Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan sellainen tilanne, että keskellä kesää vietetään mökillä aikaa 2 viikkoa. Mitä ihmettä siellä tekee koko tuon ajan, jos sähköjä ei ole? Kirjaa ei kannata lukea missään kynttilänvalossa, kun silmät väsyvät. Entä ruokien säilytys? Menee ravinto aika yksipuoliseksi.
Sulla ei tule ainoatakaan ideaa päähän miten ruokia ja juomia voisi säilyttää mökillä ilman jääkaappia? Minulle tulee oikein monta ideaa aivan heti. Mietihän edes sitä, mistä asti kansakunnalla on ollut jääkaappi käytössä. Ei ole kovin montaa vuosikymmentä sekään ja kuitenkin on aina säilytelty voita ja maitoa talouksissa.
Mikä oli ennen ok, ei ole ok nykyään. Elä sinä vaikka kivikautta, muiden ei tarvitse.
Niin no. Huonosti on asiat teillä vieraantuneilla, jotka ette pärjää ilman bideesuihkua ja kauhistutte, kun sähkö ja vesi on poikki ja joutuu kakkansa pussittamaan, kun tulee kriisi.
Ja nainen olen. Tykkään kovasti puuhastella alkeellisella mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siellä kai joskus käydä lyhyitö aikoja. Mutta on selvää, että ilman vesiä ja sähköjä ei kauaa jossain korvessa viihdy. Ei kannata tehdä tuosta on off kysymystä, eikä palstalta kysyä, vaan sovitte keskenänne. Käytte joskus jonkin päivän, ja sitten teette asioita, joista sinä pidät. Ja kumpikin vo8 tehdä yksikseen asioita.
Ylipäänsä k8mppamökit eivät ole kiva juttu!
Miksei viihtyisi? Mihin tarvitsee sähköjä tai vettä koko ajan?
Hygieniaan. Menkääpä mieshaisulit keskenänne sähköttömään, vedettömään mökkiin.
Vai nuoletko pilluni puhtaaksi käytyäni kusella ja paskalla sekä kuukautisten aikaan? Seksin jälkeen?
Olipa yököttävä viesti. Tiedoksesi, että hygienia onnistuu ihan alkeellisellakin mökilläkin varsin hyvin.
Ylellisyysvaatimuksia on, mutta ei näköjään käytöstapoja.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kyllä. Olen nainen.
Älä valehtele in-cel.
Älä itse yleistä. Kyllä meitä mökillä viihtyviä naisia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet nauttivat suuresti alkukantaisesta eräjormailusta. Onhan se vaihtelua arkeen.
Naisista vain ani harva tuntuu sellaisesta pitävän. Monille jo puu kerrostalon pihalla on liikaa luontoa.
No, olipas typerä yleistus tuo. Eikä pidä alkuunkaan paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on cityihmisiä ja toiset taas ei..
Arvasin, ettei mennyt kauaa, kun joku keksii ulinan cityihmisistä. Nimenomaan cityihmiset etsii näitä mahdollisimman askeettisia mökkejä, koska heille se on elämys. Äitini on syntynyt maalla, kasvanut maalla ja kasvattanut meidät isäni luona maalla. Hän ei ikimaailmassa suostuisi menemään mökkiin, jossa ei ole sähköjä ja juoksevaa vettä!
Täällä myös yksi ex-maalainen ja minuakaan ei sais enää sähköttömälle mökille. Ei todellakaan. Kun on lapsuuden elänyt niissä mökkiolosuhteissa niin niitä ei todellakaan kaipaa ja ne elämykset on nähty. Kesällä mökkeillään täysin varustellussa mökissä ja se jos mikä on erittäin mukavaa. Kone hoitaa tiskit ja pyykit. On suihku ja sisävessa. No, sauna pitää lämmittää puilla. Pihalla porisee poreallas sähkön voimalla. Ja ilmalämpöpumppu pitää mökin viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että vierailut sähköttömällä mökillä ovat sulle syy eroon? Taitaa olla parempikin, että päästät miehen vapaille markkinoille. Kuulostat sen verran materialistiselta, että vääntöä tulee, tai on jo tullutkin muistakin tyhjänpäiväisyyksistä.
Veikkaan, että olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, ettei mennyt kauaa, kun joku keksii ulinan cityihmisistä. Nimenomaan cityihmiset etsii näitä mahdollisimman askeettisia mökkejä, koska heille se on elämys. Äitini on syntynyt maalla, kasvanut maalla ja kasvattanut meidät isäni luona maalla. Hän ei ikimaailmassa suostuisi menemään mökkiin, jossa ei ole sähköjä ja juoksevaa vettä!
Ääh. Ei tämäkään nyt ihan nappiin mennyt. Kun puhutaan asioista yleisellä tasolla ja joku tulee kumoamaan sen yksittäisellä kokemukselaan, se kertoo todella usein mistä?
Etkö itse muka tajua, miten ääliömäinen sun yleistys on? Sen ymmärrän, että kaupungissa asuvat ihmiset arvostavat sähköä ja juoksevaa vettä, mutta on aika naurettavaa k
Se ero ehkä on että maalla asuvat on tottuneet sähkön puutteeseen mutta kaupunkilaisille se on aika vieras käsite. Kaupungissa sähköt ei juuri katkeile ja jos katkee niin katko on lyhyt. Maalla katko voi huonolla tuurilla kestää pitkäänkin.
Mitähän vuotta sun kalenteri mahtaa näyttää 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä. Meillä oli ysärilläkin pari asuntoa, joissa ei ollut kuin ulkohuussi ja kaivosta kannettava vesi ennen kuin remontoitiin sotien jälkeiset talot normaaliin kuntoon. Ja asuttiin syvällä korpimetsässä. Niin maaseutua kuin olla ja voi, edes kaikista kartoista ei löytynyt merkittynä meidän asuinaluetta, kun se oli ihan Mörön perziissä.
En ikimaailmassa lähtisi mökille ilman sähköä ja vettä, ja jossa on vain ulkohuussi. Sain maaseudun askeettisesta kökkimisestä ihan tarpeekseni lapsena.
Kaikki riippuu millaisessa paikassa se mökki on, minkä kuntoinen se on, onko makuutiloja kunnolla, miten pitkä matka sinne on jne.
Ei se sähköttömyys sinänsä mikään este ole, vaan millainen se mökki muuten on ja millaisella porukalla siellä on tarkoitus olla.
Kyllä siirtolapuutarha kaupungissa riittää mulle. Muut saavat larpata kivikautta korvessa, siihen heillä on täysi oikeus, mutta minä en siihen suostu.
Ihan parasta nykyään, romanttista olla kynttilän valossa ja siellä todella rentoutuu.
Normaali kesämökki siis kyseessä. Onko parempaa enää. Mökkeilyhän menee pilalle jos siellä on sähköt ja vesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Ei tämäkään nyt ihan nappiin mennyt. Kun puhutaan asioista yleisellä tasolla ja joku tulee kumoamaan sen yksittäisellä kokemukselaan, se kertoo todella usein mistä?
Minäkin kasvoin maaseudulla ja en todellakaan mene mihinkään kusiseen ulkohuusi/kaivo/kynttilämökkiin "viihtymään".
Kiitos ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Meille miehille miesvihainen, yleistävä ja omaan napaan keskittyvä nainen on turnoff.
Voit puhua vain teidän kaljamaihaisesta joukosta. Olen naimisissa erittäin timmissä kuosissa olevan kunnollisen ja raittiin miehen kanssa. Fyysinen kunto näkyy ja tuntuu ;)
Et ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan sellainen tilanne, että keskellä kesää vietetään mökillä aikaa 2 viikkoa. Mitä ihmettä siellä tekee koko tuon ajan, jos sähköjä ei ole? Kirjaa ei kannata lukea missään kynttilänvalossa, kun silmät väsyvät. Entä ruokien säilytys? Menee ravinto aika yksipuoliseksi.
Ruoka säilytetään jääkaapissa ja jos haluaa lukea laitetaan valo päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan siellä kai joskus käydä lyhyitö aikoja. Mutta on selvää, että ilman vesiä ja sähköjä ei kauaa jossain korvessa viihdy. Ei kannata tehdä tuosta on off kysymystä, eikä palstalta kysyä, vaan sovitte keskenänne. Käytte joskus jonkin päivän, ja sitten teette asioita, joista sinä pidät. Ja kumpikin vo8 tehdä yksikseen asioita.
Ylipäänsä k8mppamökit eivät ole kiva juttu!
Miksei viihtyisi? Mihin tarvitsee sähköjä tai vettä koko ajan?
Hygieniaan. Menkääpä mieshaisulit keskenänne sähköttömään, vedettömään mökkiin.
Vai nuoletko pilluni puhtaaksi käytyäni kusella ja paskalla sekä kuukautisten aikaan? Seksin jälkeen?
Nuolen 😍😛
Palautetaan sinut äitisi hellään huomaan kasvamaan kun se on näemmä vielä kesken.
Juuri tuollainen kesäpaikka on ihana. Meilläkin on sellainen ilman "mukavuuksia", maailman paras paikka jossa sielu ja ruumis ovat täydellisen onnelliset.
Mun mielestä se on nimenomaan jutun juju ettei mökillä ole nykyajan mukavuuksia. Silloin tilalle tulee muita mukavuuksia ja ihan erilaista rentoutumista.
Ei mun ainakaan tule mieleenkään mökillä katsoa tv:tä tai avata tietokonetta tai tuijottaa puhelinta.
Mulle mökkeilyn idea on olla luonnossa. Nukkua pitkään, keittää pannukahvit ja mennä uimaan, kalaan, marjaan/ sieneen, laittaa rantaan nuotio ja paistaa siinä vaikka lättyjä ja ihailla merimaisemaa.
Sitten saunoa ja uida pitkään, ottaa pari hyvää olutta. Hyppiä pellehyppyjä laiturilta. Mitä tahansa, kunhan se on aivan muuta kuin tekisin kotona tai missään muualla kaupunkikohteissa.
Ja ei ne vesien kantamiset ja saunan lämmittämiset nyt niin kova homma ole. Toinen tekee toisen jutun ja toinen toisen, 20 minuuttia ja hommat on tehty.
Mutta yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Mä taas missään tapauksessa en halua luksusmökille vahtaamaan jotain netflixiä, koska miksi!? Sen voi tehdä kotonakin.
Minäkin menen alkeelliselle mökillä yksin kirjoittamaan. Miestä en sinne ottaisi häiritsemään.
t. Nainen