Mitä tälle huumeongelmalle voitaisiin tehdä
Kommentit (272)
Myydään halvemmalla. Tulee luontaista poistumaa.
"Olen tehnyt töitä narkkareitten kanssa. Tyypillinen polku menee näin: tupakka > kannabis > napit > muut huumeet. Alkoholi voi olla jossain välissä kuviossa, tai olla olemattakin. Osa saa kannabiksesta psykooseja, ja voimakkaan riippuvuuden vuoksi vieroitus on vaikeaa. Toistuvat psykoosit laskevat ihmisen aivojen toimintakykyä ja johtavat siihen, että loppuelämä kuluu eläkkeellä kroonisten psyykenlääkkeiden varassa."
Etkä ole, eikä mene.
Jos olisit tehnyt oikeasti töitä huumeongelmaisten kanssa tietäisit, että tyypillisin polku on ongelmainen päihdekoti kasvuympäristönä. Alkoholi on lähes poikkeuksetta aina kuvioissa hyvin nuoresta iästä alkaen, kannabis voi olla ensimmäinen huume, mutta se voi olla joku muukin. Tupakka sen sijaan on se mikä voi olla kuvioissa tai sitten taas ei. Narkomaanit eivät pahemmin kannabista käytä.
T. Psyk.sh, pitkään päihdetyötä tehnyt
Muutama tuhat poliisia lisää ja kovat lait jotka kieltää kaiken mikä liittyy huumeisiin. Jos sellaista joltain löytyy tai on sooseissa helvetinmoiset sakot ja linnaan.Ja rajavartiointi vieläkin kovemmaksi, ei lisää ma tu ja Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaaminen avun piiriin?
Musta alkaa tuntua, että minulla ei ole mitään halua osallistua noiden hörhöjen vieroittamisen ja hoidon kustannuksiin. Se on todella kallista. Mitäs alkoivat narkkaamaan, sehän on kuitenkin aina loppupeleissä oma valinta. Kannattaa vaan pysyä erossa noista huumepiireistä.
Älä osallistu. Aina voi muuttaa erakoksi yhteiskunnan ulkopuolelle tai omille arvoilleen sopivampaan maahan, jos hyvinvointivaltion meininki ei nappaa.
Ei hyvinvointivaltio tarkoita sitä, että jokaista itse aiheutettua ongelmaa pitäisi hyysätä verorahoilla. Huumeiden käytön aloitus on oma valinta. Ymmärrän, ettei käyttö välttämättä enää myöhemmin ole oma valinta, kun riippuvuus on jo syntynyt, mutta kyllä tuosta riippuvuudesta
Ei, vaan se tarkoittaa juuri sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös landella ole monenlaista paikkaa tyhjillään, vanhoja varuskuntia, kouluja, mielisairaaloita tms kyllä tilaa löytyy jos tahtoa löytyy.
Ette perkele tunge noita kaupunkien ongelmia maakuntien ongelmaksi. Hoitakaa itse ongelmanne
Ihanko oikeasti luulet, että maaseudulla saati maakunnissa ei ole huumeita?
Ne luulee myös ettei ole s tauteja. Eivät osaa varoa mitään, lapsellisen naiiveja. Vaarallisia. Pk-seudulla sentään kasvatetaan ja valistetaan nuoria.
Ja silti siellä on meno karannut aivan käsistä. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Kyllä siellä suomalaisetkin käyttää ja sekoilee. Että se siitä teidän "kasvatuksesta" ja "valistuksesta" 🤣.
Huumeporukat on erikseen
Vierailija kirjoitti:
"Olen tehnyt töitä narkkareitten kanssa. Tyypillinen polku menee näin: tupakka > kannabis > napit > muut huumeet. Alkoholi voi olla jossain välissä kuviossa, tai olla olemattakin. Osa saa kannabiksesta psykooseja, ja voimakkaan riippuvuuden vuoksi vieroitus on vaikeaa. Toistuvat psykoosit laskevat ihmisen aivojen toimintakykyä ja johtavat siihen, että loppuelämä kuluu eläkkeellä kroonisten psyykenlääkkeiden varassa."
Etkä ole, eikä mene.
Jos olisit tehnyt oikeasti töitä huumeongelmaisten kanssa tietäisit, että tyypillisin polku on ongelmainen päihdekoti kasvuympäristönä. Alkoholi on lähes poikkeuksetta aina kuvioissa hyvin nuoresta iästä alkaen, kannabis voi olla ensimmäinen huume, mutta se voi olla joku muukin. Tupakka sen sijaan on se mikä voi olla kuvioissa tai sitten taas ei. Narkomaanit eivät pahemmin kannabista käytä.
Unohtui: Hauta.
Vierailija kirjoitti:
Tietyissä aasian maissa homma on hallussa, mutta tehostamisen varaa on.
Kohdellaan hallussapitoa myymisenä ja myyjille kuolemantuomio.
Missä maissa? Singapore, Saudi-Arabia, Malesia, Kiina ja Pohjois-Korea on jo debunkattu.
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole, eikä mene.
No kuules nyt, kaipa itse tiedän mitä olen, ja mitä olen nähnyt. En ole työssäni tavannut vielä yhtään kannabiksen polttajaa, joka ei olisi ensin tupakoinut. Kannabis jää usein pois kuvioista siinä vaiheessa, kun siirrytään vahvempiin, mutta ei se kaikilla jää.
Voitko avata lisää, että miksi siirrytään vahvempiin tai aloitetaan alunperinkään?
"Tutkittu juttu että älykkäät käyttävät huumeita muita enemmän. Mistä se johtuu niin sitä en tiedä"
Olisipa kiva nähdä tämä tutkimus.
Kokemukseni mukaan huumeiden käytön aloittavat lähes kehitysviiveiset henkilöt ja käytettyään aikansa ovat lapsenomaisen idiootin asteella.
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole, eikä mene.
Ei todellakaan kaikki narkkarit tule ongelmaisista päihdekodeista. Ihan tavallisista keskiluokkaisista perheistä tulee paljon. Vielä 10-20 vuotta sitten alkoholi oli vahvasti mukana nuoresta lähtien, nykyään on usein niitä, joilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. On ihmisen oma valinta, jos noita mömmöjä alkaa käyttämään. Huumevalistusta on saanut vaikka kuinka paljon jo kymmeniä vuosia. Jos joku ei ole vieläkään tajunnut sitä, että huumeet vie kaiken, niin se on vain sitten, että voi voi. Sääliksi käy noiden narkkien vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset (jos siis ovat ihan tavallista täysipäistä porukkaa), koska narkit tuhoaa noidenkin elämät. Se on ihan sama, mitä noille narkeille sanoo tai perustelee. Huumeista pääsee irti vain silloin, jos se halu irrottautua lähtee omasta itsestä ja sekin on varmasti raskas tie.
Huumevalistuksen virhe on tolkuton valehtelu kannabiksen vaarallisuudesta. Kun valehdellaan yhdestä huumeesta se antaa syyn epäillä että valehdeltiin muustakin.
No ei tosiaankaan ole mikään virhe. Kannabis on i
Ne kannabiksen aiheuttamat psykoosit ovat harvinaisia eivätkä mikään perustelu kieltoon. Laillinen alkoholi aiheuttaa eniten päihdepsykooseja. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Se ei siis ole vaarallinen aine. Ihan aikuisten oikeasti se on vähiten haitallinen päihde/huume.
Olen tehnyt töitä narkkareiden kanssa. Joskus duunaillaan kämppiä, joskus näpistellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole, eikä mene.
T. Psyk.sh, pitk
No kuules nyt, kaipa itse tiedän mitä olen, ja mitä olen nähnyt. En ole työssäni tavannut vielä yhtään kannabiksen polttajaa, joka ei olisi ensin tupakoinut. Kannabis jää usein pois kuvioista siinä vaiheessa, kun siirrytään vahvempiin, mutta ei se kaikilla jää.
Ihan sama mitä olet nähnyt, mutta se ei tee sinusta silti mitään ammattilaista.
Kyllä se muutos lähtee peruskoulusta. Koulussa on perinteisesti varoitettu haisteluista yms., mutta mitä nyt omilta lapsiltani kyselin niin eipä enää juuri ole valistusta ollut. Vanhempien varaan ei voi laskea. Riittävän ajoissa pitää näistä asioista puhua. Nyt on vallalla "ei saa loukata" -kulttuuri, minkä vuoksi pelätään, että lapsia tulee loukatuksi, jos heidän kotonaan sattuu olemaan päihdeongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan oikein kovaa pakkastalvea, niin kadut siistiytyy.
sitten valtaavat kauppakeskukset ja rappukäytävät..näkyy pk-seudun kauppakeskuksessa näitä jo nyt heti aamusta norkoilemassa, Tripla lienee kai pahin, itse en ole siellä käynyt, muissa kylläkin.
Eikä tarvitse olla edes talvi.. Nää liikkuu siellä missä diilerit, jos sun naapurissa asuu sellainen niin ei ole muuten yhtään kivaa, kokemusta on..
No vartijat voisi poistaa ne. Olisi niilläkin jotain järkevää duunia.
Kiva lukea tätä ketjua kamapäissään ja nauraa samalla teille kaikille pelleille jotka luulette että huumeet saataisiin jotenkin pois Suomesta. Juu ei saada. Ootte täysin kujalla kuten toki kaikesta muustakin tällä palstalla :DDD
Tietyissä aasian maissa homma on hallussa, mutta tehostamisen varaa on.
Kohdellaan hallussapitoa myymisenä ja myyjille kuolemantuomio.