Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks vanhukset kuormittaa pankkipalveluja esim jollain laskujen maksulla mitkä vois hoitaa vaikka kotona?

Vierailija
30.08.2025 |

Jouduin tossa yks päivä pitkästä aikaa käymään pankissa ja ärsyttää jonottaa kun jotkut käy siellä hoitamassa ihan turhia asioita mitkä vois tehdä sata kertaa helpommin 

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa, että muut ajatteli sen sun asian olevan turhaakin turhempi ja olisit voinut hoitaa sen kotona?

Vierailija
2/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se laskujen maksu kotoa maksaisi noin 400 e/v. Sinulla voi olla maksuton nettiliittymä ja työnantajan hankkimat laitteet, vanhuksilla välttämättä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olit pankissa??? Mikä asia pitää hoitaa tiskillä? Kaiken saa hoidettua netin kautta. Sillä mummulla ei ole tietokonetta tai älypuhelinta.

Vierailija
4/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole rahaa koneisiin ja laitteisiin. Osa ei enää opi älypuhelinta tai ei halua muuten sitä. Ei pankki kuormitu, sen kun laittaa vanhan maksuautomaatin paikoilleen tai helpon systeemin. Muita voi auttaa myös maksamaan laskuja, jos on vanhempi ihminen ja maksaa tililtä, esimerkiksi omainen tai muu ihminen joka on siihen laitettu. Laskutus on mennyt aivan älyttömäksi rahastukseksi.

Vierailija
5/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi mun vanhemmat eivät osaa maksaa laskuja. He vievät laskut pankkiin maksettavaksi. Samalla hakevat tiskiltä käteistä.

Vierailija
6/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! saakelin seniilit aina tiellä

Vierailija
7/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko ap että kaikilla vanhuksilla on kykyä/koneita/rahaa hankkia/ halua oppia? Mikset itse hoitanut asiaasi kotona? 

Vierailija
8/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla ei ole rahaa/taitoa/näköä hoitaa asioitaan kotona. Pankissa ne onneksi ainakin toistaiseksi hoidetaan. Vanhukset maksavat palvelusta paljon joten pidä Sinä leipäläpesi ummessa! Ai niin, Sinustahan ei tule koskaan vanhaa, eiku...?

Vierailija
9/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi mun vanhemmat eivät osaa maksaa laskuja. He vievät laskut pankkiin maksettavaksi. Samalla hakevat tiskiltä käteistä.

Miksi sinä et ole opettanut heitä käyttämään älylaitteita? Miksi sinä et auta heitä laskujen maksamisessa? Miten iäkkäitä vanhempasi ovat, yli 90-vuotiaitako? Miksi he käyttävät käteistä? Miksi heillä ei ole pankkikorttia?

Vierailija
10/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhukset tuovat pankille rahaa, asioiden hoito tiskiltä ei ole ilmaista. 

Vierailija
11/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko ap että kaikilla vanhuksilla on kykyä/koneita/rahaa hankkia/ halua oppia? Mikset itse hoitanut asiaasi kotona? 

Kasikymppiset vanhukset ovat olleet korkeintaan kuusikymppisiä silloin kun tietotekniikka tuli Suomeen.

Vierailija
12/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

88-vuotiaalta äidiltäni otettiin pankkitunnukset pois vasta viime vuonna, kun siskoni ryhtyi hänen edunvalvojakseen ja alkoi hoitaa hänen raha-asioitaan. Sitä ennen äitini sökötteli menemään kannettavalla tietokoneella Nordean tunnuslukulaitteen varassa. Vasta muistisairaus ja näön heikkeneminen estivät älylaitteiden käyttämisen.

Vierailija
13/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et ole opettanut heitä käyttämään älylaitteita? Miksi sinä et auta heitä laskujen maksamisessa? Miten iäkkäitä vanhempasi ovat, yli 90-vuotiaitako? Miksi he käyttävät käteistä? Miksi heillä ei ole pankkikorttia?

Eivät he osaa käyttää edes kännykän tekstiviestejä. Eivät osaa eivätkä edes halua opetella mitään uusia laitteita. Ovat sitä mieltä etteivät opi ja se on varmaan tottakin. Ei heillä ole edes pankkitunnuksia. Ovat liki 90v eivätkä ole koskaan tietokonelta tai älypuhelimia tarvinneet.

Haluavat hoitaa asiansa itse ja laskujen maksu onnistuu helposti pankissa. Miksi se häiritsee sinua?? 

Vierailija
14/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim mun äiti on aina kieltäytynyt oppimasta tietotekniikkaa ja hankkimasta edes älyluuria. Nyt kun hän keksi 79v yhtäkkiä että haluaa ja pankkitunnukset ja...mutta terveydentilan ollessa jo surkea ja aivot kärsineet. Eipä siinä auta mikääb opetus kun ei kertakaikkiaan ymmärrä ja onnistui vaan sotkemaan umpisolmuun laitteet. Toisaalta hyvä koska höperönä ei vahingossakaan tuu huijatuksi kun ei ole pääsyä tililleen eikä mitään linkkejä klikkaile. 

Vierailija
15/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksilla ei ole rahaa/taitoa/näköä hoitaa asioitaan kotona. Pankissa ne onneksi ainakin toistaiseksi hoidetaan. Vanhukset maksavat palvelusta paljon joten pidä Sinä leipäläpesi ummessa! Ai niin, Sinustahan ei tule koskaan vanhaa, eiku...?

Niin. Lisäksi keskittymiskyky voi heikentyä jos tulee vaikeuksia tai sairastuu. Jo nuoremmilla. Ja eivät ole tottuneet laitteiden kanssa toimimaan. t. eri

Vierailija
16/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole sentään hyvä, että sentään hoitavat asiansa itse? Olisiko parempi, että nämä vonkuisivat aina jotakin nuorempaa sukulaista tekemään jonkun työn puolestaan, esim. vaikka nakittamalla sinua tekemään jonkun hankalamman työn?

Vierailija
17/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon 58 eikä mulla ole pankkikorttia koska se maksaa. Mulla on luottokortti koska se on ilmanen. Laskut maksan kotikoneella mutta käteisen haen pankista. Miksi se haittaa Sinua?

Vierailija
18/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan, että iäkkäät ihmiset eivät enää opi käyttämään tietokoneita tai älypuhelimia jos eivät ole niitä aiemmin käyttäneet. Yritin vuosia sitten opettaa isääni käyttämään tietokonetta. Ei onnistunut. Hänen puhelimensa on Doro, eikä senkään käyttäminen ole aina helppoa. Ja tosiaan, hän on 95-vuotias. Minä maksan hänen laskunsa verkkopankissa, mutta kaikilla ei ole läheisiä sitä tekemään. Meistä kaikista tulee joskus vanhoja, sinustakin.

Vierailija
19/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min äidillä oli kun vielä eli, maksupalvelusopimus että laskut laitettiin kirjekuoreen ja kuori postiin. Työllistihän se pankkilaisia mutta eipä hänen tarvinnut pankkiin mennä jonottamaan. 

Tietokonetta hänellä.ei ollut ja puhelin oli perus-Doro.

Vierailija
20/92 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon pikaista kuo...paranemista sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi