Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet naisista on kokenut väkivaltaa. Millaista sinä olet kokenut ja kenen taholta?

Vierailija
31.08.2025 |

Minua on pahoinpidellyt eniten oma isoveli. Jatkoi 20-vuotiaaksi asti sitä. 

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioikäisenä ulkonäöltä tuntemani kantasuomalainen mies raahasi minut  jalkakäytävältä ranteesta vääntäen pusikkoon. Koiranulkoiluttaja tuli juuri puistoon ja mies juoksi pois. Syksyllä arki-iltana kello 18 aikaan. Olin menossa kirjastoon. 

Parisuhteessa kantasuomalainen mies on juossut raivon vallassa nyrkki pystyssä perässäni pitkin huoneistoa. En tiedä miten olisi käynyt jos olisi saanut kiinni.  Sama mies repi pitkiä hiuksiani poikki takaraivolta. Jätin. Mies raivostui aivan mistä vain. 

Töissä kun selvisi että em saa asiaa yksin puhimalla selvitettyä ja lähdin hakemaan muita avuksi niin nuori kantasuomalainen mies tarttui kovaa ranteestani etten menisi. Irrotti kun huusin irrota.

Vierailija
62/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 44 v. ja mulla ollu paljon poikaystäviä/miesystäviä elämäni aikana. 

Koskaan ei ole kukaan pahoinpidellyt minua mitenkään.

Hyvä tuuri? Vai jotain jota en nyt haluaisi kirjoittaa, kun lytätään ja väärinymmärretään saman tien... No, kirjoitan kuitenkin: olen seurannut läheltä paria naista, jotka todellakin ovat itse provosoineet että ovat saaneet sitten uhriutua. Esimerkiksi eräs nainen tuuppi, haukkui ja läpsi miesystäväänsä, miesyståvänsä väisteli monta kertaa ja yritti lähteä karkuun, nainen meni vaan perässä ja jatkoi samaa. Sitten kun mies hermostui ja tuuppasi naista kauemmas itsestään, tämä kaatui, ja itki sitten tulleensa miesystävänsä pahoinpitelemäksi.. Oma osa tarinasta jäi sopivasti kertomatta. 

Toinen tapaus vähän samanlainen, mutta nainen roikkui ihan kirjaimellisesti miehensä jalassa kiinni kun tämä yritti lähteä kauemmas rauhoittumaan riidan tullen. Sitten mies ravisti naisen irti jalastaan, ja tässä hötäkässä iski polvensa naisen alahuuleen, josta tuli sitten verta. Ja miehen syyksi meni kaikki. 

Enkä nyt herranjestas sitten tarkoita, että väkivallan uhreissa olisi aina vikaa, mutta kyllä on oikeasti niitäkin, jotka ihan itse provosoivat kunnes tulee se senkka nenästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa, poikien taholta sekä fyysistä että psyykkistä väkivaltaa, samoin opettajien taholta psyykkistä väkivaltaa. 

Löikö joku sinua?

Vierailija
64/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sitä jaksetaan uhriutua. 

Suomi on PALJON vaarallisempi maa miehille kuin naisille: miehiä kuolee Suomessa PALJON enemmän kuin naisia henkirikosten uhreina.

Tämä on totta miehet ovat vaarallisia sekä miehille että naisille. 

Ja kun sota syttyy, naisetko menee sotarintamalle tappamaan ihmisiä? Armeijan käynyt mies on kylmäverinen tappokone. Naistenkin täytyy ymmärtää tämä. Kaikkea ei voi saada.

Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Tarkoitus on suojella omaa maata ja perhettä. Viholliset on sitten niitä, joita joutuu tappamaan.

Suojella miltä? Kuka tänne hyökkää, paitsi miehet? Ette voi esittää sankaria ja pelastajaa itse aiheuttamassanne ongelmassa. Te olette sen ongelman alku ja juuri.

Vierailija
65/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on PALJON vaarallisempi maa miehille kuin naisille: miehiä kuolee Suomessa PALJON enemmän kuin naisia henkirikosten uhreina.

Ja kun sota syttyy, naisetko menee sotarintamalle tappamaan ihmisiä? Armeijan käynyt mies on kylmäverinen tappokone. Naistenkin täytyy ymmärtää tämä. Kaikkea ei voi saada.

Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Tarkoitus on suojella omaa maata ja perhettä. Viholliset on sitten niitä, joita joutuu tappamaan.

Vihollinen on myös ihminen, jolla on ihmisarvo, eikä ihmistä saa tappaa. Se on väärin.

Vierailija
66/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojista ja miehistä väkivaltaa on kokenut n. 100 %.

Vierailija
67/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut fyysistä väkivaltaa mutta seksuaaiista ahdistelua kyllä.

Vierailija
68/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä alaikäinen kun olin menossa koulukaverini luokse viikonloppuna talvella ja yhtäkkiä koulukaverini isoveljen kaveri hyökkäsi puiden varjoista kimppuun ja paiskasi maahanm potki ja pahoinpiteli. Veri vain valui hangelle ja sain aivotärähdyksen. En ollut tyypin kanssa elämäni aikana viittä sanaa enempää vaihtanut, koska kaverini veli oli nuori aikuinen aivan kuten kaverinsakin. Minulla meni aikaa pelkästään siihen, että pääsin jäisestä maasta ylös.

Minua pelotti, että mihin se hullu lähti ja palaako takaisin. En uskaltanutkaan mennä kaverilleni ja palasin mutkan kautta kotiini mennen saunan kautta ja siellä oli jonkunlaista siivousrättiä, jolla pyyhin vaatteitani ja sain pestyä verisen naamani. En uskaltanut kertoa tapahtuneesta kotona, koska vanhempani olivat muutenkin sellaisia että paheksuivat jo pelkkää luokkakaverin kanssa yhdessäoloa siksi, ettei luokkakaverin perhe kuulunut samaan uskonlahkoon kuin vanhempani.

Seuraavana päivänä en meinannut päästä sängystä ylös edes vessaan ja oli syytä peittää muutenkin mustelmainen kroppa ja kasvojen mustelmat salaa tummien silmien alle ostamallani peitepuikolla. Otin ämpärin sängyn viereen ja oksensin aivotärähdyksen vuoksi pitkin päivää ja olin horroksessa.

Äitini luuli, että minulla oli migreeni eikä tullut huoneeseeni. Vielä tänäkään päivänä en tiedä, minkä vuoksi kaltaiseni nynny tyttö joutui pahoinpidellyksi. Ilmeisesti tilaisuus teki varkaan kun tyyppi näki minut sopivasti yksin hiljaisella tiellä? Näin Suomen kirkonkylällä vuonna 1986.

Vierailija
69/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki toki, mutta ei se miesten kokemasta väkivallasta tee yhtään vähäpätöisempää, vaikka niitä naisten selkäsaunoja esitelläänkin kuin jonain lasten hakkaamiseen verrattavana tapahtumana.

-eri 

Naiset itse ovat hyvin väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Mutta lapsilla ei ole merkitystä, vaan naisilla. 

Kaikilla on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Naiset voisivat alkaa enenevissä määrin hylkäilemään lapsia, joita on siitetty väkivalloin, r aiskauksin, petoksin, tai mies on rikkonut oman osansa sopimuksesta, tai he joutuvat kokemaan äitiytensä vuoksi väkivaltaa (rakenteellinen äitiysväkivalta, työelämäsyrjintä, jne.). Jos he huolehtisivat ensisijaisesti itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan, saataisiin heidän kokemansa väkivalta nollaan, niin heidänkään ei tarvitsisi enää kohdella toisia väkivalloin.

Samoin naisiin kohdistuva seksuaalirikollisuus pitäisi sanktioida vaikka viisi kertaa PAHEMMAKSI kuin lapsiin kohdistuva, siitä syystä että naiest ovat vastaanottaneet sitä lapsia suojellakseen. Jos vaikka seuraavat 10 000 vuotta naiset eivät vastaanota ollenkaan väkivaltaa tai seksuaalirikoksia, niin katsotaan mitä tapahtuu. Jokainen joka altistaa naisen näille tai kohdistaa näitä naisiin, lentää kuin leppäkeihäs ulos naisen elämästä. Sitten nähdään, missä se väkivalta ja rikokset todella elävät - naisen luona, vai jossakin muualla. 

Vierailija
70/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukuisia kertoja ollut näkemässä tai osallisena kun miehet lyövät tosissaan toisiaan. 

Kertaakaan niissä ei ole naista lyöty. Nainen ei kyllä paljoa kestäkään kunnon lyömistä.

Vierailija
71/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on miespuolinen työkaveri pieraissu hississä kysymättä lupaa. Se miespuolinen se varmasti oli, koska olimme muut naisia, emmekä naisina piere. Ilmoitin esihenkilölle seksuaalisesta väkivallasta, ja mies sai lähteä. Silti välillä öisin herään hikisenä omaan huutooni ja pierun hajuun. Ilmeisesti sain trauman tuosta kokemuksesta.

Kylläpä palstamiehet alapeukuttaneet. Luvaton alapeukuttaminen on myös seksuaalirikos, tedoksi vain!

Vierailija
72/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappajana yleensä toinen mies.

Aloita vaikka aihe siitä kuinka miehet joutuu henkirikosten uhriksi, tässä keskustelussa keskustellaan naisista.

Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että Suomi on miehille vaarallisempi maa kuin naisille.

Ei toki. Mutta outoa tulla huutamaan uhriutumisesta ketjuun jossa naiset keskustelee kokemuksistaan.

Se on tapa vähätellä toisten kokemuksia.

Vierailija
73/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki toki, mutta ei se miesten kokemasta väkivallasta tee yhtään vähäpätöisempää, vaikka niitä naisten selkäsaunoja esitelläänkin kuin jonain lasten hakkaamiseen verrattavana tapahtumana.

-eri 

Naiset itse ovat hyvin väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Mutta lapsilla ei ole merkitystä, vaan naisilla. 

Totta kai naiset voivat olla väkivaltaisia lapsia kohtaan. Lapsiin kohdistuvasta väkivallasta puhutaan koko ajan, ja usein tuota asiaa tutkivat tahot ovat naisia. Näitä lapsia auttavat sosiaalityöntekijät ovat naisia. Naiset, kuten miehetkin, ovat yksilöitä.

Tässä keskustelussa naiset puhuvat heihin kohdistuneesta väkivallasta. 

Vierailija
74/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihollinen on myös ihminen, jolla on ihmisarvo, eikä ihmistä saa tappaa. Se on väärin.

Siinä on sellainen ongelma, että tuo toinen ihmisarvoinen ihminen aikoo tappaa sinut. Mitä teet? Käännät selkäsi ja kuolet, mutta teitpähän oikein?

Vierailija
75/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi parisuhdetta, ensimmäisessä mies läppäsi poskeani syntymäpäivänäni. Suuttui, kun silitin hänen kasvojaan. 

Toisessa mies löi kättäni, kun otin paprikapalan, sekoitus oli näköjään vain hänelle. Olin palannut hakemasta leipomosta sämpylöitä. 

Kumpikin oli akateemisesti sivistynyt. :D

Elän yksin, turvassa. 

Läppäsi kädelle ja tämä on väkivaltaa? Herra varjele minkälaisten hirviöiden parissa mä oonkaan joutunut kasvamaan..

Ketään ei lyödä. Koskaan. 

Vierailija
76/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri 

Totta kai naiset voivat olla väkivaltaisia lapsia kohtaan. Lapsiin kohdistuvasta väkivallasta pu

Niin siis tarkoitat, että viranomaiset kohdistavat naisiin rakenteellista äitiysväkivaltaa.

Vierailija
77/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aloitapa keskustelu miesten väkivaltaisuudesta (kaikkia kohtaan).

Neekeriraiskareita ei kait lasketa väkivaltaisiin miehiin koska naiset tykkäävät heistä.

Loppu miesten väkivallasta tapahtuu pääasiassa miesten kesken. Jos nainen joutuu m

:D Ei helvetti näiden inceleiden kanssa

Vierailija
78/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka säveltää rankimman tarinan elämättömästä elämästään. Muutama aika hyvä jo nähty, tästä lisävalmennusta

Vierailija
79/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suomalaista poikaystävää on lyönyt. Yksi ulkomaalainen (ulkomailla) töninyt ja eron jälkeen vainonnut. Muiden poikaystävien kanssa ei ole ollut ongelmia. Lyöjää nro. 2 löin takaisin ja hän hämmästyi niin, että väkivalta loppui kuin seinään. Lisäksi puolivieras mies on lyönyt kännissä kolmesti. Yksi näistä suoraan vastaan tullessa ilman minkäänlaista sananvaihtoa.

Vierailija
80/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain selkään äidiltäni 10-vuotiaana.