Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet naisista on kokenut väkivaltaa. Millaista sinä olet kokenut ja kenen taholta?

Vierailija
31.08.2025 |

Minua on pahoinpidellyt eniten oma isoveli. Jatkoi 20-vuotiaaksi asti sitä. 

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut neljässä suhteessa ja kolme niistä on käyneet käsiksi. Ja ihan kotimaan poikia. Itseasiassa se ainoa, joka ei ikinä lyönyt oli muuttanut lapsena Virosta Suomeen.

Isosiskoni oli väkivaltainen ja varmaan kasvoin jo pienenä niin kieroon, että en ole osannut kyseenalaistaa jos toinen koittaa kuristaa ja uhkaa tappaa, ainahan mä ymmärrän.

Vierailija
2/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli yksi väkivaltainen poikaystävä. Tanssilattialla on persettä kourittu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä koen kaikki naiset väkivaltaiseksi tekeekö se kaikista naisiata väkivaltaisia? Ja sinäkin hyväksyt sen että kaikki naiset on väkivaltaisia?

Heitteletkö näitä hypoteeseja silloinkin kun tyttäresi tai äitisi tulee kertomaan sulle, mistä se musta silmä on oikeasti peräisin?

Vierailija
4/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuon tutkimuksen pohjalta tehdyn karttakuvan Euroopasta. Siinä punaisella hehkuivat feministiset ja tasa-arvoiset pehmolandiat Ruotsi ja Suomi 😂

Uskokoon ken tahtoo. Pernillalla ja Pirkolla taitaa olla "hieman" laajempi käsitys siitä, mikä kaikki on väkivaltaa.

Vierailija
5/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan supisuomalaiselta miesystävältä sain turpaani niin, että olin kaksi viikkoa sairauslomalla. Kun kävin lääkärissä, hän sanoi, että tiedänhän, että voin tehdä tästä urhosta rikosilmoituksen? Mutta en uskaltanut, koska mies uhkasi, että jos sen teen, hakkaa minun lisäkseni myös lapseni. Kun olen silloin tällöin nähnyt hänen kirjoituksiaan somessa, persufibat ja -sympatiat ovat suuret.. Että sellainen heikkolahjainen. 

Vierailija
6/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt haluaisi muuttaa aihetta enkä kiistä mitään tutkimusta, mutta halusin tehdä lisäyksen.

Olen ollut lapsi- ja nuorisotyössä pitkään ja siellä sukupuolinäkökulma on usein se, että miten pojat voisivat olla parempia ja muuttua.

Seurasin nuorisotyössä pitempään yhtä pariskuntaa, jossa tyttö aina läpsi tai muutoin retuutti poikaa. Kokeneet nuorisotyöntekijät olivat samassa tilassa eivätkä puuttuneet mitenkään. Kun minä sitten huomautin tästä havainnosta, jouduinkin syntipukiksi ja syyllistetyksi siitä, että en puuttunut. Tuo reaktio tuli puun takaa ja oli järkyttävä. 

Ihmiset ovat tottuneet siihen, että jos mies tai poika ei itke kivusta tai mene toimintakyvyttömäksi, ei naisen tai tytön väkivalta oikeastaan ole väkivaltaa, vaan hupsuttelua. Ja maskuliinisuuteen taas kuuluu se, että yritetään peittää oma kipu ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. 

Vierailija
7/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokoon ken tahtoo. Pernillalla ja Pirkolla taitaa olla "hieman" laajempi käsitys siitä, mikä kaikki on väkivaltaa.

Isoäitini joutui kolme kertaa sairaalaan. Viimeisellä kerralla oli viedessä tajuton. Sen jälkeen isoäidin kolme veljeä kävivät hakkaamassa isoisäni henkihieveriin. Siihen loppui. 

Vierailija
8/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pahoinpiteli ensimmäisen ja viimeisen kerran. On nykyään ex.

Vierailija
9/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua löi tuntematon nainen kadulla. Olin itse selvänä liikenteessä.

Luokkakaveri (mies) löi baarissa humalassa. Ehdin hieman väistää eikä sattunut.

Ex-mies käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa vuosia.

Vierailija
10/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitini joutui kolme kertaa sairaalaan. Viimeisellä kerralla oli viedessä tajuton. Sen jälkeen isoäidin kolme veljeä kävivät hakkaamassa isoisäni henkihieveriin. Siihen loppui. 

Tarinan opetus lienee, että väkivalta on aliarvostettu ongelmanratkaisu keino.

Vierailija
11/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo käytti henkistä ja fyysistä väkivaltaa . Samoin vanhemmat vuosikymmeniä . 

Vierailija
12/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kohdellut väkivaltaisesti vain oma äitini.

Vierailija
13/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi parisuhdetta, ensimmäisessä mies läppäsi poskeani syntymäpäivänäni. Suuttui, kun silitin hänen kasvojaan. 

Toisessa mies löi kättäni, kun otin paprikapalan, sekoitus oli näköjään vain hänelle. Olin palannut hakemasta leipomosta sämpylöitä. 

Kumpikin oli akateemisesti sivistynyt. :D

Elän yksin, turvassa. 

Vierailija
14/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini pahoinpiteli sekä henkisesti, että fyysisesti. Ensimmäinen mieheni sitten jatkoi.

Erottuani menin terapiaan ja aloin arvostaa itseäni.

Vierailija
15/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso pahoinpiteli ensimmäisen ja viimeisen kerran. On nykyään ex.

Olisipa tämä lyhytaikaisen poikaystäväni kirjoittama. Nyrkiniskut tulivat puolelta toiselle ohimoilleni ja niitä oli jotain 10 kpl. Olin raskaana ja saatan yhä tuntea näiden iskujen menevän kehoni läpi. Välimme olivat kerrasta poikki vaikka jotain omituista ja lapsellista sotkua oli vielä jokusen vuoden ei kuitenkaan mitään normaalia suhdetta eikä juttua koskaan selvitetty. Ei kait pystytty omin avuin. Mitään lasta ei sitten tullut vaan abortti.

Vierailija
16/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kohdellut väkivaltaisesti vain oma äitini.

Minuakin löi äiti, joka huolehti meistä. 

Isä ei, mutta hän oli oikeasti kiltti, älykäs ja rauhallinen mies, ei mikään palstakiltti. 

Vierailija
17/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on hakannu vain sisko.

Vierailija
18/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäinen kun olin niin luokan "kovistytöt" pahoinpitelivät minut, yksi kävi kiinni ja kaatoi maahan ja sitten muut alkoivat hakkaamaan ja potkimaan.  Tapahtui kouluajan ulkopuolella.

Lopettivat kun siihen paikalle sattui poikaporukkajotka säntäsi minua auttamaan.

Vierailija
19/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä jaksetaan uhriutua. 

Suomi on PALJON vaarallisempi maa miehille kuin naisille: miehiä kuolee Suomessa PALJON enemmän kuin naisia henkirikosten uhreina.

Vierailija
20/177 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi parisuhdetta, ensimmäisessä mies läppäsi poskeani syntymäpäivänäni. Suuttui, kun silitin hänen kasvojaan. 

Toisessa mies löi kättäni, kun otin paprikapalan, sekoitus oli näköjään vain hänelle. Olin palannut hakemasta leipomosta sämpylöitä. 

Kumpikin oli akateemisesti sivistynyt. :D

Elän yksin, turvassa. 

Mitä ihmettä. Selittelikö ne edes tekoaan? Paprikanpala, voi v...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä