Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei tunnu hahmottavan, että hän ei ikuisesti asu mun kanssa

Vierailija
31.08.2025 |

Ikää 18 eikä minkäänlaista viittausta itsenäistymisestä. Äiti vie, hakee, hoitaa, huolehtii ja järjestää. (Ja alkaa olla aika loppu)

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi äiti vie, hakee, hoitaa, huolehtii ja järjestää? Älä sitä lasta siitä syytä.

Vierailija
2/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ihan oma vika ole, jos näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Nyt äidille oma elämä.ja lapsi vähä vähältä menee, hoitaa ja huolehtii itae

Vierailija
4/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä on hyvä ja katsoo peiliin. Jos on aina tehnyt lapsen puolesta kaiken niin vaikeaa se on lapsen itsenäistyä.

Vierailija
5/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän aikasemmin kannattanut alkaa opettaa itsenäisyyttä, miksi olet kasvattanut tuollaisen aikuislapsen?

Vierailija
6/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muuttaisi minnekään, jos saisi ilmaiseksi asua ja syötyä, kuski olisi aina paikalla ja puhtaat vaatteet saa kaapista! Sun tehtävä EI ole paapoa lasta, vaan VALMISTAA itsenäiseen elämään!

Vierailija
7/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia ajokortti, niin pääsee itse kulkemaan.

Vierailija
8/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on vammaisempi, sinä vai hän?

Vierailija
9/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi haet, hoidat, huolehdit ja järjestät? 

Vierailija
10/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitäjos normaalista nuoresta kyse. Irtautuminen voi tapahtua ihan yhtäkkiäkkin kun huomaa että kaveritkin lähtee pois äidin helmoista.

Vierailija
11/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleistä nykyvanhemmille, tehdään kaikki puolesta, kun ei viitsitä kasvattaa vastuunottoon. Helpompi siinä hetkessä tehdä itse. No kostautuu nyt sitten.

Vierailija
12/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, ei jakseta kasvattaa ja opettaa lasta, kun se on tehokkaampaa tehdä itse. Sitten itketään, että lapsi ei tee mitään itse?!?!

Jos olisin vuokranantaja niin en edes katsoisi hakemuksia, jotka vanhempi on laittanut täysi-ikäisen nuoren puolesta. Kyllä asiat pitää opetella hoitamaan itse.

13/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle että on tullut aika hänen oppia itsenäisempää elämää, "koska jossain vaiheessahan sinun on muutettava omaan kotiin". Sano että autat häntä kyllä vuokra-asunnon etsimisessä jne. kun sen aika koittaa.

Siihen mennessä hänen tulee alkaa tehdä osa kotitöistä ja huolehtia omien asioidensa järjestämisestä ja aikatauluista itse. Laittakaa paperille kotitöiden jako tai muuten se luisuu taas siihen että sinä teet kaiken. 

Vierailija
14/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut lapsen alkaa pikkuhiljaa itsenäistyä jo yläasteella.

Vierailija
15/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiötä selittää myös koko ajan yleistyvä yksilapsisuus. Yhden lapsen perheissä vanhemmilla on resurssia tehdä kaikki lapsen puolesta ja voi luistaa kasvatustehtävästä.

Vierailija
16/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään muuttaisi minnekään, jos saisi ilmaiseksi asua ja syötyä, kuski olisi aina paikalla ja puhtaat vaatteet saa kaapista! Sun tehtävä EI ole paapoa lasta, vaan VALMISTAA itsenäiseen elämään!

Ei yleensä mene noin. Yleensä lapsi itse haluaa omilleen, vaikka kotona saisi palvelua. 

Vierailija
17/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun minäkin äipän kanssa, olen liki 60 ja äippä 85. 

Vierailija
18/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin äitinä olin sellainen vähän äiti vie, hoitaa tyyppi kun lapsi oli 18 v ja asui kotona. Mutta sitten itsenäistyminen tapahtui hetkessä, päälle kahdenkymmenen heti. 

Siitä lähtien ollut töissä, oma yritys, hankkinut oman omistusasunnon ,ajokortin jne. Hyvin on mennyt.

Vierailija
19/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen joku Remontti vai muutto ohjelma, jossa perheen vanhemmat tietoisesti eivät muuttaneet isompaan asuntoon. Lasten huoneet olivat siis pieniä ja niinpä se ahtaus lopulta varmisti, että he halusivat muuttaa pois kotoa 😄

Vierailija
20/99 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiötä selittää myös koko ajan yleistyvä yksilapsisuus. Yhden lapsen perheissä vanhemmilla on resurssia tehdä kaikki lapsen puolesta ja voi luistaa kasvatustehtävästä.

Tämä on ihan totta. Esikoinen oli pitkään ainoa lapsi. Vasta kun sisaruksia tuli joutui ottamaan enemmän vastuuta. Yhden kanssa kyllä helposti syyllistyy siihen liikaa passaamiseen ja lapsi passivoituu eikä osaa tai viitsi tehdä mitään itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi