Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuisi vihlonta pakarassa ja säteilee jopa sääreen saakka?

Vierailija
29.08.2025 |

??

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pyllyyn on lykitty liian kovaa ja liian isoa tavaraa. Oisit kelpuuttanut kilttimiehen niin ei sattuis mihinkään .

Vierailija
22/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli noilla oireilla selän välilevy revennyt jokaisesta kerroksestaan. Selkä siis kuvattiin ja tämä todettiin. Välilevyn sisällä oleva massa painoi pahasti jalkaan menevää hermoa. Jouduin kiireelliseen selkäleikkaukseen, jossa poistettiin tuo massa hermoa puristamasta.

Selkä ei ikinä ollut kipeä. Kipu alkoi keskeltä persettä, meni takareittä pitkin pohkeeseen ja siitä isovarpaaseen asti. Kipu oli todella kovaa hermokipua.

Mullakin oli vain jalka kipeä, selässä ei mitään. Omat oireet tosin oli niin pahat, että jouduin hetken kävelemään keppien varassa, kun jalka petti vähän väliä alta ja siitä puuttui osittain tunto. Mutta tuo kipu oli niin järkyttävää, että ei olisi tullut mieleenkään kysellä palstalta siihen apuja. Kipu meni ihan mahdottomaksi ja kaksi tuntia magneettikuvauksen jälkeen olin jo leikkauspöydällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tulee mieleen kolme vaihtoehtoista skenaariota:

1. Iskias (lue tarkemmin netistä)

2. Piriformis-lihaksen jumi ( -"- )

3. Si-nivelen jumi ( -"-)

Kaikki nuo vaikuttavat koko raajan hermotukseen, ja kiputuntemukset voivat ulottua alasääreen asti.

Mulla oli aikoinaan piriformis-jumi, ja siihen auttoi pätevä teippaus: sairaanhoitaja asenai kinesioteippejä moneen kohtaan, ja niin tullessa rampa käveli pois vastaanotolta.

Vierailija
24/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mullakin oli vain jalka kipeä, selässä ei mitään. Omat oireet tosin oli niin pahat, että jouduin hetken kävelemään keppien varassa, kun jalka petti vähän väliä alta ja siitä puuttui osittain tunto. Mutta tuo kipu oli niin järkyttävää, että ei olisi tullut mieleenkään kysellä palstalta siihen apuja. Kipu meni ihan mahdottomaksi ja kaksi tuntia magneettikuvauksen jälkeen olin jo leikkauspöydällä."

Sama. Vain jalka äärimmäisen kipeä sekä osittain puutunut. Keppien kanssa kuljin ja lopun ajasta en edes niillä, makasin viikkokausia sängyssä, pääsin vain vessaan. Vasta kun makasin olohuoneen lattialla pääsemättä enää liikkumaan milliäkään, ambulanssi tuli ja jouduin kiireelliseen päivystykselliseen selkäleikkaukseen. Siinä kohtaa olin jo siis ollut selän magneettikuvassa ja olin jo kiireellisessä leikkausjonossa. Mulla oli siis välilevy revennyt ja minulla oli kaksi massiivisen isoa välilevytyrää selän hermoa painamassa. Selkä kuvattiin vielä toistamiseen sairaalassa ja hetken kuluttua löysin itseni leikkauspöydältä. Kivut loppuivat leikkaukseen, mutta jalkaan jäi lievä puutuneisuus jalkapöytään. Jalka on myös jäykkä ja kramppaa herkästi.

Vierailija
25/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kipu säteili pakarasta reiteen ja sääreen etuosaan. En meinannut pystyä kävelemään. Fyssarin hieronta vain pahensi kipua. Sitten sain terveyskeskuksen fyssarilta jumppaohjeet ja neuvon jatkaa kuntosalilla. Eipä ole sen koommin kipuillut.

Vierailija
26/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin piriformis.

T. Hieroja

Vierailija
27/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kiroilen samaa. Jäytää niin pirusti pakaraan ja takareiteen, säteilee pohkeeseen saakka... 

Seitsemän yläpeukkua toisen kivulle?

Vierailija
28/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kiroilen samaa. Jäytää niin pirusti pakaraan ja takareiteen, säteilee pohkeeseen saakka... 

Lääkäriin että toimittaa magneettikuvaukseen. Minut on leikattu selästä, välilevynpullistuma. 

Vierailija
29/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu korvien välistä.

Vierailija
30/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

piriformis itselläni ainakin oli ja hieman oireilee taas, taitaa tulla käynti fyssarille

Vierailija
31/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piriformis on helpoin korjattava. Siinä käytännössä perseessä oleva lihas puristaa jalkaan menevää hermoa. Se hoidetaan ihan venyttelyillä, ergonomisella istuma ja kävelyasennoilla. Tietynlaisilla jumpilla.

Minulla oli nuorena se. Oli jäytävä kylmä hermokipu.

Kävin hierojalla monta settiä.

Sitten lopulta se hoitui pois, kun tuli kevät ja pääsin pyörällä töihin.

Matkaa oli parikymmentä kilometriä päivittäin.

Vierailija
32/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan sama vaiva.  Pakarassa kipua, selkeä kipupiste, pohje vihloo välillä, varsinkin istumisen jälkeen.  Pelästyin, että on tullut veritulppa. Hieroin hierontapallolla kipeää kohtaa pakarassa ja olen tehnyt puutarhahommia, kipu selkeästi vähentynyt. Istuminen pitkään on myrkkyä. 

Vierailija
33/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku paviaanipersu ei osaa googlata.

Ota burana ja venyttele peroneusta/piriformista. Ohjeet löytyy googlella.

Vierailija
34/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä johtuu, että sä oot autolla liikkuva jalaton läskipersu, joka istuu liikaa.

Vierailija
35/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko piriformis tai iskias. Itselläni piriformis parhaillaan vihloo pohjetta. Pakarassa selkeä kkpukohta. 

Vierailija
36/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piriformis on v ittumainen vaiva Mutta pahin itselleni oli iskias, jonka vuoksi en päässyt sängystä ylös.  Nuorena kärsin selkäkivuista usein, ne olivat kauheita. Vanhemmiten selkäkivut ovat helpottaneet, ihme kumma.

Vierailija
37/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias

Vierailija
38/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut läpi elämän ongelmia selän kanssa. Pahin kausi oli toimistotyö, jossa istuttiin 8h päivässä. Tein istumatyötä 13 vuotta.  Selkä oli tulessa, kun työpäivä loppui. Kun toimistotyö ja istuminen loppui, selkä parani. Selkäni ei vaivaa, jos liikun, teen puutarhatöitä tms. Mutta auta armias, jos istun pitkään, tekemättä mitään, niin heti on jotain ongelmaa.

Vierailija
39/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma jäi kiropraktikon hoitopöydälle. Pari nikamaa alaselässä osittain pois paikoiltaan. Naksautti paikoilleen ja se oli siinä.

Vierailija
40/40 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkään istuminen jumiuttaa selän myös. Täytyy olla ikiliikkuja,,että perhanan selkä pysyy kunnossa. parhaillaan pakara jumissa, mutta kun ei sitä 24h vuorokaudessa  jaksaisi touhuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme