Puolet naisista on kokenut väkivaltaa. Millaista sinä olet kokenut ja kenen taholta?
Minua on pahoinpidellyt eniten oma isoveli. Jatkoi 20-vuotiaaksi asti sitä.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Näin tuon tutkimuksen pohjalta tehdyn karttakuvan Euroopasta. Siinä punaisella hehkuivat feministiset ja tasa-arvoiset pehmolandiat Ruotsi ja Suomi 😂
Uskokoon ken tahtoo. Pernillalla ja Pirkolla taitaa olla "hieman" laajempi käsitys siitä, mikä kaikki on väkivaltaa.
Tai pullopoika ja nissesetä ovat hyvin hyvin vihaisia joulumuorille.
Joku tuntematon käppänä osoitti metsäpolulla haulikolla. Pääsin lipettiin kun ukko huomasi alkuperäisen uhrinsa, ilmeisesti kumppaninsa. En tiedä miten tarina päättyi, poliisi ei löytänyt 3 tunnin päästä mitään (heh) eikä lehdissä ollut seuraavana päivänä mitään
Vieraat miehet käyneet käsiksi yläasteikäisestä lähtien. Itsensäpaljastajaan törmäsin lapsena. Entinen poikaystävä aikanaan pahoinpidellyt useamman kerran, kerran sairaalakuntoon. Vainosi eron jälkeen monta vuotta ja lähetti tappouhkauksia.
Suurimmassa osassa maailmaa on aivan normaalia naiselle saada aviomieheltään välillä ympäri korvia tai jopa remmistä tai kepistä. Useinmiten poliisi ei puutu siihen vaikka se olisi nimellisesti laitonta ja muualla se on lain mukaankin sallittua.
Ja siis olen rauhallinen, tavallinen akateeminen nainen nykyään. En itse ole ollut koskaan väkivaltainen. Te jotka väitätte että väkivalta on uhrin syy, hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun perinteinen tilanne on se, että ennen minkään sortin väkivaltaisuuksia sitä edeltää jonkinlainen riita, suunsoittoa jne. Niin mistä syystä mun pitäisi jotenkin olla enemmän tuohtunut, jos nainen saa siinä selkäänsä kuin että toinen mies saa?
Ja pointti ei ole se, että naisten kohtaamaa väkivaltaa ei pidä tuomita, vaan että miksi siihen pitäisi reagoida korostetusti?
Perinteinen tilanne on se että mies kärsii sairaasta mustasukkaisuudesta. Sanot pihalla naapurissa asuvalle miehelle moi ja saat siitä syystä kotona nyrkistä. Tai kerrot että haluat erota ja seuraavaksi olet ruumispussissa.
Ihan perinteistä on myös, ettei sitä miehen saamaa kohtausta edellä mikään riita. Mies on keksinyt jonkun yksityiskohdan, vaikka väärän ilmeen tai äänensävyn, kehittänyt sen ympärille tarinan ja suuttunut omista ajatuksistaan. Suljettujen ovien takana sitten tulee se pimahdus. Sukupuolittunut väkivalta on kontrolloivaa ja piirteiltään muutoinkin ihan omanlaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun perinteinen tilanne on se, että ennen minkään sortin väkivaltaisuuksia sitä edeltää jonkinlainen riita, suunsoittoa jne. Niin mistä syystä mun pitäisi jotenkin olla enemmän tuohtunut, jos nainen saa siinä selkäänsä kuin että toinen mies saa?
Ja pointti ei ole se, että naisten kohtaamaa väkivaltaa ei pidä tuomita, vaan että miksi siihen pitäisi reagoida korostetusti?
Perinteinen tilanne on se että mies kärsii sairaasta mustasukkaisuudesta. Sanot pihalla naapurissa asuvalle miehelle moi ja saat siitä syystä kotona nyrkistä. Tai kerrot että haluat erota ja seuraavaksi olet ruumispussissa.
Ihan perinteistä on myös, ettei sitä miehen saamaa kohtausta edellä mikään riita. Mies on keksinyt jonkun yksityiskohdan, vaikka väärän ilmeen tai äänensävyn, kehittänyt sen ympärille
Naisen kuuluu peittää hiuksensa ja kaulansa huivilla myös mieluiten kasvotkin. Pukeutua muutenkin väljiin vaatteisiin. Naisen ei kuulu vilkuilla sivuilleen vaan pitää katse eteenpäin maata kohti suunnattuna. Eikä liikkua kotinsa ulkopuolella ilman aviomiehensä tai miespuolisen sukulaisen seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten naisen pahoinpitelee oma mies jonka nainen on ihan itse vierelleen valinnut. Että peiliin katsomisen paikka.
Tyypillisen nolo palstapersukommentti: miehet tekevät kuvottavia rikoksia - naisten syytä.
Ei tietenkään tekijöiden eli miesten, vaan naisten.
Muistutan, että Suomen pahin sarjamurhaaja on nainen. Naiset ovat vielä pahempia kuin miehet.
Hieno logiikka. Yksi nainen on tehnyt jotain = kaikki naiset. Moni mies on tehnyt jotain = ei kaikki miehet! :D
Tää on sitä miesten logiikkaa.
V.valtateemainen ketju ollut vilkas.
Skippaan liian henkilökohtaisena.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun näitä luen niin tajusin että mieheni on väkivaltainen. Ollaan oltu 20 v yhdessä. Päivittäin potkii mua nilkkoihin, polvitaipeisiin tai lyö täydellä kauppakassilla naamaan jos istun silittämässä lemmikkejä lattialla kun hän tulee kaupasta. Hän myöskin aliarvioi mua: et sinä siihen pysty, et osaa, et tajua.
Mitä ihmettä!
Ota selvää narsismista. Youtube on täynnä opetusvideoita suomeksikin ja englanniksi. Ala valmistella lähtöä henkisesti ja sitten joskus, kun olet valmis, konkreettisesti. Mutta varovasti!
Lue videoiden kommenttiketjuja. Siellä on tuhansia, jotka ovat saaneet uuden elämän kymmenienkin vuosien jälkeen.
Yhteensä ainakin 5:ltä eri ihmiseltä, yksi oli muija. Muut pjaskoja miekosia, hulluja jokainen. Tää muija löi, hakkasi, repi vaatteista, hiuksista...........se oli ihan täysin sekaisin !!!!!!! Ja sitte viel alle vuos sitte oli eräs hullu, joka tökkäsi mua melko en oikeaan silmään !!!!!!!!!! Siinä on vieläkin pieni jälki !!!!!! En ymmärrä tällaista käyttäytymistä, varsinkin, JOS niille ei ole mitään oikeaa syytä !!!!!!! Ja niinhän ei ollut koskaan !!!!! Pienikin hipaisu luvatta on hävytöntä.
Jos kiusaaminen on väkivaltaa. Halveksunta yms. huono käytös.
Tiimityöpaikoissa semmoista olen saanut osakseni. Lopulta siirryin itsenäisempään työhön, jossa ei ole tiimiä. Valitettavasti joitakin muita kumminkin on satunnaisesti siinäkin, mutta erittäin hyvä tilanne kuitenkin on nyt verrattuna tiimityöhön.
Mummo tukisti ja antoi korvatillikoita lapsena. Isä piiskasi sisaruksia ja jouduin katsomaan sitä vierestä. Sisko raapi ja puri.
Eka poikaystävä (siinä vaiheessa jo ex) yritti estää minua poistumasta asunnoltaan, mikä oli hyvin pelottava tilanne. Exän sisko löi psykoosissa.
Oppilas löi työpaikalla (koululla).
Mies töni, kun olin raskaana. Olen yrittänyt puhua tästä tönimisestä, mutta kieltää asiaa tapahtuneenkaan.
Täysin väkivallattomia lähipiirissäni ovat olleet äitini, kulloisetkin appivanhemmat ja lyhytaikainen egyptiläinen poikaystävä. Muut ihmiset/perheenjäsenet kaikki ns. kantiksia.
Isosisko oli väkivaltainen minua kohtaan.
Koulun pihalla toiset tytöt olivat väkivaltaisia.