Elisa Aaltola: Metsästäjät nauttivat tappamisesta!
Nyt tuli Elisalta jyrähdys:
https://www.iltalehti.fi/palat/d89b839c-2361-4e1e-ad3c-b87a8b6fbfc1
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne nauttiikin. Eihän kukaan metsästäisi, jos ei nauttisi siitä.
Tässä argumentti kyllä pielessä . Metsästäminen on laissa määrätty ja vaadittu pykälä jotta petoeläin kanta ei pääse liian suureksi . Jos eläin kantaa ei harvenneta luonnossa niin tutkijatkin sitä mieltä ovat että ihminen ensisijaisesti siitä kärsii . Kantaa en ota kuitenkaan .
Mitä sä selität. Niitä on eläinten tappokisoja täällä Suomessa. Se ei ole mitään kannan harvennusta.
Sinulla ei riitä ymmärryskyky käsittämään että kun kyse on eri asioista niin kyse on eri asioista. Eli siis tappokisasi eivät liity mitenkään asiaan ja aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Elisa! Stop väkivallalle!
Hyvä iskulause, mutta olet ymmärtänyt väärin. Elisa ei vastusta väkivaltaa vaan metsästystä, joka ei ole väkivaltaa.
Onhan se :D
Väkivalta on vallan tai ruumiillisen voiman tahallista käyttöä tai sillä uhkaamista, joka kohdistuu ihmiseen itseensä, toiseen ihmiseen tai ihmisryhmään tai yhteisöön ja joka johtaa tai joka voi hyvin todennäköisesti johtaa kuolemaan, ruumiillisen tai henkisen vamman syntymiseen, kehityksen häiriytymiseen tai perustarpeiden tyydyttymättä jäämiseen (Maailman terveysjärjestön määritelmä)[1].
Vain ihmiseen kohdistuva on väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa teet mieluummin, samoilet vai metsästät eli tapat?
Kanssasi ei voi keskustella, koska älykkyytesi ei riitä asian hahmottamiseen ja käsittelyyn. Selitin juuri käsitteellisen eron ja hierarkian, joten tietämättömyyden piikkiin erheesi ei enää mene. Olet vaan tyhmä.
No missä se sun selitys näkyy??????
Siellä mistä umpityhmä ei osaa etsiä tai ei sitä tunnista. Juuri tätä tarkoitin. Sulle on turha edes selittää mitään kun se menee täysin ohi ymmärryksesi. Et edes tajua että sinulle juuri selitettiin jotain.
Kunnioitan veljeään entistä enemmän
Julkisuudenkipeää siskoaan en kunnioita
Hän on ihan kuutamolla. Syön lihaa ja metsästän sitä joka syksy. En erityisesti pidä tappamisesta, mutta ei lihaa saada tappamatta eläintä. Jokainen pihvi on tapetusta eläimestä. Pidän metsästämisestä, en sitä muuten tekisikään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tappaminen oli mikä tahansa elollinen kyseessä vaatii tietynlaista mielenlaatua. En itse kykenisi siihen.
Olet väärässä. Jokainen kykenee. Sinäkin. Tarvitaan vain olosuhteet. 99,99% ihmisistä joka tapauksessa on jo tappanut tietoisesti elollisia. Luultavasti sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vittuako se tälle ääliölle kuuluu mistä nauttivat? Pitäisi huoli omista asioistaan ja antaisi muiden elää miten haluaa. Siinä on tyypillin vasemmistolainen, aina sotkeutumassa muiden tapaan elää.
Nautinnon kieltäminen MUILTA on aika monen vinksahtaneen poliittisen ja uskonnollisen mielipidevaikuttajan ykkösmotiiveita.
Vierailija kirjoitti:
En lue juttua, mutta kaikki tuntemani metsätäjät nauttivat tappamisesta. Otsikko on kyllä totta.
Joo, vähän ohi asian, mutta minullekin on eräs metsästäjä kauan sitten selostanut sitä hetkeä, kun saa tähtäimeen riistaeläimen ja liipaisee. Kuulosti kuin orgasmista olisi puhunut kaikkine tunnekuohuineen ja hikoiluineen. Kyllä jäi nuorelle tytölle mieleen se todistus.
Sen takia ei kannata mennä töihin mihinkään metsästus/kalastus/riistaosastolle kun ne on täynnä psy, ko paatteja ja tap, pa, jia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tappaminen oli mikä tahansa elollinen kyseessä vaatii tietynlaista mielenlaatua. En itse kykenisi siihen. Mutta mitä taas metsästykseen tulee niin mieluummin syön metsästettyä lihaa tai riistaa kuin tehotaloudessa tuotettua lihaa.
Aika monta hyttystä ja kärpästä olet taatusti tappanut eikä tuntunut missään.
Minä en tapa hyttysiä enkä kärpäsiä. Mietipä sitä. Varon astumasta myös muurahaisten, matojen ja etanoiden päälle.
