Elisa Aaltola: Metsästäjät nauttivat tappamisesta!
Nyt tuli Elisalta jyrähdys:
https://www.iltalehti.fi/palat/d89b839c-2361-4e1e-ad3c-b87a8b6fbfc1
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Elisa ei tiedä mistään yhtään mitään. Hapen ja muiden resurssien tuhlaaja.
Milläs mallilla sun vehkeet onpi?
Vierailija kirjoitti:
Kalastamisessakin se kalan tappaminen ja siivoaminen on se paras osuus :D
Mites sun siivoaminen :D
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa teet mieluummin, samoilet vai metsästät eli tapat?
Kanssasi ei voi keskustella, koska älykkyytesi ei riitä asian hahmottamiseen ja käsittelyyn. Selitin juuri käsitteellisen eron ja hierarkian, joten tietämättömyyden piikkiin erheesi ei enää mene. Olet vaan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tappaminen oli mikä tahansa elollinen kyseessä vaatii tietynlaista mielenlaatua. En itse kykenisi siihen. Mutta mitä taas metsästykseen tulee niin mieluummin syön metsästettyä lihaa tai riistaa kuin tehotaloudessa tuotettua lihaa.
Tehotaloudessa eläintä ei tapetta huvin vuoksi ja eläimestä on pidetty hyvää huolta koko sen elinkaaren ajan. In-celit tappaa eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Elisa! Stop väkivallalle!
Hyvä iskulause, mutta olet ymmärtänyt väärin. Elisa ei vastusta väkivaltaa vaan metsästystä, joka ei ole väkivaltaa.
"Elävänäkö pitäisi ne elukat syödä? :D Kuten sanottua se on vain yksi osa prosessia."
Ottaa vaan ihan pikkasen lihaa ja päästää eläimen sitten vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Olen hirvenmetsästäjä enkä kyllä nauti tappamisesta. Olen siellä siksi että saan olla mukana ja ulkona luonnossa koiran kanssa. Tiedän että kun hirviluvat on jaettu niin joku ne hirvet kuitenkin ampuu. Ja jos kaikki väistelisivät ampumista niin siellä ei olisi ketään metsästämässä. Hirvikolarit ja muut vahingot lisääntyisivät. Meillä myös syödään pelkästään hirvenlihaa, ei tehotuotettua ollenkaan.
Kun olen passissa, toivon ettei hirvi tulisi minun luokseni. Mutta jos se tulee niin ammun sen kyllä, muuten kaikkien muiden, metsästäjien ja koiran, tekemä työ sinä päivänä olisi mennyt aivan hukkaan.
N46
Sormetatko viellä murhan jälkeen Psyko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Elisa! Stop väkivallalle!
Hyvä iskulause, mutta olet ymmärtänyt väärin. Elisa ei vastusta väkivaltaa vaan metsästystä, joka ei ole väkivaltaa.
Onhan se :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Elisa Aaltola on aikamme ilmiö. Osa hänen ajatuksistaan on varsin hyviä ja kannatettavia, mutta sitten välillä menee överiksi. Ja tuossa pätkässä on nyt media puolestaan napannut tietyn osuuden koko keskustelusta, joka tietty antaa näkyviin vain ehkä tunteita nostattavimman osan.
Jos olet valmis tappamaan hyttysen, ampiaisen tai hämähäkin, niin aivan turha jeesustella muustakaan eläinten tappamisesta.
Ihan kiinostavaa, että sinulle hyttynen, ampiainen, hirvi, koira tai hevonen ovat ihan samalla viivalla. Ilmeisesti punkki tai suolinkainen myös. En ole koskaan tavannut kaltaistasi.
Minä ainakin säälin jopa bilhartsia-loista. Silläkin on paikka ja tarkoitus luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa teet mieluummin, samoilet vai metsästät eli tapat?
Kanssasi ei voi keskustella, koska älykkyytesi ei riitä asian hahmottamiseen ja käsittelyyn. Selitin juuri käsitteellisen eron ja hierarkian, joten tietämättömyyden piikkiin erheesi ei enää mene. Olet vaan tyhmä.
No missä se sun selitys näkyy??????
Vierailija kirjoitti:
Elisa taitaapi olla kasvissyöjä, kommenteista päätellen.
Ei kyllä näytä siltä.
Mummo ragee tappamisesta kuolleet eläimet jalassa.
Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne nauttiikin. Eihän kukaan metsästäisi, jos ei nauttisi siitä.
Tässä argumentti kyllä pielessä . Metsästäminen on laissa määrätty ja vaadittu pykälä jotta petoeläin kanta ei pääse liian suureksi . Jos eläin kantaa ei harvenneta luonnossa niin tutkijatkin sitä mieltä ovat että ihminen ensisijaisesti siitä kärsii . Kantaa en ota kuitenkaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIinhän te luulette... mut nälkä se laittaa sinunkin mahan kurnimaan. Katotaanhan kun toinen aika koittaa niin mitä sitä syödään ei varmaan vegaanityytökään sylje lihapalan päälle.
🍆 nälkä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä argumentti kyllä pielessä . Metsästäminen on laissa määrätty ja vaadittu pykälä jotta petoeläin kanta ei pääse liian suureksi . Jos eläin kantaa ei harvenneta luonnossa niin tutkijatkin sitä mieltä ovat että ihminen ensisijaisesti siitä kärsii . Kantaa en ota kuitenkaan .
Mitä sä selität. Niitä on eläinten tappokisoja täällä Suomessa. Se ei ole mitään kannan harvennusta.
Julkisuus on sekoittanut koko perheen, molemmat erittäin weird-persoonia. Sinänsä kannatan Elisan perusnäkemyksiä esim. tuotantoeläimistä, mutta tyylinsä ei toimi.
No, kävin joitain vuosia sitten metsässtysmuseossa ja oli kyllä erikoinen kokemus. Esim. yksi huone oli täynnä jonkun ampumia trofeita .
Ainakin sen perusteella ymmärrän Elisan mielipiteen. Toki näen metsästyksessä myös eettisten puolen ainakin tietyissä tapauksissa.
Joo, onhan se minusta ihan sairasta. Ja siksi 99,9%metsästäjistä on miehiä koska heillä ei ole sellaisia tunteita kuin naisilla. Nekin naiset jotka metsästää ovat niissä porukoissa vain miesseuran tarpeen ja porukkaan kuulumisen tarpeesta.
Olin aivan järkyttynyt kun tapasin 25 vuoden jälkeen nuoruudenaikaisen tuttuni joka oli alkanut metsästämään. En olisi ikinä uskonut hänestä joka tykkää eläimistä. Puhui jopa vanhan sairaan koiransa itse lopettamisesta metsästysreissulla. Mitä hälvettiä, siis millainen juntti edes päästää tommosta suustaan, saati ajattelee, siis täysin tunnevammainen ihminen. Olin niin pöyristynyt kuulemastani etten edes saanut sanottua mitään ja vaihdoin puheenaihetta, ajattelin että jotenkin kuulin tai ymmärsin väärin.
Mua kiinnostaa sen ja sun jutut