Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, menetkö koskaan rikkaiden asuinalueille katselemaan upeita taloja ja haaveilemaan minkä niistä ostaisit lottovoiton jälkeen?

Vierailija
30.08.2025 |

Vai et?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kävellä esim. Espoon rantaraitilla ja Etelä-Hgissä, mutta syy on meren ranta ja Etelä-Hgin kauniit rakennukset, ei ne asunnot.

Mikäs sen mukavampaa, kuin mennä puistoon kävelemään, jonka kaupunki hoitaa. Ei tarvi huolehtia tai ottaa vastuuta mistään. Joko maksaa, joku hoitaa. Omaisuudessa on huolta. 

Niin. Kaupungissa on niin vahva väestöpohja ja veronmaksukyky, ettei puiston ylläpito tunnu yhtään missään jossain Helsingin kokoisessa kaupungissa. Etkö oikeasti huomaa, miten pikkusieluista tuo sinun kitinä on? Mites siellä landella, kuinka paljon eläkeläisvoittoinen kunnan väestö kykenee veroja maksamaan yhteisen hyvän eteen? Taitaapi olla kuule aika hiljaista, kun hädin tuskin 30% koko kunnan väestöstä on edes missään töissä ja tästäkin porukasta pieni osa maksaa veroja yli 15% tuloveroprosentilla. Sitten sinne pitäisi vielä saada joku keikkalääkäri yli 20 000e/kk keikkapalkkiolla, ja silti lääkärit eivät halua tulla. Mistä sä kuvittelet, että tällaisen kunnan rahoitus tulee? Vinkki: tällainen kunta ei ole nettoveronmaksaja.

Vierailija
102/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se energia, kun kuljet kadulla. Ja kohtaat kauniin ja muodikkaasti pukeutuneen ihmisen. Tai jotain uutta. Uusi hiustyyli. 

Jos on oma iso piha. Niin sitten kökötät vain siellä. Puiden lehdet värisevät. Taivas on sininen. Mitä muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kävellä esim. Espoon rantaraitilla ja Etelä-Hgissä, mutta syy on meren ranta ja Etelä-Hgin kauniit rakennukset, ei ne asunnot.

Mikäs sen mukavampaa, kuin mennä puistoon kävelemään, jonka kaupunki hoitaa. Ei tarvi huolehtia tai ottaa vastuuta mistään. Joko maksaa, joku hoitaa. Omaisuudessa on huolta. 

Mikä tämän kirjoituksen pointti edes on? 

Vierailija
104/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa 4 huonetta keittiö asuntoja on myynnissä ja ne on hyvinkin edullisia suhteessa yksiöön.  Mutta tietysti vastikkeet on suuremmat.  Se nyt on ihan sama maksaako yksiötä vai neliötä muuten kuin se vastike. Helsingin seudulta löytyy omakotitaloja 4 h k kyllä myös 100 000 - 200 000 €  niillä viinibaari ruokamyynti rahoilla helppo ostaa asiakas sen maksaa.  Vanhana kun ei enää liiku kuin jääkaapin ja vessan väliä niin palvelutaloissa riittää huone jääkaapilla. Nuorena liikutaan. Aloittajan kateus kalvaa hänen omaa sieluaan niin että ahdistaa.  Miksi et tee työtä ja opiskele ja osta asuntoa.  Ihan vaan tiedoksi kaikki on joutunut opiskelemaan ammatin oikeissa kouluissa monta vuotta ja ottamaan velkaa .  Kuin tekemään työtä yötä päivää. HAAVEILU EI OLE ELÄMÄÄ se on fantasiaa. Konkreettisesti voi tehdä jotain. Raha on tämän maailman mammona Jumala ihan sama mikä uskonto. 

Vierailija
105/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä että veroja maksava väestö on maksanut minunkin koulutuksen että opin lukemaan ja kirjoittamaan eikö niin AMEN. 

Vierailija
106/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun katson oikotieltä ja haaveilen. Se on vähän kuin mun aarrekarttani.

Vierailija
107/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olemme miettineet miten elämämme muuttuisi 10 miljoonan voiton jälkeen. Ei merkittävästi. 100 miljoonaa jo muuttaisi.

Älä nyt huijaa itseäsi 😁

Miten niin? Asumme paikassa joka on mielestämme paras, asunto on suuri ja meille mieleinen, autot ovat sellaisia kuin haluamme jne. eikä arjessa tarvitse miettiä rahaa.

Niin minäkin asun suuressa, omassa  mukavassa talossani ja kaksi  omaa premiumautoa . Ei se silti tarkoita etteikö mieli tee jotain uutta ja erilaista elämään😁

Tietysti uudet asiat ovat aika kivoja. Ne mistä minä tykkään eivät ole ostettavissa rahalla.

Vierailija
108/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen hyvinkin tyytyväinen elämääni ja myös onnellinen. Hyvä elämä on helppo rakentaa kun ei tee idioottimaisia päätöksiä elämässään. Sulta meni edelleen pointti ohi, mutta siinä ei sinänsä ole mitään yllättävää. Jatka vain elämää haavemaailmassa, jossa ei tartte ikinä varautua yllättäviin menoihin. Pää pensaassa on hyvä elää ja uskotella itselleen kivoja asioita. "

Niin jos voittaa lotossa esimerkiksi 10 000 000€. Käyttää siitä vaikkapa 1 500 000€ kartanon rakentamiseen "Peräseinäjoelle" ja käyttää  vaikka13 000€/kk matkusteluun, ruokaan yms elämiseen ja ostoksiin 50 vuoden ajan (yhteensä 7 800 000€), ei olisi varautunut ylläpitämään taloa? Lottovoitto rahaa olisi 700 000€ käytettävissä talon ylläpitoon ja yllättäviin kuluihin. En usko, että raha loppuisi kesken, mutta jos niin näyttäisi käyvän, voisi tuosta 13 000€/kk käyttörahasto varmaan leikata 1 000€/kk yllättäviin menoihin. 50 vuodessa se olisi jo 600 000€.

Vierailija
109/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaupungissa on niin vahva väestöpohja ja veronmaksukyky, ettei puiston ylläpito tunnu yhtään missään jossain Helsingin kokoisessa kaupungissa. Etkö oikeasti huomaa, miten pikkusieluista tuo sinun kitinä on? Mites siellä landella, kuinka paljon eläkeläisvoittoinen kunnan väestö kykenee veroja maksamaan yhteisen hyvän eteen? Taitaapi olla kuule aika hiljaista, kun hädin tuskin 30% koko kunnan väestöstä on edes missään töissä ja tästäkin porukasta pieni osa maksaa veroja yli 15% tu

Ketjussa onkin kysymys, mistä kukin tykkää ja haaveilee. Minä tykkään julkisista tiloista. Museoista, oopperasta, kaupungin kaduista. Ihmisten kohtaamisista, kahviloista, uusista ravintoloista. 

En haaveile isosta pihasta, jonka hoitamiseen menee vapaa-aika. En omasta rannasta tai rantasaunasta. Koska seura on minulle tärkeämpää kuin omistamani kivet ja hiekka. 

Tämä on minun ajatukseni, se ei tee siitä parempaa kuin jonkun toisen ajatus. 

Ymmärrän hyvin, jos on vuosisatoja vanha maatila. Kuinka hienoa on kävellä omilla mailla. Samoja polkuja, kuin on monta sukupolvea sitten kävelty. Minulla ei ole tuollaista paikkaa. 

Vierailija
110/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se energia, kun kuljet kadulla. Ja kohtaat kauniin ja muodikkaasti pukeutuneen ihmisen. Tai jotain uutta. Uusi hiustyyli. 

Jos on oma iso piha. Niin sitten kökötät vain siellä. Puiden lehdet värisevät. Taivas on sininen. Mitä muuta. 

Jälkimmäinen kuulostaa ihanalta. Pihasta pääsee myös esim metsään kävelemään tai rannalle. Parasta on oma rauha.

Vierailija
111/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos siitä että veroja maksava väestö on maksanut minunkin koulutuksen että opin lukemaan ja kirjoittamaan eikö niin AMEN. 

Ei kiitos yhteiskunnalle, kun eivät ole ottaneet minua mihinkään kouluun. Olen käynyt kaikki seitsemän kouluani itse maksaen. Tämä on risti, joka on vedetty pääni ylle. Ei sillä, parempi tämä tie on kuin mikään yhteiskunnan tarjoama polku, jota kaikki muutkin kulkevat. Tosin rankempi. 

Vierailija
112/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkimmäinen kuulostaa ihanalta. Pihasta pääsee myös esim metsään kävelemään tai rannalle. Parasta on oma rauha.

Voin muuttaa kesäkuukausiksi mökille leikkaamaan nurmikkoa. Sielläkin pitää olla yhteisö. Olen utelias luonteeltani. 

Vierailija
113/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa 4 huonetta keittiö asuntoja on myynnissä ja ne on hyvinkin edullisia suhteessa yksiöön.  Mutta tietysti vastikkeet on suuremmat.  Se nyt on ihan sama maksaako yksiötä vai neliötä muuten kuin se vastike. Helsingin seudulta löytyy omakotitaloja 4 h k kyllä myös 100 000 - 200 000 €  niillä viinibaari ruokamyynti rahoilla helppo ostaa asiakas sen maksaa.  Vanhana kun ei enää liiku kuin jääkaapin ja vessan väliä niin palvelutaloissa riittää huone jääkaapilla. Nuorena liikutaan. Aloittajan kateus kalvaa hänen omaa sieluaan niin että ahdistaa.  Miksi et tee työtä ja opiskele ja osta asuntoa.  Ihan vaan tiedoksi kaikki on joutunut opiskelemaan ammatin oikeissa kouluissa monta vuotta ja ottamaan velkaa .  Kuin tekemään työtä yötä päivää. HAAVEILU EI OLE ELÄMÄÄ se on fantasiaa. Konkreettisesti voi tehdä jotain. Raha on tämän maailman mammona Jumala ihan sama mikä uskonto. 

Miten sinä tuosta aloituksesta päättelet että ap on kateellinen ja ihan sielua ahdistaa? hän vain kysyi köyhiltä haaveilevatko he lottovoitosta ja talosta rikkaiden alueelta. Itsestään ei sanonut mitään.

Vierailija
114/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään kuuluu myös haaveilu. Kaikkien haaveiden ei tarvitse eikä ole tarkoituskaan toteutua. 

Vierailija
115/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haaveile. Rakennettiin iso kivitalo noin 20 vuotta sitten. Kateutta rakentamamme talo aiheutti yllättävän paljon! Myytiin talo ja nykyään tykätään asua mieluummin 'tavisten omakotialueella'. Emme arvosta pröystäilyä ja menestyksen näyttämistä autoilla, taloilla tms. Elämä on näyttänyt, että tärkeintä on hyvät ihmissuhteet, terveys ja puhdas luonto. 

Meillä täällä Ankealassa on ymmärretty, että ehjät vaatteet ovat sopimatonta pröystäilyä sekä muu, kuin epäkäytännöllinen seinäkeittiö päreillä valaistuna jumalatonta menoa.

Myös naapuri pierujen kuuntelu ja haistelu pitää ihmisen maanläheisenä ja nöyränä. Eihän sitä olohuonekaan saa olla liian iso, siinä voi sielu ylpistyä!

Vaatimattomuus on hyve ja kurjuus on ilomme.

Ehkäpä se kruunu sinua vielä odottaa.

Vierailija
116/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos yhteiskunnalle, kun eivät ole ottaneet minua mihinkään kouluun. Olen käynyt kaikki seitsemän kouluani itse maksaen. Tämä on risti, joka on vedetty pääni ylle. Ei sillä, parempi tämä tie on kuin mikään yhteiskunnan tarjoama polku, jota kaikki muutkin kulkevat. Tosin rankempi. 

Avoimessakin yliopistossa on tullut opiskeltua yli 100 opintopisteitä. Olen ollut vähän joka puolella. Työväenopistot, kansanopistot, seurat, kerhot ja kaikenlaiset kurssit ja  verkkokurssit ovat minulle tuttuja. 

Voin käsi sydämellä sanoa, että olen erikoisosaaja siinä, kuinka ollaan yhteiskunnan ulkopuolella koulutuksen ja kouluun pääsemättömyyden saralla. Kuinka tehdä menestys sillä, kun on puun ja kuoren välissä. 

