Miksi sairaalahoidot on nykyään niin paljon lyhyempiä?
Esimerkiksi 80-luvulla synnytyssairaalassa saattoi olla sen viikon vaikka kaikki meni normaalisti. Nykyään joutuu kotiin jo seuraavana päivänä. Mikä on muuttunut?
Kommentit (25)
No, en haluaisi maksaa ylimääräistä viikkoa sairaalassa. Olin päiväkirurgiassa Hussissa ja lasku oli 200 e.
Olin sektion jälkeen kaksi yötä sairaalassa, kysyin jo ekan yön jälkeen, että milloin täältä vois lähtee pois. Ei hemmetti jos siellä olis pitänyt päivätolkulla muhia!
Vierailija kirjoitti:
Kotona toipuu nopeammin, jos vointi ja yleensäkin toimintakyky kotiuttamisen vain sallii. Kotona saa ainakin nukuttua paremmin, kun ei pölhöä huonekaveria kohkaamassa läpi yön.
Näinpä. Nukkuu ja syö huomattavasti paremmin. Ei tarvitse maata paikallaan.
Mä kävin ainakin leikkauspäivän iltana jo hitaalla kävelyllä. Suositeltiin liikkumista.
No Helsingin herrat ovat räknänneet, että ei se sairaala ihmistä paranna, kuten ei vankilakaan rikollista. Niin se on poijaat.
Raha. Osastot halutaan viikonlopuiksi mahdollisimman tyhjiksi, jotta niitä voidaan pyörittää minimimäärällä henkilökuntaa. Mut laitettiin heti selkäleikkauksen jälkeen kotiin vaikka en pystynyt liikkumaan kuin tuettuna ja pyörryin vessaan. Olihan sentään perjantai.