Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minkälainen nainen jää suhteeseen narskun kanssa?

Vierailija
31.08.2025 |

Narsku on tuottanut suurta häpeää toiminnallaan koko perheen ylle. Narsku on pyyhkinyt vaimonsa naamaan kuinka tämä on kakkosvaihtoehto ja jos ykkönen huolisi  lähtisi heti. Narsku on lyhytpinnainen, ailahteleva,  määräilevä ja jatkuvasti menossa omissa menoissa. Vaimolle jää päävastuu lastenhoidosta minkä lisäksi tekee vaativaa kokopäivätyötä. Narsku on komea, mutta riittääkö se? Onko kuitenkin ihan samanlainen luonne? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen narsku.

Vierailija
22/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vähemmistö kontrolloivista ja vihaisista miehistä on persoonallisuushäiriöisiä, suurin osa on ihan vain asennevammaisia ja oikeutuksentuntoisia. Suurimmalla osalla naisista ihan vain voimavarojen puute on vikana, kontrolloiva mies tuhoaa turvaverkot, talouden ja terveyden. Plus se lähteminen on koko suhteen vaarallisin hetki. Lisätään vielä ympäristön asenteet - täälläkin ylläri ylläri syytetään vain naista.

Voi miten helppoa olisi olla mies. Mikä vain sinussa on vikana, se on naisen syytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä kun ei huomaa olevansa, kun vähän kerrassaan luodaan pahaa ja lopulta on jo viety kaikki ystävät ja itsetunto. Silloin täytyy nousta syvältä ylös.

Vierailija
24/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka saa nautintoa uhriutumisesta tai itsekin narsku joka saa huomiota olemassa "hyväksikäytetty",

Vierailija
25/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli narsku, joten minun itsetuntoni oli olematon ja saamani kohtelu tuntui normaalilta. Kun vihdoin sain itsekunnioitukseni kasaan, narsku lähti kuin leppäkeihäs, vaikka kovasti väitti vihdoin tajunneensa, kuinka paljon olin häntä tukenut ja auttanut sekä vannoi muuttuvansa :D

Vielä edellisenä päivänä olin syypää kaikkeen pahaan miehen elämässä ja etuoikeutettu prinsessa (elätin koko perheen sekä hoidin yksin lapset ja kotityöt, kun työtön mies juoksi vieraissa sekä ryyppyretkillä).

Vierailija
26/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka saa nautintoa uhriutumisesta tai itsekin narsku joka saa huomiota olemassa "hyväksikäytetty",

Sitä saamaansa huonoa kohtelua häpeää ja sen yrittää piilottaa. Vasta eron jälkeen olen pystynyt narskuexän älyttömyyksistä avautumaan.

Vierailija
27/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini, koska oli narsisti itsekin. Suhteeseen ei sisältynyt kolmansia osapuolia, vaan keskinäinen valtataistelu toi tarvittavan jännityksen.

Vierailija
28/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saamaansa huonoa kohtelua häpeää ja sen yrittää piilottaa. Vasta eron jälkeen olen pystynyt narskuexän älyttömyyksistä avautumaan.

Ei ole kysymys sinusta vaan sellaisesta joka saa nautintoa jne....

Vierailija
29/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys sinusta vaan sellaisesta joka saa nautintoa jne....

Sanoisin, että siitä on nautinto kaukana. Itse en kertonut kenellekään. Painajaista se on. Jos jäät, sinun pitää rakentaa jonkinlainen rinnakkainen elämä, johon narsisti ei pääse. En tarkoita tällä pettämistä. 

Vierailija
30/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin uhrit ovat yleensä traumatisoituneita jo valmiiksi eli helppoja uhreja. Narsistin kasvattamia. 

Näinpä juuri. Kun on lapsuudessa oppinut, ettei ole minkään arvoinen, sietää liitossaan ala-arvoista kohtelua. Sehän on tuttua ja normaalia tavallaan. 

Vierailija
31/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta, oli se sitten fyysistä tai psyykkistä, saa aikaan häpeää uhrille. Nurinkurista, sillä sen toisen olisi syytä hävetä ja pyytää anteeksi. 

Vierailija
32/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta, oli se sitten fyysistä tai psyykkistä, saa aikaan häpeää uhrille. Nurinkurista, sillä sen toisen olisi syytä hävetä ja pyytää anteeksi. 

Ei kaikki uhrit häpeä. Monet uhrit kertovat ihan suoraan läheisilleen, miten häntä kohdellaan ja mitä toinen taas teki.

Vierailija
33/33 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä syyllistää.Sieltä on vaikea, todella vaikea irrottautua.

Te jotka olette vaan lukeneet narsisti juttuja on helppo huudella.

Jälkikäteen olen miettinyt kauhulla missä järkyttävässä lopunajan suhteessa olen ollut. Silloin kun pääsin narskun läheltä pois pystyin vasta kunnolla käsittämään miten luonnotonta se oli ja nyt kun aikaa on kulunut pari vuotta mietin miten käsittämättömän järkyttävää se kaikki oli. 

Silloin join kuin sieni ja se oli tapa sietää sitä kaikkea. Kun jätin myöhemmin alkoholin huomasin, että päihde oli pitkälti se joka minua ajoi tuollaiseen elämään. Vasta myöhemmin olen voinut reflektoida asioita ja nyt huomaan, että olen ollut hyvin rikki ja olen sitä edelleen. Itsetunto on hauras ja on paljon ikäviä ajatuksia itsestä. 

Samalla olen vahvempi kuin koskaan, koska pystyn käsittelemään vihdoin kaikkea mennyttä ja huomaan omassa käytöksessä ja ajattelussa monenlaista käytösmallia. Stressinsietokyky on hyvin alhaalla ja olen ollut hyvin hajalla noidenkin kokemusten jälkeen. En kuitenkaan enää pakene mitään juomiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi