Vanhemman mielenoikkujen noudattaminen, jos on taloudellisesti riippuvainen?
Olen vain lievästi fyysisesti vammautunut siten että liikkuminen aiheuttaa vaivaa, mutta älyllisesti kaikki on ok ja kykenen osa-aikaiseen työhön. Ilman tätä vaivaa olen perusterve lapseton 36v nainen.
Minulla on työmatkoja varten hankittu käytetty auto (alle 5k) ja isä auttoi sen hankkimisessa. Sitä maksan takaisin 150e kuussa tai jossain kuussa hän maksaa sen.
Jos en heti vastaa puhelimeen tai tee aina juuri kuten hän käskee, hän uhkaa että ei sitten tarvitse enää auttaakaan. Tämä aiheuttaa masennusta ja epätoivoa. Voiko ainoa oikea tapa olla se ettei ole enää yhteydessä sen jälkeen kun mitään velkoja ei ole vaikka se aiheuttaisi haittaa taloudellisesti?
Pärjään kyllä itsekin mutta aika tiukoille menee. Silti alan arvostamaan rauhaa ja mielenterveyttä yli sen että saa vaikka kunnon ruuat ostettua halvimman sijasta.
Kommentit (5)
Olen ymmärtänyt, että Kela tukee vammautuneiden ihmisten liikkumista ns. Kela-taksein. Olisiko se vaihtoehto auton sijaan paikkakunnallasi? Onhan tuo ikävä tilanne että vammautumisen vuoksi joudut olemaan vanhemman mielivaltaisen kyykyttämisen uhri, vaikka auttaakin.
Otan osaa. Olin tuollaisessa pakkoraossa aikoinaan lastenhoidon suhteen. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisin järjestänyt asiat toisin, nähnyt vaikka nälkää kuin sietänyt sitä kiristämistä ja vit***lupa lopun ikää.
Riuhtaise vain itsesi irti. Kyllä sinä pärjäät
Itse pitkäaikaissairaana katkaisin äitiin välit koska piti minua liki orjana ja raivosi jos en esim. soittanut 30 minuutissa takaisin, kaikki sen takia että hän antoi aina kuun alussa 100 euroa ruokaan.
Eipä olisi voinut paremmin valita. Elämä on ankeampaa ruuan ja säästöjen osalta, mutta stressitaso laskenut 99%:stä 1%:iin.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Olin tuollaisessa pakkoraossa aikoinaan lastenhoidon suhteen. Nyt jälkeenpäin ajatellen olisin järjestänyt asiat toisin, nähnyt vaikka nälkää kuin sietänyt sitä kiristämistä ja vit***lupa lopun ikää.
Riuhtaise vain itsesi irti. Kyllä sinä pärjäät
Minä myös jouduin taipumaan vaikka millaiselle mutkalle lastenhoitoavun vuoksi. Ei koskaan enää, vieläkin puistattaa mitkä traumat jäi vaikka lapsikin on jo reilusti päälle 25. Miten sitä joku näkeekin tilaisuutensa koittaneen kiristyksellä? Itsellä oli kyseessä yksinhuoltajuus ja työvuorojen hankaluus iltaisin ja viikonloppuisin. Olisi pitänyt vain irtisanoutua ennemmin kuin alistua.
Minulla oli tuollainen vanhempi, ja oma mielipiteeni on että mielummin leipäjonoon kuin riippuvaisena despootista joka uhkailee ettei enää auta rahallisesti jos et taivu tämän tahtoon kaikessa tai uskallat olla mistään eri mieltä.
Kipeää se tekee etenkin jos ei ole hirveästi omia säästöjä ja tulot ovat pienet mutta se on pienempi paha absoluuttisesta vapaudesta.