Vierailija
117/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haaveile. Rakennettiin iso kivitalo noin 20 vuotta sitten. Kateutta rakentamamme talo aiheutti yllättävän paljon! Myytiin talo ja nykyään tykätään asua mieluummin 'tavisten omakotialueella'. Emme arvosta pröystäilyä ja menestyksen näyttämistä autoilla, taloilla tms. Elämä on näyttänyt, että tärkeintä on hyvät ihmissuhteet, terveys ja puhdas luonto. 

Meillä täällä Ankealassa on ymmärretty, että ehjät vaatteet ovat sopimatonta pröystäilyä sekä muu, kuin epäkäytännöllinen seinäkeittiö päreillä valaistuna jumalatonta menoa.

Myös naapuri pierujen kuuntelu ja haistelu pitää ihmisen maanläheisenä ja nöyränä. Eihän sitä olohuonekaan saa olla liian iso, siinä voi sielu ylpistyä!

Vaatimattomuus on hyve ja kurjuus on ilomme.

Ehkäpä se kruunu sinua vielä odottaa.

Ehkä sinun sivistyksesi on kuitenkin jäänyt puolitiehen, kun et näe yksinkertaisen kauneutta. Kuvittelet, että ruoho on vihreämpää toisaalla. 

Vierailija
118/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimessakin yliopistossa on tullut opiskeltua yli 100 opintopisteitä. Olen ollut vähän joka puolella. Työväenopistot, kansanopistot, seurat, kerhot ja kaikenlaiset kurssit ja  verkkokurssit ovat minulle tuttuja. 

Voin käsi sydämellä sanoa, että olen erikoisosaaja siinä, kuinka ollaan yhteiskunnan ulkopuolella koulutuksen ja kouluun pääsemättömyyden saralla. Kuinka t

Minusta on ihan kiva omistaa puoli tusinaa Arabian mukeja. Siinä on suomalaisuuden perintö. Yhtä kiva on mennä taideteollisuusmuseoon katsomaan noita kuppeja. Näen sen kerrostuman sielläkin. Se on ajatus sommiteltuna vitriiniin. Kaupunki on täynnä ajatuksia ja kerrostumia. Tämä voitelee mieltä, kun kävelee kaupungin kaduilla. 

Vierailija
119/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen Lontooseen Kensingtoniin ja haaveilen niistä kahden kerroksen väkeä - tyylisistä taloista. Varsinkin ne takakujilla olevat matalammat rakennukset ovat ihania.

En tykkää näistä suomalaisten ökytaloista, sieluttomia laatikoita. Kuvitellaan, mitä isommat ikkunat, niin sitä hienompi.

Niistä isoista ikkunoista halutaan varmaan valoa sisään ja voi olla myös kivat näkymät. 

Ainakin kadullaliikkujille, siellä se taas espoolaisrouva lipittää viiniä ystäviensä kanssa.

Katselin  viime  kesänä  Helsingin arvoalueen  okt taloja  . Ei siinä ikkunan takana  heti ollut naapureita, vaan oma merenranta

Helsingin? Eikä kaikki ökytalot ole meren rannalla.

Vierailija
120/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta joskus tulee ihan huvikseen katseltua netistä etuovi.comista kalleimpia asuntoja ja pohdittua mitä kaikkea pystyisi ostamaan, jos iso potti tulisi.

Mutta lopulta tulen aina kuitenkin siihen johtopäätökseen, että asun yksin ja joku iso lukaali olisi jotenkin helvetin kolkon tuntuinen. Hulppeat tilat tuntuisivat varmaan alussa aivan mahtavalta, kun sitä tilaa on loputtomasti.

Mutta jossain vaiheessa kuitenkin huomaisin, että olen haalinut kaikki päivittäin tarvitsemani asiat pienelle alueelle akselille makuuhuone-keittiö-olohuone-kylppäri. Lopputila olisi käytännössä jotain varastohuoneita, joissa kävisin ehkä kerran viikossa katsomassa, että ai niin täällähän oli tämmöinenkin huone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi