Oon vähentänyt työnhakua kun alkuun hain montaa paikkaa päivässä
Mutta enää en jaksa koska menee vaan itsetunto kun mihinkään en pääse. Haen nykyään vaan vuokrafirmojen keikoille mutta sama vastaus niistä tulee eli valitettavasti asiakas ei valinnut sinua. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (8)
Jäin keväällä työttömäksi ja minun oli velvoite 1 hakemus / kk. Nyt on suunnitelma ollut kuitattuna tehdyksi ja ei ole kunnan työttömyysasiantuntija ottanut vielä yhteyttä. Tämä velvoitehaku on täyttä 💩
Pääasia on että haet sulle määrätyn määrän saadaksesi päivärahan.
Orpo/purralla on 100 000 työpaikkaa. Eli sinne vaan hakemusta laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on että haet sulle määrätyn määrän saadaksesi päivärahan.
Ei oo kun haluan työn, en päivärahaa.
No seuraavan hallituksen aikana on taas huutava työvoimapula. Tosin ne hakevat työntekijät jostain shitholesta ja sinä äänestäjänä sitten ihmettelet, että mikä vinen ohituskaista taas. Selittävät sitten että olet pitkäaikaistyötön eli sairas ja mielenvikainen ja vielä juoppo (tähän tietysti hieman eri sanat muuten olla persumainen) siksi pitää hakea mammutti muualta.
Muistakaa, että 70 viikkoa eli vuosi ja viisi kuukautta on työnhakijan keskimääräinen työllistymisaika. Saat olla melkoinen lottovelho, jos yhdellä hakemuksella tärppää, kun maassa kuitenkin on rapiat 600 000 työtöntä ja tilanne pahempi kuin 1991-92.
Niin minäkin. Työssäkäyntialueellani on avoimia työpaikkoja viisi, joista yhteenkään minulla ei ole sopivaa koulutusta tai kokemusta. Mutta ei se mitään. Lähetän ne pakolliset neljä hakemusta noihin tämän kuun aikana.
Toisaalta taas jos jatkaa useamman hakemuksen tekemistä per päivä niin on suurempi todennäköisyys että joku päivä tärppää.