Eri
Oliko tämä nainen jossain kuvissa, molemmissa kainaloissa isot koirat? Salaattiako se koirilleen tarjoilee?
En ole seurannut, mutta radiosta olen kuullut haastattelun. (Itse asiassa juuri parhaillaan kuulen saman haastattelun jo kolmannen kerran.) Kuulostaa ihan ihmiseltä. Se vain, että TOIVON, että rakastaisi ja kunnioittaisi ennen kaikkea muita IHMISIÄ. Sinänsä on tärkeää rakastaa eläimiä ja kunnioittaa niidenkin elämää. itsekin rakastan eläimiä. Onneksi minun ei tarvitse ottaa kantaa siihen, saako niitä tappaa ravinnoksi ihmiselle.
Tuo aaltola on kyllä varsin raskas kusinen vinkuva kuvatusämmä...
Vierailija kirjoitti:
Hän on ihan kuutamolla. Syön lihaa ja metsästän sitä joka syksy. En erityisesti pidä tappamisesta, mutta ei lihaa saada tappamatta eläintä. Jokainen pihvi on tapetusta eläimestä. Pidän metsästämisestä, en sitä muuten tekisikään.
No luuletko tosiaan, ettei tuo vatipäinen kusimutteri aaltola haluaisi kieltää kaikilta sen lihansyönnin? Sitähän se saastainen paska ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aaltola on kyllä varsin raskas kusinen vinkuva kuvatusämmä...
Hän on ihminen siinä missä mekin. Vähän ällöttää, kun se miestoimittaja radiossa näyttää koko ajan omat tunteensa, sympatiansa haastateltavaa eli tätä Aaltolaa ja hänen agendaansa kohtaan. Ammattimainen toimittaja antaisi haastateltavan kertoa elämättä siinä mukana. Ennen vanhaan ihailin TV:ssä Mirja Pyykköä, siinä oli toimittaja makuuni. No, tämä oli ohi asian, mutta kun nyt kuitenkin on haastateltavana henkilö, joka ilmiselvästi ärsyttää isoa osaa kuuntelijoista, niin voisi kuulijoita suojella edes toimittajan tunteikkaalta lässytykseltä. Niin, ihminen on se toimittajakin ja ehkä sympaattinen tyyppi, mutta. Äh, mahdoton on kenenkään kaikkia miellyttää.
Tottahan tuo puhui. Osalla metsästäjistä tappamisesta jopa tulee niin pyhä oikeus ettei heidän mielestään tarvitse enää noudattaa ohjeita, sääntöjä eikä lakejakaan.
Valitettavan usein nämä ylilyöjät saavat tukea jopa eduskunnan tasolta
Lopulta kun ihminen sitten kyllästyy eläimiin niin siirrytään hieman vaativampaan ajanviettoon ja nautintoon eli toiseen ihmiseen.
Hieman kärjistäen tietty tappamisen määrä on tarpeen eri syistä, mutta sen pitää olla erittäin valvottua, luvanvaraista ja kovalla kädellä sanktioitua eikä minkäänlaista siimaa saa antaa henkisesti korkeammalta taholta. Joukossa kun on aina pölhöjä ja metsästäjien asenneilmapiiri jo muutenki melkoisen äijä vinoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se minusta ihan sairasta. Ja siksi 99,9%metsästäjistä on miehiä koska heillä ei ole sellaisia tunteita kuin naisilla. Nekin naiset jotka metsästää ovat niissä porukoissa vain miesseuran tarpeen ja porukkaan kuulumisen tarpeesta.
Olin aivan järkyttynyt kun tapasin 25 vuoden jälkeen nuoruudenaikaisen tuttuni joka oli alkanut metsästämään. En olisi ikinä uskonut hänestä joka tykkää eläimistä. Puhui jopa vanhan sairaan koiransa itse lopettamisesta metsästysreissulla. Mitä hälvettiä, siis millainen juntti edes päästää tommosta suustaan, saati ajattelee, siis täysin tunnevammainen ihminen. Olin niin pöyristynyt kuulemastani etten edes saanut sanottua mitään ja vaihdoin puheenaihetta, ajattelin että jotenkin kuulin tai ymmärsin väärin.
Jotenkin kuvaavaa teille tunnevastustajille, että kiellätte kuoleman olemassaolon ja koiratkin elää ikuisesti.
Eläimen kuolema on osana metsästäjän elämää, itse toki hannaa vastaan viimeiseen asti. Ilman jonkinasteista nautintoa ei kukaan viitsisi vaikka kannat pursuaisi miten.
Että ei kuitenkaan haukuttaisi täällä tai missään KETÄÄN yritin edellä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nainen jossain kuvissa, molemmissa kainaloissa isot koirat? Salaattiako se koirilleen tarjoilee?
😃😆😂
Jotenkin kuvaavaa teille tunnevastustajille, että kiellätte kuoleman olemassaolon ja koiratkin elää ikuisesti.
Ei kuolema osana elämää ole metsästäjien keksintö.