Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miks aikuiset naiset laitattaa hammasraudat????

Vierailija
07.04.2007 |

voiko hampaat aikuisenakin mennä vinksalleen???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautoja lapsille ilmaiseksi antaneet, ja jos vanhemmat eivät ole tärkeänä pitäneet, on voineet ulkonäköviat jäädä korjaamatta, ja aikuinen ehkä haluaa sitten ne korjata?

Vierailija
2/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain voi olla myös lähinnä ulkonäkösyy takana, mutta sen verran vaivalloista homma on, että yleensä syy on painavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaani ovat olleet vinossa " aina" , mutta laman aikana oikomishoidoista säästettiin ja jäin juuri ja juuri sen rajan alle, ettei oikomista aloitettu. Nyt toivon, että olisi rahaa laittaa ne raudat, jotta saisi hampaansa vihdoin suoraan.

Vierailija
4/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä vaatimalla vaadin oikomishoitoa, ja kotikunta sen lupasikin järjestää (oli erikoishammaslääkärin lausunnot ym.) mutta jostain syystä hoito ei sitten ikinä alkanutkaan.

Sitten menin yliopistoon, ja ekan vuoden maksuttomassa tarkastuksessa hl kirjoitti heti lähetteen oikojaspesialistille, jonka kautta hommat lähti rullaamaan.

Nyt mulla ikää 26 ja raudat olleet noin puoli vuotta.

Vierailija
5/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä siis voimakas yläpurenta, lonksuvat leuat ja päänsäryt, ei ulkonäkökysymys!!

Vierailija
6/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ei oiottu sillä purenta oli hyvä. Vajaan vuoden kesti, 2500 euroa maksoi ja kyllä kannatti!

Vierailija
7/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli raudat lapsena... olin 18 kun sain ne pois... monen vuoden urakka. Oikomiseni johtui pysyvien hampaiden puuttumisesta. Yksi etuhammas puutui kokonaan ja siinä oli sellainen väliaikainen hammas. Hammas kuitenkin vaihdettiin pysyvään implanttiin. Implanttia ei kuitenkaan saatu paikalleen, kun kahden viereisen hampaan juuret oli niin lähekkäin ja implantin " juuri" olisi tuhonnut viereiset hampaat. Siksi aikuisiässä minulla oli raudat reilun vuoden verran, sinä siirreettiin hampaita implantin tieltä pois.

Vierailija
8/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena, hampaat oli aiemminkin kauniisti, mutta kun purenta oli iha päin peetä..

päätä särki ennen oiontaa noin 3-4krt viikossa ja ihan törkeän kovasti. paljon poissaoloja koulusta/töistä päänsäryn takia.

no, nyt on kita kunnossa, ja päänsärkyä harvoin. ja silloinkin lähinnä, jos on niskat jumissa kun on vauvaa kanniskellut tai väsynyt.

rahaa paloi paljon, oikomishoito oli laaja, aloitettiin kirurgisella toimenpiteellä. aikaa meni monta vuotta, ja kojeita suussa oli jos joka lähtöön.

mutta, kannatti, elämänlaatu parani huomattavasti, kun AINA ei säre päätä.

Vierailija
9/9 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laman aikana edes oikeasti rautoja tarvitseville ei niitä aina laitettu, saati kosmeettisista syistä. Monet vanhat luokkakaverit on joutuneet nyt aikuisena omalla kustannuksella hampaitaan oikomaan, kun kärsivät ientulehduksista yms kivoista vaivoista. Mulla haitta on onneksi vain ulkonäöllinen, enkä viitsi sitä korjauttaa.