Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää kissan tilanne. En kestä jos vielä kissastakin joudun luopumaan

Vierailija
29.08.2025 |

Kyse 8v kissasta joka todella rakas mulle. On rakas myös mun kotoa jo pois muuttaneelle aikuiselle lapselle. Itsellä on ollut vaikeaa avioeron jälkeen ja nyt itken jos vielä menetän kissan.

Kissalla eläinlääkärin mukaan astma ja keväästä asti tätä hoidettu kortisonitabletilla. Alkuu se auttoi, mutta sitten tilanne palasi samaan ja meni jopa huonompaan. Nyt koitetaan toista kortisonitablettia. Jos se ei auta, niin pitää miettiä röntgenkuvia. Luoja tietää paljonko sekin maksaa. Kyse voi olla myös kasvaimista eikä astmasta. 

Joillekin kissa on turha eläin, mutta mulle tuo kissa on erittäin rakas ja itken kun kirjoitan tätä. Tiedän, että kissat elää vähemmän aikaan kuin ihmiset, mutta kyllä kissan pitäisi elää kauemman kun kahdeksan vuotta. 

Jos kissa pitää lopettaa, niin ei tule auttamaan mun masentuneisuutta, ahdistusta jne. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Olen tosi pahoillani - eläimet on niin tärkeitä ja rakkaita meille ihmisille.

Rukoilen puolestasi, että kissasi paranee ja elää vielä pitkän elämän.

Vierailija
2/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisut on parhaita. Mutta jos on pakko lopettaa niin sitten on. Kisun parasta pitää ajatella. Nyt voit kuitenkin huolehtia hyvän loppuelämän. Osa eläinlääkäreistä antaa maksusopimuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa! Menetin just oman kissani muutama kuukausi sitten yhtäkkiä munuaisiin ehtineiden virtsaongelmien vuoksi. :( Muutaman päivän ajan ehdin eläinlääkärillä käymään päivittäin eri hoitoja kokeillen kunnes lopulta oli pakko tehdä päätös lopettamisesta. Kissat on rakkaita <3

Vierailija
4/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on parhaita. 

Vierailija
5/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää se on, jos pitää lopettaa, mutta kuitenkin se on armeliasta kissalle, jos se  on  kovin sairas

Vierailija
6/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, että kyse olisi vain astmasta. Kissa on uuden lääkkeen myötä vähän virkistynyt eikä vain makoile mun sängyssä. Märkäruokaa ei syö, sen syömisen lopetti helteen aikaan. Kuivaruokaa syö ja juo hyvin. Laiskahan tuo kissa on aina ollut, mutta nyt on jotenki vielä enemmän vain makoillut paitsi viime päivinä tosiaan vähän piristynyt.

Ap

Vierailija
7/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja rukoillaan parasta kissalle! Ennemmin tai myöhemmin se luopumisen hetki toki kaikesta huolimatta koittaa. Mutta itse (mullakin rakas kissa) ajattelen että se on rakkauden väistämätön kääntöpuoli. 

Vierailija
8/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko tehdä surullinen päätös kissani suhteen neljä vuotta sitten, kun hän sairastui. Hän oli noin kymmenen vuotta vanha. Kaipaan kissani kovasti, koska elän yksin. Tiedän, kuinka vaikealta se tuntuu.

Vierailija
9/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan määrää sua lopettamaan kissaa, aikuisena teet itse päätökset aina ja sä määräät. Aikuinen lapsi vastuullinen ja voi ottaa kissan, vai väärä ympäristö kissalle? Tai pidät kissan. On myös uusi koti joskus kissalle, mutta tuskin kissa kestää muutoksia elämäänsä, ellei ole parempi koti jolloin viihtyy. Huonossa melukodissa ei viihdy jossa liikaa porukkaa tai muutoksia. Kissalle on vaikea selittää muutoksia. Entä jos on asunto jossa on kissalle omaa tilaa enemmän ja sulle oma. Ilmanpuhdistaja ja tilaa siivouksen erikseen.

Nyt nukkumaam,ei tuosta saa mitääm selkoa.

Vierailija
10/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisella lääkityksellä voi tulla myös uusia oireita, esim. kortisoni.  Sitten se, ettei kissakaan näytä esim. kasvainkipujaan niin että tajuaisi oikein.  Toivottavasti se on hoidettava astma, hän on  vielä nuorehko. 

Vierailija
11/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on hyviä lääkkeitä jos on astma. Meidän edesmenneelle kisulle annettiin hengitettävää astmalääkettä sellasella lasten putki/laite systeemillä. Oppi äkkiä hengitteleen sen maskin kans. Tsemppiä!

Vierailija
12/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sure surusi pois. Voit ottaa toisen kissan jo nyt kaveriksi tai myöhemmin.

Jos eläin kärsii, ei sille mitään voi. Kotieläin on toki jokaiselle rakas. Mutta pakko joskus luopua on.

Aika moni on menettänyt ystävän, läheisen tai lemmikin.

Se kuuluu elämään. Hetki surraan, muistellaan ja jatketaan elämää eteenpäin.

Vierailija
13/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan määrää sua lopettamaan kissaa, aikuisena teet itse päätökset aina ja sä määräät. Aikuinen lapsi vastuullinen ja voi ottaa kissan, vai väärä ympäristö kissalle? Tai pidät kissan. On myös uusi koti joskus kissalle, mutta tuskin kissa kestää muutoksia elämäänsä, ellei ole parempi koti jolloin viihtyy. Huonossa melukodissa ei viihdy jossa liikaa porukkaa tai muutoksia. Kissalle on vaikea selittää muutoksia. Entä jos on asunto jossa on kissalle omaa tilaa enemmän ja sulle oma. Ilmanpuhdistaja ja tilaa siivouksen erikseen.

Anteeksi nyt vain, mutta mitä helvettiä sä oikein selität?!? Joo ei kukaan määrää lopettamaan kissaa, mutta normaalilla järjellä varustettu ihminen ymmärtää lopettaa kissan, jos se on liian sairas. Sekin on rakkautta, että päästään eläimen pois tuskistaan. Tämä on mun päätös, mutta kyllä se silti tulee olemaan vaikeaa mulle ja lapselle. Lapsella on oma kissa, mutta tämä mun kissa on se joka on ollut lapsen elämässä pitkään ja on rakas. 

Ja mitä helkuttia sä selität kissasta luopumisesta toiseen kotiin????? Mä asun kissan kanssa kahdestaan omakotitalossa ja mulla on itselläkin astma. En voisi itsekään elää jos koti olisi ihan siivoton tms. Olen sitä paitsi allerginen kissoille, mutta tälle omalle siedättynyt melkoisen hyvin.

Ap

Vierailija
14/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset?

Vierailija
15/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaisella lääkityksellä voi tulla myös uusia oireita, esim. kortisoni.  Sitten se, ettei kissakaan näytä esim. kasvainkipujaan niin että tajuaisi oikein.  Toivottavasti se on hoidettava astma, hän on  vielä nuorehko. 

No sitä eläinlääkärikin sanoi, että kun ei ole kuitenkaan niin vanha. Kissahan on eläin joka peittää viimeiseen asti kipunsa yms. Tällä kissalla oli joskus jalassa kipuja ja vähän ajan kuluttua lopetti syömisen ja vain nukkui. Sai kipupiikin ja ekan antibiootin piikkeinä sekä suun kautta vielä kipulääkitys ja antibiootti. Alkoi taas syödä ja olla hereillä.

Ap

Vierailija
16/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ja toivotaan parasta. E:llä alkavaa eläinlääkäriketjua kannattaa vältellä, niillä on kaikkein kovimmat hinnat. Mieluummin vaikka menee jonnekin kauemmas, pienemmälle asemalle. Kunnallisia eläinlääkäreitäkin on ymmärtääkseni vielä jossain, ainakin maaseudulla

Vierailija
17/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti vastuullinen kissan omistaja. Kun se aika tulee, niin viet lemmikkisi nukutukseen. Toivon, että kissasi paranee ja on kanssasi kauan aikaa. On niistä niin paljon iloa.

Vierailija
18/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläin kärsii, ei sille mitään voi. Kotieläin on toki jokaiselle rakas. Mutta pakko joskus luopua on.

En ota toista kissa tämän nykyisen eläessä. Tämä kissa on elänyt yksin koko ajan tässä eikä hyväksy muita kissoja. Lapsi on käynyt tässä oman kissansa kanssa eikä tämä mun oma oikein hyväksy tätä toista kissaa. Mun kissa on tottunut olemaan ylhäisyydessä yksinäisyydessään ja se ainoa kissa tässä huushollissa. Lapsen pentukissa olisi kyllä halunnut tutustua, mutta vanhapiika ei halunnut tutustua. 

Enkä kyllä pystyisi ottamaan toista kissa heti tämän kissan kuoleman jälkeen. Tuntuisi väärältä.

Olen mäkin menettänyt läheisiä ihmisiä. Ei se silti poista sitä tuskaa mitä lemmikistä luopuminen tuo. Jopa exä murehtii kissan kohtaloa. Kissa siis otettiin meidän yhdessäolon aikana. 

Ap

Vierailija
19/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetki?  Muistetaan aina. Vai oletko unohtanut menneen läheisesi hetken päästä?

Vierailija
20/38 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.  Vanhan, sosiaalisen, älykkään kissan kanssa käytiin eläinlääkärillä monta kertaa, valitettavasti lääkkeet eivät enää auttaneet. Viimeisenä yönä kotona se tuli sänkyyn tyynyn viereen kehräämään. Aamulla mentiin lääkärille lopetuspiikille.

Ikävä on vieläkin. Itkettää nytkin, vaikka aikaa kissan kuolemasta jo vuosia. Ihmisen valitettavasti täytyy päättää kissan (tai muun kotieläimen) puolesta, milloin on aika lähteä. Tee päätös kissan puolesta.