Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, menetkö koskaan rikkaiden asuinalueille katselemaan upeita taloja ja haaveilemaan minkä niistä ostaisit lottovoiton jälkeen?

Vierailija
30.08.2025 |

Vai et?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lottounelma ei ole talo rikkaiden asuinalueella, vaan omassa rauhassa järven rannassa. Ei naapureita näköyhteyden päässä.

Vierailija
82/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh. Taas tätä samaa. Matkustamiseen tuskin saa kulumaan rahaa 50 000 euroa suurempia summia ihan hetkessä, mutta jos ostaa Peräseinäjoelta tai jopa rakennuttaa sinne yli miljoonan arvoisen tönön, niin todellakin voi tulla itku puseroon kun ei ole varaa ylläpitää taloa, kun vaurauden ylläpito on laiminlyöty. Se iso talo katsos kun ei pysy kunnossa pyhällä hengellä. Jos tulee tarvetta rahalle jatkossa, niin pankki ei välttämättä anna minkään näköistä lainaa talon vakuudella, koska pankin silmissä se ei todellakaan ole miljoonan arvoinen. Muutenkin on aika syvää ajattelemattomuutta olla miettimättä tällaisten talokauppojen riskejä. Joo, toki jokainen saa olla tasa niin tyhmä omien rahojensa kanssa kuin haluaa, mutta ei tuollainen ole millään tasolla järkevää rahan käyttöä taloudellisessa mielessä. "

Eipä sun elämä mun silmissä kovin kaksiselta ja onnelliselta näytä. Toivottavasti olet itse tyytyväinen elämääsi. Edelleenkään kaikki eivät pidä elämän tärkeimpänä asiana elää taloudellisessa mielessä järkevää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen Lontooseen Kensingtoniin ja haaveilen niistä kahden kerroksen väkeä - tyylisistä taloista. Varsinkin ne takakujilla olevat matalammat rakennukset ovat ihania.

En tykkää näistä suomalaisten ökytaloista, sieluttomia laatikoita. Kuvitellaan, mitä isommat ikkunat, niin sitä hienompi.

Niistä isoista ikkunoista halutaan varmaan valoa sisään ja voi olla myös kivat näkymät. 

Ainakin kadullaliikkujille, siellä se taas espoolaisrouva lipittää viiniä ystäviensä kanssa.

Vierailija
84/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta hienostoalue. Hulppea huvila ja kaupungissa joku pieni asunto. Plus sitten ulkomaan matkat. Ei isoa lukaalia mulle kun en niissä viihdy.

Vierailija
85/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen tunteen mikä tulee jos koti on liian iso. Aivan kun hukkuisi sinne. Sitä nuo miljoonatalot yleensä on eli liian isoja.

Vierailija
86/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olemme miettineet miten elämämme muuttuisi 10 miljoonan voiton jälkeen. Ei merkittävästi. 100 miljoonaa jo muuttaisi.

Älä nyt huijaa itseäsi 😁

Miten niin? Asumme paikassa joka on mielestämme paras, asunto on suuri ja meille mieleinen, autot ovat sellaisia kuin haluamme jne. eikä arjessa tarvitse miettiä rahaa.

Niin minäkin asun suuressa, omassa  mukavassa talossani ja kaksi  omaa premiumautoa . Ei se silti tarkoita etteikö mieli tee jotain uutta ja erilaista elämään😁

Vierailija
87/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huoh. Taas tätä samaa. Matkustamiseen tuskin saa kulumaan rahaa 50 000 euroa suurempia summia ihan hetkessä, mutta jos ostaa Peräseinäjoelta tai jopa rakennuttaa sinne yli miljoonan arvoisen tönön, niin todellakin voi tulla itku puseroon kun ei ole varaa ylläpitää taloa, kun vaurauden ylläpito on laiminlyöty. Se iso talo katsos kun ei pysy kunnossa pyhällä hengellä. Jos tulee tarvetta rahalle jatkossa, niin pankki ei välttämättä anna minkään näköistä lainaa talon vakuudella, koska pankin silmissä se ei todellakaan ole miljoonan arvoinen. Muutenkin on aika syvää ajattelemattomuutta olla miettimättä tällaisten talokauppojen riskejä. Joo, toki jokainen saa olla tasa niin tyhmä omien rahojensa kanssa kuin haluaa, mutta ei tuollainen ole millään tasolla järkevää rahan käyttöä taloudellisessa mielessä. "

Eipä sun elämä mun silmissä kovin kaksiselta ja onnelliselta näytä. Toivottavasti olet itse tyytyväinen elämääsi. Edelleenkä

Olen hyvinkin tyytyväinen elämääni ja myös onnellinen.  Hyvä elämä on helppo rakentaa kun ei tee idioottimaisia päätöksiä elämässään. Sulta meni edelleen pointti ohi, mutta siinä ei sinänsä ole mitään yllättävää. Jatka vain elämää haavemaailmassa, jossa ei tartte ikinä varautua yllättäviin menoihin. Pää pensaassa on hyvä elää ja uskotella itselleen kivoja asioita. 

Vierailija
88/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sun elämä mun silmissä kovin kaksiselta ja onnelliselta näytä. Toivottavasti olet itse tyytyväinen elämääsi. Edelleenkä

No, jos iso potin voittaa, ei sen talon ylläpito  ole ongelma😁😅

Vierailija
89/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ku  en ole nainen ja materialisti. Minulla ei ole tarvitse esitellä rahojani turhilla ja kalliilla esineillä niin kuin naiset tekee

Vierailija
90/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen Lontooseen Kensingtoniin ja haaveilen niistä kahden kerroksen väkeä - tyylisistä taloista. Varsinkin ne takakujilla olevat matalammat rakennukset ovat ihania.

En tykkää näistä suomalaisten ökytaloista, sieluttomia laatikoita. Kuvitellaan, mitä isommat ikkunat, niin sitä hienompi.

Niistä isoista ikkunoista halutaan varmaan valoa sisään ja voi olla myös kivat näkymät. 

Ainakin kadullaliikkujille, siellä se taas espoolaisrouva lipittää viiniä ystäviensä kanssa.

Katselin  viime  kesänä  Helsingin arvoalueen  okt taloja  . Ei siinä ikkunan takana  heti ollut naapureita, vaan oma merenranta

Vierailija
91/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sen tunteen mikä tulee jos koti on liian iso. Aivan kun hukkuisi sinne. Sitä nuo miljoonatalot yleensä on eli liian isoja.

No en ole hukkunut vaikka  on  n 180m2 yksinasujana

Vierailija
92/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten niin kalliille alueelle ja kalliisti rakennettuja, että ovat aivan liian pieniä ja ahtaita vähänkään isommalle perheelle. Toki ipaljon vaikuttaa, että on hyvin suunniteltu pohja.

Vierailija
93/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos iso potin voittaa, ei sen talon ylläpito  ole ongelma😁😅

Miten siis on mahdollista, että Suomessa on persaukisia lottovoittajia ja lopulta todella vakavissa ongelmissa olevia? Monen taustalla on älyttömän talon osto älytömältä paikalta, tuhlataan ja rällätään pari vuotta ja sitten havahdutaan, etteihän tällä rahalla oikeasti pärjää koko loppuelämää näillä asumiskuluilla ja korjausvelalla mitä tulee vääjäämättä eteen. Älä koskaan yliarvioi lottovoittajan ajatuksenjuoksua. 

Vierailija
94/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne talot missään myynnissä ole, mitä ihmettä tuosta hyötyisi? Myytävät talot löytyy netistä, mieluummin katselisin sieltä mitä on vapaana sillä hetkellä, samalla näkee rakennuksen tiedot esim. tehdyistä remonteista.

Lottovoiton jälkeen en todellakaan muuttaisi minnekään asuinalueelle missä talot on vieri vieressä minitonteilla, kun rahalla voi saada vaikka minkälaisen suojaisan paikan omalla rauhalla metsän keskeltä tai rannikolta, omalla rantatontilla.

Vierailija
95/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajelin Kulosaaressa. Upeita taloja. Mutta sitten vanhoissa taloissa on isot ylläpitokustannukset. 

Vanhemmiten olen kallistunut siihen, että elämä on muualla, kuin niissä neliöissä, joissa asuu. Kulttuurissa ja ihmisissä. Olen aika aktiivinen kuitenkin, en mikään puutarhanhoitajatyyppi. 

Tykkään kaupunkielämästä. Kesällä on mukava päästä maalle mökille. Mutta talvella kaupunki on paras. 

Vierailija
96/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa harrastaa tätä talojen katselua.

Vierailija
97/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kävellä esim. Espoon rantaraitilla ja Etelä-Hgissä, mutta syy on meren ranta ja Etelä-Hgin kauniit rakennukset, ei ne asunnot.

Vierailija
98/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo juurikin. Jos olisi tosi iso perhe, tyyliin neljä lasta ja koiria kolme, niin toi olisi hyvä. En tykkää liiasta tavarasta, tuollaiseen isoon asuntoon olisi pakko ostaa kaikkea tavaraa. Muuten olisi tyhjä.  

Vierailija
99/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kävellä esim. Espoon rantaraitilla ja Etelä-Hgissä, mutta syy on meren ranta ja Etelä-Hgin kauniit rakennukset, ei ne asunnot.

Mikäs sen mukavampaa, kuin mennä puistoon kävelemään, jonka kaupunki hoitaa. Ei tarvi huolehtia tai ottaa vastuuta mistään. Joko maksaa, joku hoitaa. Omaisuudessa on huolta. 

Vierailija
100/126 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteästä omaisuudesta tulee huolehtia. Se kuluu, menee rikki jne. Mitä vähemmän omistaa, tavallaan sen parempi. Käytän yhteistä omaisuutta. Kirjastoja, puistoja, kuljen kaupungissa. Huoletonta. Tykkään ihmetellä ja katsoa asioita. Ihmisiä, ihmisten toimintaa. 

Joten kiitos ei mitään isoa lukaalia minulle. Neliöitä kodissakaan ei saa olla liikaa. Liikaa siivoamista ja järjestelyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi