toisiinsa.
Voi olla miljönääri ja tulot nolla.
Ja kyllä, 2000 € nettoeläke on hyvätuloinen eläkeläinen, koska brutto n. 3000€, joita kaikista eläkkeensaajista on vain muutama prosentti.
Keskieläke on n. 1600€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkuus on eri asia kuin tulojen / eläkkeen määrä.
Ja itse asiassa 2000€ nettoeläke on kyllä varsin korkea.
Ja jos sen 2 tonnin eläkkeen päälle tekee töitä, esimerkiksi 4 tonnin palkalla, niin sillä jo makselee aika suurenkin omaisuuden juoksevia kuluja.
Semmonen omaisuus sitten. Assets or liabilities?
Minäkin taidan olla varakas 2000 euron nettoeläkkeellä. Kokonaisvarallisuuteni on yli puoli miljoonaa euroa oman laskelmaani mukaan.
Hyvää huomenta.
Finanssiaiheilla aloittelette?
Ok. 🤔
Kaikki suakin naurattaa. Mua naurattaa sellaset, joille on tärkeintä saada aina vaan enemmän ja elää paskaa elämää miettien vaan sitä, kun saa niin vähän. Miksi murehtia rahan määrää, jos puenemmälläkin summalla pärjää ja elää ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta.
Ok. 🤔
Eläkeikään on ikäisilläni vielä
parikymmentä vuotta.
Katsellaan sitten.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Vanhanpiian vero voimaan ja mamma paksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta.
Ok. 🤔
Eläkeikään on ikäisilläni vielä
parikymmentä vuotta.
Katsellaan sitten.
Nämä 👋 täältä.
Riivinrauta on superfan,
tulee H E T i perässä
peukkukiusaamaan,
lol. Demoninsa kiukkaavat. 😚👹
Vanja viisaus: Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Toinen pärjää hyvin 1300 euron kk-tulolla ja toiselle ei 3000 euroa riitä. Asumismuoto ja sinkkuja molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vanha viisaus: Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Toinen pärjää hyvin 1300 euron kk-tulolla ja toiselle ei 3000 euroa riitä. Asumismuoto sama ja sinkkuja molemmat.f
Korjattu typot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljonhan tuo saa eläkettä kuitenkin. Saman kuin itse työstä 20 vuoden kokemuksella.
miksi teet paskaduunia?
No kun sanoivat, menkää töihin, niin menin?
Ei siinä mitään, aina parempi olla duunissa kuin syljeskellä kattoon. 2000 € kuussa nettona ei kuitenkaan ole mikään hyvä liksa
Suomalaiset ovat niin vaatimatonta kansaa.
Muun maalaiset kyllä keksii rahoilleen käyttöä. Moni Euroopan maa on paljon varakkaampi kuin Suomi. Eivätkä silti maksa Eu:lle niin paljon.
Oma nettoeläke on 1842e/kk.
En koe olevani tuolla hyvätuloinen millään mittarilla mutta kyllä se yhdelle riittää kun on 45 työvuoden aikana maksettu oma koti ja pienet kulut.
Jos samalla rahalla pitäisi elättää lapsiakin niin tilanne on ihan toinen! Nettopalkaksi Suomessa järjettömän pieni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi teet paskaduunia?
miksi teet paskaduunia? miksi teet paskaduunia? Voiko pottumaisempaa kysymystä olla!
Ei kaikilla ole päätä lukea peruskoulua pitemmälle. Nykyisin ei pääse edes töihin niinkuin ennen olemalla "ewipas työmies", ei enää.
Pitää olla nippu papereita ja työkokemusta 50vuotta!
Mä ainakin olen niin tyhmä, kun en oppinut, en oppinut!
Ole sinä tollo hiljaa, sulta puuttuu sydämen sivistys ja arjen ymmärrys!
EI voi saada enemmän kuin osaa, ei ole edes taitoja jotta tienaisi omalla työllään, yrittämällä.
Että mua kyrsii tämmöset mukaviisaat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi teet paskaduunia?
Sinun elättämisesi on mielestäsi paskaduuni? Tosin, voisihan nekin rahat paremmin käyttää.
Ja jos sen 2 tonnin eläkkeen päälle tekee töitä, esimerkiksi 4 tonnin palkalla, niin sillä jo makselee aika suurenkin omaisuuden juoksevia kuluja.