Naisten oikeudet Orpon hallituskaudella: Ei riitä että naisia irtisanottu töistä ennätysmäärä, naisia myös tapettu ennätysmäärä
Tuore työllisyystilasto paljastaa: hallituksen säästökuuri iski etenkin naisiin
Synkät luvut paljastavat: naisia on kuollut väkivallan seurauksena tänä vuonna poikkeuksellisen paljon
Tasa-arvon ja hyvinvoinnin Suomesta ei enää voida puhua.
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
naisia kuolee töissä huomattavasti vähemmän kuin miehiä.
onko oikeastaan kuollut yhtään. enintään ovat saaneet paperihaavan sormeen. hiirennäpyttelystä ei juuri tenniskyynerpäätä suurempaa vammaa voi tulla.
oikeissa raskaissa miestentöissä, joista maksetaan vähemmän kuin toimistossaistumisesta, kuolee vuosittain useita miehiä.
Miksei miehet valitse helppoa toimistohiirityötä? Luulisi sen olevan helppoa rahaa luomakunnan kruunulle. Jännä miten et näe eroa tapaturmaisesti kuolemista töissä vs joku murhaa toisen. Onko sinusta sama asia kuolla putoamalla sen takia, koska et pukenut turvavaljaita (kuten työturvallisuuden mukaan pakko olisi) tai kuolla mustasukkaisen ex-poikaystävän puukosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alle kirjoita tätä otsikkoa. Suomessa jokainen nainen voi halutessaan päästä toimitusjohtajaksi tai edetä uralla. Naiset itse valitsevat matala-asteen työt, jossa palkka on olematon. N44
Hain firman sisällä raskaana ollessani kevyempää työtä. Minulle sanottiin työhaastattelussa ettei minua palkata, koska olen raskaana ja raskaana olevista tulee aina kuluja työnantajalle. Juuri näillä sanoilla. En ole koskaan kuullut, ettei miestä palkattaisi sillä perusteella, että perheeseen on tulossa vauva tai on pieniä lapsia.
Ukrainassa oli muuten hauska juttu, että nuorehkoja miehiä vältettiin ottamasta töihin, koska on niin suuri todennäköisyys, että mies lähtee rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisia kuolee töissä huomattavasti vähemmän kuin miehiä.
onko oikeastaan kuollut yhtään. enintään ovat saaneet paperihaavan sormeen. hiirennäpyttelystä ei juuri tenniskyynerpäätä suurempaa vammaa voi tulla.
oikeissa raskaissa miestentöissä, joista maksetaan vähemmän kuin toimistossaistumisesta, kuolee vuosittain useita miehiä.
Miksei miehet valitse helppoa toimistohiirityötä? Luulisi sen olevan helppoa rahaa luomakunnan kruunulle. Jännä miten et näe eroa tapaturmaisesti kuolemista töissä vs joku murhaa toisen. Onko sinusta sama asia kuolla putoamalla sen takia, koska et pukenut turvavaljaita (kuten työturvallisuuden mukaan pakko olisi) tai kuolla mustasukkaisen ex-poikaystävän puukosta?
Koska joku joutuu ne oikeatkin työt tekemään
Kannattaa valita se poikkis vähän tarkemmin. Naaraita kuolee muuten aika vähän verrattuna eroihin. Sama kun selittäisit että autot pitäis kieltää koska ne tappaa ihmisiä, joskus montakin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alle kirjoita tätä otsikkoa. Suomessa jokainen nainen voi halutessaan päästä toimitusjohtajaksi tai edetä uralla. Naiset itse valitsevat matala-asteen työt, jossa palkka on olematon. N44
Hain firman sisällä raskaana ollessani kevyempää työtä. Minulle sanottiin työhaastattelussa ettei minua palkata, koska olen raskaana ja raskaana olevista tulee aina kuluja työnantajalle. Juuri näillä sanoilla. En ole koskaan kuullut, ettei miestä palkattaisi sillä perusteella, että perheeseen on tulossa vauva tai on pieniä lapsia.
Ukrainassa oli muuten hauska juttu, että nuorehkoja miehiä vältettiin ottamasta töihin, koska on niin suuri todennäköisyys, että mies lähtee rintamalle.
Niin?
Noin se nyt vain menee.
Leikitään tytöt ajatusleikki. Teillä on vaikkapa oma yritys, sanotaan vaikka siivousta, ihan nyt vain harjoituksen vuoksi.
Tarvitsette apulaisen, koska saitte uuden kohteen ja siellä on paljon hommaa. Sopimus on monelle vuodelle. Kohde on vaativa, sinne tarvitaan vähän lisäkoulutusta ja perehdytykseen menee aikaa... Lisäksi kohteen omistat haluavat hyväksyä siellä käyvät ennakkoon. Ei mitään ihmeellistä, mutta heillä on velvollisuus huolehtia turvallisuudesta.
Palkkaatko sinne naisen joka on raskaana, ja on epävarmaa ehtiikö hän edes oppia tekemään kaikki asiat itsenäisesti ennen vapailla jäämistä? Hän muuten hihitti että haluaa toisen parin vuoden sisään koska pitää olla kaveri sopivalla ikäerolla.
Vai palkkaatko siihen jonku joka ehkä oppiikin homman ja on sulla tekemässä hänelle osoitettua tehtävää vuodenkin päästä.
Jos joku tampio pienessä mielessään päättää tap.paa (mikä on tietenkin väärin), niin miten valtio sen estää?
Naisten linjan mukaan "2010-luvulla Suomessa on kuollut joka vuosi noin 15 naista nykyisen tai entisen kumppanin surmaamana.". Joten mistään Orpon hallituksen toimittamasta naisten lahtaamisesta ei ole kyse.
Itsekin olen nainen ja olen kyllästynyt siihen, että nillittäjien mukaan yksilöllä ei ole mitään vastuuta omista teoistaan vaan syy on hallituksen.
Onhan se ikävää kun turhista käsienheiluttelu hommista potkitaan naisia pois kun piti jotain "töitä" keksiä
Penis löytyy Omaolon hakusanoista mutta emätin ei lääkärin mukaan tälle on selvä syy
Omaolo-palvelun hakusanat suututtivat somessa.
https://yle.fi/a/74-20206063
Vierailija kirjoitti:
Penis löytyy Omaolon hakusanoista mutta emätin ei lääkärin mukaan tälle on selvä syy
Sairasta itsekkäiden miesten johtamaa terveydenhuoltoa jälleen kerran!
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä !!!!!
Koska tyttöjä ei kiinnosta.
Veljellä on kaksi lasta. Poika leikkii leegoilla, rakentelee asioita, sille pitää varmaan kohta hankkia joku kevyt elektroniikkasarja ja opettaa vähän ohjelmointia.
Tyttö ei leiki enää nukeilla mutta käyttää rahojaan meikkeihin ja rasvoihin. Hänellä on myös haave, hän haluaa joskus äidiksi.
Molemmat ovat alakoulussa. Poika ei ole koskaan sanonut haluavansa isäksi.
Mutta hei, tukekaa naiset toisianne. Miten te sanottekaan kun miehet puhuvat ongelmistaan... ei ole naisten tehtävä korjata niitä.
Sama pätee teihin. Hoitakaa ihan itse.