Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (149)
Minkälaisia kokemuksia te kaikkea inhoavat naiset tarjoatte itsellenne ja miehillenne?
Vai istutteko vaan valitsemassa, että mitä teille tarjotaan ja mitä ette halua, haluamatta itse aktiivisesti käytännössä mitään (pl. kissa).
Minulla on juuri tuollainen mökki, eräänlainen piilopirtti. Kaivovesi, ulkohuussi, lämmitys puilla. Aurinkokennoilla ja akuilla on kyllä 12V sähkö järjestetty, joten täysin sähkötön se ei ole.
Siellä saan rentoutua ja kirjoitella rauhassa, kenenkään häiritsemättä. Luovan työn tekijän on välillä päästävä pois hälinästä, irtautua arkirutiineista.
MUTTA. Minä en sinne suin surminkaan pyytäisi ketään naista häiriköimään. Se on paikka, jonne menen silloin kun haluan olla yksin ja rauhassa.
Mä viihdyn viikkoja kerrallaan mökillä jossa on ulkohuussi ja kantovesi järvestä (juomavesi haetaan kylältä), mutta sähköt siellä on, enkä kyllä jaksaisi sähköttömällä mökillä puljata.
Puusauna lämmitetään melkein joka ilta, että pääsee pesulle, ja siinä saa samalla kuumaa tiskivettä.
Rasittavinta mökillä on käsitiski, koska tykätään kuitenkin laittaa paljon ruokaa mökilläkin ollessa ja tiskiä tulee. Haaveilen pöytätiskikoneesta joka toimii vesisäiliöllä :D
Minä lähtisin. Kuulostaa hyvältä. Toki vasta sen kerran koettuna voi tietää varmasti.
korpikuusen kätköissä on mörrimirrin maja, siellä on stidit, siellä on halot, ja kaikki mitä tarvii mirri.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan sellainen tilanne, että keskellä kesää vietetään mökillä aikaa 2 viikkoa. Mitä ihmettä siellä tekee koko tuon ajan, jos sähköjä ei ole? Kirjaa ei kannata lukea missään kynttilänvalossa, kun silmät väsyvät. Entä ruokien säilytys? Menee ravinto aika yksipuoliseksi.
Sulla ei tule ainoatakaan ideaa päähän miten ruokia ja juomia voisi säilyttää mökillä ilman jääkaappia? Minulle tulee oikein monta ideaa aivan heti. Mietihän edes sitä, mistä asti kansakunnalla on ollut jääkaappi käytössä. Ei ole kovin montaa vuosikymmentä sekään ja kuitenkin on aina säilytelty voita ja maitoa talouksissa.
Mä lähtisin mielelläni, mutta puolisoni ei kyllä viitsisi tulla mukaan. Silti me ollaan pari, oltu jo toistakymmentä vuotta. Mökkiä ei ole, sen sijaan käyn patikoimassa ja yövyn teltassa tai laavulla. Ihan omin nokkineni.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin! Ostettiin juuri sähkötön mökki ja vettä saa kaivosta vain.
Kaivo on ihan paras. Ilman sitä olis ankeaa. Kaverilla tällainen mökki. Sadevesi ja kantovesi vain. Se oli ankeaa.
Miksei viihtyisi? Mihin tarvitsee sähköjä tai vettä koko ajan?