Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet naisista on kokenut väkivaltaa. Millaista sinä olet kokenut ja kenen taholta?

Vierailija
31.08.2025 |

Minua on pahoinpidellyt eniten oma isoveli. Jatkoi 20-vuotiaaksi asti sitä. 

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla, pankissa. 

Vierailija
82/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sitä jaksetaan uhriutua. 

Suomi on PALJON vaarallisempi maa miehille kuin naisille: miehiä kuolee Suomessa PALJON enemmän kuin naisia henkirikosten uhreina.

Tämä on totta miehet ovat vaarallisia sekä miehille että naisille. 

Toki toki, mutta ei se miesten kokemasta väkivallasta tee yhtään vähäpätöisempää, vaikka niitä naisten selkäsaunoja esitelläänkin kuin jonain lasten hakkaamiseen verrattavana tapahtumana.

-eri 

Naiset itse ovat hyvin väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Mutta lapsilla ei ole merkitystä, vaan naisilla. 

Totta kai naiset voivat olla väkivaltaisia la

Niin siis tarkoitat, että viranomaiset kohdistavat naisiin rakenteellista äitiysväkivaltaa.

Mielenkiintoista, että uhriudut tällä tavalla. Sinua ei kiinnosta naisiin tai lapsiin kohdistuva väkivalta, vaan haluat vain käyttää tätä keskustelua puhuaksesi miehistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on PALJON vaarallisempi maa miehille kuin naisille: miehiä kuolee Suomessa PALJON enemmän kuin naisia henkirikosten uhreina.

Ja kun sota syttyy, naisetko menee sotarintamalle tappamaan ihmisiä? Armeijan käynyt mies on kylmäverinen tappokone. Naistenkin täytyy ymmärtää tämä. Kaikkea ei voi saada.

Olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Tarkoitus on suojella omaa maata ja perhettä. Viholliset on sitten niitä, joita joutuu tappamaan.

Suojella miltä? Kuka tänne hyökkää, paitsi miehet? Ette voi esittää sankaria ja pelastajaa itse aiheutta

En minä ole mies. Kerroin kirjoittajalle, ettei armeijassa opeteta hakkaamaan naisia tappamaan läheisiään.

Vierailija
84/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löi päähän kun olin raskaana, kaaduin, mutta vauvalle ei käyny mitään. Ei lyönyt enää toista kertaa. Pelästyi itsekin. On ihminen nykyään. 

Vierailija
85/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on riepotellut mua lapsuudessa ja teini-iässä, ensimmäinen poikaystäväni kävi päälleni muutaman kerran, aviomieheni raahasi mut portaat ylös ja r ais kasi, eräillä jatkoilla joku tuntematon mies huumasi ja r ais kasi. Kaikki nämä tekijät olivat kantasuomalaisia eikä yhdestäkään tehty rikosilmoitusta. 

Vierailija
86/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tänne jo tuli naiseksi esittäytyvä mies kertomaan siitä, että naiset on omalla käyttäytymisellään aiheuttaneet tilanteet ja sitten, että onhan ne naisetkin väkivaltaisia!

Mikäköhän siinä on, ettei naiset saa puhua rauhassa edes kokemastaan väkivallasta ilman, että miehet tulee inisemään jostain muusta?

Vierailija
87/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vielä alaikäinen kun olin menossa koulukaverini luokse viikonloppuna talvella ja yhtäkkiä koulukaverini isoveljen kaveri hyökkäsi puiden varjoista kimppuun ja paiskasi maahanm potki ja pahoinpiteli. Veri vain valui hangelle ja sain aivotärähdyksen. En ollut tyypin kanssa elämäni aikana viittä sanaa enempää vaihtanut, koska kaverini veli oli nuori aikuinen aivan kuten kaverinsakin. Minulla meni aikaa pelkästään siihen, että pääsin jäisestä maasta ylös.

Minua pelotti, että mihin se hullu lähti ja palaako takaisin. En uskaltanutkaan mennä kaverilleni ja palasin mutkan kautta kotiini mennen saunan kautta ja siellä oli jonkunlaista siivousrättiä, jolla pyyhin vaatteitani ja sain pestyä verisen naamani. En uskaltanut kertoa tapahtuneesta kotona, koska vanhempani olivat muutenkin sellaisia että paheksuivat jo pelkkää luokkakaverin kanssa yhdessäoloa siksi, ettei luokkakaverin perhe kuulunut samaan uskonlahkoon kuin vanhempani.

Seuraavana

Onneksi ei käynyt kuin Eveliinalle

"Otto Martikainen oli hyökännyt tytön kimppuun, hakannut tämän paljain nyrkein ja jättänyt tajuttomana ojaan makaamaan. Martikainen ja Lappalainen olivat tunteneet toisensa vain ulkonäöltä. Mitään järkevää syytä teolleen Martikainen ei kertonut, vaikka sitä kysyttiin häneltä useaan kertaan"

Vierailija
88/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki toki, mutta ei se miesten kokemasta väkivallasta tee yhtään vähäpätöisempää, vaikka niitä naisten selkäsaunoja esitelläänkin kuin jonain lasten hakkaamiseen verrattavana tapahtumana.

-eri 

Naiset itse ovat hyvin väkivaltaisia lapsiaan kohtaan. Mutta lapsilla ei ole merkitystä, vaan naisilla. 

No siihen nähden etten ole eläissäni itse pahoinpidellyt, r aiskannut tai muutoin loukannut toisten ihmisoikeuksia, olen joutunut em. rikosten uhriksi aika monta kertaa. Minulle on oikeastaan ihan sama mihin miesten onglmat jatkossa purkautuvat. Siitä olen varma, että minuun ne eivät purkaudu enää koskaan.

Vierailija
89/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Johan tänne jo tuli naiseksi esittäytyvä mies kertomaan siitä, että naiset on omalla käyttäytymisellään aiheuttaneet tilanteet ja sitten, että onhan ne naisetkin väkivaltaisia! Mikäköhän siinä on, ettei naiset saa puhua rauhassa edes kokemastaan väkivallasta ilman, että miehet tulee inisemään jostain muusta?

Koska mies ei osaa käsitellä asioita olematta niiden keskipisteenä. 

Vierailija
90/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten naisen pahoinpitelee oma mies jonka nainen on ihan itse vierelleen valinnut. Että peiliin katsomisen paikka.

Tyypillisen nolo palstapersukommentti: miehet tekevät kuvottavia rikoksia - naisten syytä. 

Ei tietenkään tekijöiden eli miesten, vaan naisten.  

Vierailija
91/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso, fyysinen ja henkinen väkivalta

Veli, fyysinen väkivalta

Virolainen raiskasi

Vierailija
92/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri 

Totta kai naiset voivat olla väkivaltaisia lapsia kohtaan. Lapsiin kohdistuvasta väkivallasta pu

Huomioi myös se, että toinen nainen manageroimassa ja johtamassa toisen naisen äitiyttä on väkivaltaa ja naiselta naiseen kohdistuvaa rikollisuuta. Luonnossa eläimet eivät puutu tällaiseen, vaan keskittyvät omaan jälkikasvuunsa. Liekö tämä ongelma johtuu siitä, että ihmisyhteisöissä kaikkia naisia ei kelpuuteta äideiksi, ja tämä on heidän kostonsa muille sitten.

Vierailija
93/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten naisen pahoinpitelee oma mies jonka nainen on ihan itse vierelleen valinnut. Että peiliin katsomisen paikka.

Tyypillisen nolo palstapersukommentti: miehet tekevät kuvottavia rikoksia - naisten syytä. 

Ei tietenkään tekijöiden eli miesten, vaan naisten.  

Muistutan, että Suomen pahin sarjamurhaaja on nainen. Naiset ovat vielä pahempia kuin miehet.

Hieno logiikka. Yksi nainen on tehnyt jotain = kaikki naiset. Moni mies on tehnyt jotain = ei kaikki miehet! :D 

Vierailija
94/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa ex ei ollut väkivaltainen. Väkivalta tuli myöhemmin.

Vierailija
95/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri 

Ei tietenkään, eikä mielestäni kukaan ole näin väittänytkään ainakaan tässä ketjussa? Outoa on vain se, että naisten väkivaltaa vähätellään tässä(kin) ketjussa, ja miehet tulevat puhumaan heidän kokemastaan väkival

Kyllä miestenkin kannattaa irtisanoutua kaikesta kohtaamastaan väkivallasta.

Ja huom. se väkivalta äärimmäisen harvoin alkaa fyysisenä väkivaltana. Sitä edeltää usein pitkä henkisen väkivallan jakso, jolle altistutaan ihan vapaaehtoisesti.

Vinkkini on, että poistu kaikista tilanteista ja ihmissuhteista, joissa on henkistäkin väkivaltaa. Yksinkertaisesti nollatoleranssi ihan kaikelle väkivallalle.

Lisäksi red flag on se, jos toinen on väkivaltainen kolmansia osapuolia kohtaan. Eli vaikka ei haukkuisi ja kohdistaisi sinuun väkivaltaa, hän osoittaa väkivaltaisuutensa purkamalla sitä johonkin, joka ei ole esimerkiksi paikalla. 

Jopa raamatussa sanotaan, että väistä tällaisia ihmisiä. Suosittelen noudattamaan.

Vierailija
96/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi parisuhdetta, ensimmäisessä mies läppäsi poskeani syntymäpäivänäni. Suuttui, kun silitin hänen kasvojaan. 

Toisessa mies löi kättäni, kun otin paprikapalan, sekoitus oli näköjään vain hänelle. Olin palannut hakemasta leipomosta sämpylöitä. 

Kumpikin oli akateemisesti sivistynyt. :D

Elän yksin, turvassa. 

Läppäsi kädelle ja tämä on väkivaltaa? Herra varjele minkälaisten hirviöiden parissa mä oonkaan joutunut kasvamaan..

Ketään ei lyödä. Koskaan. 

Miksei, mutta säkö ihan tosissaan kuvittelet, että sä saat kovinkin vertailukelpoisia tilastoja väkivallasta ympäri maailman, kun se ei todellakaan ole mikään yleismaailmallinen käsitys, että joku sormille näpäytys on väkivaltaa. 

Vierailija
97/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Johan tänne jo tuli naiseksi esittäytyvä mies kertomaan siitä, että naiset on omalla käyttäytymisellään aiheuttaneet tilanteet ja sitten, että onhan ne naisetkin väkivaltaisia! Mikäköhän siinä on, ettei naiset saa puhua rauhassa edes kokemastaan väkivallasta ilman, että miehet tulee inisemään jostain muusta?

Tarkoitatko että naiset ei rauhassa saa haukkua miehiä ja keksiä miehestä tarinoita kun paikalle tulee miehiä vaatimaan todisteita ja puolustamaan miehiä?

Vierailija
98/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on lyönyt mua monesti lapsena. 

Poikaystäviltä olen kokenut seksuaalista väkivaltaa.

Vanhempi sukulaismies on käyttänyt teininä hyväksi.

Vierailija
99/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avomies. Hänellä oli alusta asti sellainen huonoitsetuntoinen asenne, että hän on saanut itseään paremman naisen. Tietenkin siltä naiselta, eli minulta, piti ottaa luulot pois. Ensin järjetöntä hehkutusta siitä miten on voinut saada niin upean naisen, joka kääntyi kuitenkin henkiseen lyttäämiseen, ja kun edelleen seisoin omilla jaloillani, piti lopulta käydä nyrkeillä päälle. Hän piti tekoaan aivan ymmärrettävänä, sillä olihan koko suhteen ajan joutunut kärsimään alemmuuskompleksista. Itse en ihan ymmärtänyt. Lähdin kun sain rohkeutta kerättyä.

Lisäksi nuorena täysin tuntematon mies löi kasvoihin kun tulin baarista. Onneksi paikalla oli muitakin.

Vierailija
100/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut lapsuudessa enkä aikuisuudessa kotona/ läheisiltäni. Sen sijaan peruskoulussa on tönitty, potkittu ja yritetty käydä seksuaalisesti käsiksi. Nämä kokemukset ovat tulleet ihan kantasuomalaisilta valkonahkaisilta pojilta 80-luvun lopulla ja 90- luvun alussa.