Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisinko ohjeita miten pääsen lentokentältä ulos?

Vierailija
31.08.2025 |

Lennän ensimmäisen kerran elämäni aikana joten älkää haukkuko tyhmäksi. Yritän seurata kylttejä mutta mistä saan matkalaukut ja sen kärryn mukaani? Tarkastavatko passini monta kertaa?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suht kokenut lentomatkustaja, mutta Lontoossa oli vaikeaa (Heathrow). Laukut vein baggage dropiin ja ihmettelin, että minne pitää mennä. Kukaan muukaan ei näyttänyt menevän mihinkään. Kaikki vaan mylläsivät käsimatkatavaroitaan. Etsin, missä lukisi "security control", mutta ei mitään kylttiä osunut silmiin. Merkillistä. Kysyin sitten neuvoa lähimmältä työntekijältä, ei väliä että oli Quantasin henkilöstöä. Ystävällisesti neuvoi, että pitää mennä hissillä.

Siellä lukee all departures, joka ohjaa toiseen kerrokseen, missä on turvatarkastus.

Niin no, ihmisen aivot vaan saattaa toimia niin, että etsii sitä tiettyä kylttiä, mikä on melkein kaikkialla muualla _minun matkoillani_ ollut. Pointtini oli, että kysyminen ei ole vaikeaa ja kyllä ammattilaiset neuvoo. 

Vierailija
82/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! <33 Minulla tulee olemaan 4-5 isoa laukkua joten tarvitsen kärryt niiden kuljettamiseen. 

Olethan maksanut lisämatkatavaroista? Noin monta laukkua ei sisälly minkään lentolipun hintaan.

Olen maksanut kaikesta ylimääräisestä ohjeiden mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa ulos. Miksi pitää selostaa mitä pitää tehdä, kun lähtee lennolle.

Jos olet yhtään ketjua seurannut, niin olet varmaan huomannut mihin asioihin ap tarvitsee apuja. Ei tarvitse kettuilla ääliömäisesti.

Vierailija
84/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on enimmäkseen pyörällisiä vedettäviä matkalaukkuja. Harvemmin käytetään kärryjä, mutta kyllä niitäkin joskus näkee.

Vierailija
85/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siellä Rovaniemen konessa tai jo Rovaniemen kentällä, siirtävätkö ne laukkusi suoraan toisen koneeseen jne jne. Jos siirtävät , sitten taas vaan tepastelet sille portille mistä seuraava lentosi lähtee. 

Osaat englantia ja kysyt asiat myös ulkomaiden koneessa ja kentällä ,mikä askarruttaa.

Ei se sen kummempaa ole. Minä kysyn Helsinki-Vantaa kentälläkin ,jos haluan . Sitä varten ne kentälöä virkailijat ovat.

Vierailija
86/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuljetko schengenalueen sisällä, jolloin passia ei tarkisteta.

Kerroin jo mutta Rovaniemi - Hki-Vantaa, Hki-Vantaa-Tokio Haneda- Australia. Tässä vain menolennot.

Vierailija
87/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemännät kyllä neuvovat mielellään.

Vierailija
88/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut hyviä ohjeita. Muista vanha sanonta kyllä kysyvä tien löytää. Onnea matkaan.Varaudu myös siihen ,että koneet voi olla myöhässä ja voit joutua yöpymään kentällä tai lähihotellissa . Sekin on jokapäiväistä ja normaalia, ei pidä säikähtää.

Vierailija
89/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kärryn ? En ole koskaan kärryjä tarvinnut ja lentänyt satoja kertoja.

Kun käyttää kärryä, niin matkalaukun omat pyörät pysyvät paremmassa kunnossa, jos joutuu kävelemään ulkokautta parkissa olevalle autolle. Ei tietenkään pakko ole, eikä tarvitse. Mutta jos se mahdollisuus on, niin kannattaa käyttää kärryä. 

Vierailija
90/90 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihto lennolla huolehdit vain käsimatkatavat itse seuraavaan koneeseen. Ruumassa kulkevat laukut hoitaa henkilökunta.

No heh, useimmiten toki, mutta ei se ihan aina noin mene. Joskus voi joutua tsekkaamaan ruumalaukut uudelleen seuraavaan koneeseen. Kannattaa tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi