Elisa Aaltola: Metsästäjät nauttivat tappamisesta!
Nyt tuli Elisalta jyrähdys:
https://www.iltalehti.fi/palat/d89b839c-2361-4e1e-ad3c-b87a8b6fbfc1
Kommentit (268)
Taitaa kakkapötkylä tipahtaa monella pöksyyn 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne nauttiikin. Eihän kukaan metsästäisi, jos ei nauttisi siitä.
Jaa, missä on tutkimus että nimenomaan se tappaminen on paras osa sitä metsästystä?
No haloo? Ei tuollaista tarvitse erikseen tutkia! Jos ei nauti tappamisesta, ei tietenkään tapa muuten kuin itsepuolustukseksi! Ihan höpö höpöä että pointtina olisi joku kaveriporukassa oleminen tai luonnossa liikkuminen. Noita voi tehdä ihan tappamatta ketään.
Höpöä itsellesi. Tappaminen on pieni osa metsästyksen kokonaisuutta. Ei edes pakollinen paha, koska useimmiten saalista ei saa. Ihminen tekee paljon asioita joista ei nauti osana jotain muuta kokonaisuutta, joka motivoi kestämään epämieluisan pienen osan myös. Moni metsästystä ikinä kokematon vastustaja tuntuu käsittävän aivan absurdin vääristyyneesti koko ilmiön. Kyllä siinä joskus on mukana tappaminen, mutta se ei ole alkuunkaan homman pointti vaan yksi pieni osa kuten lasten kasvattamisessa on se, kun mennään kasvatuskeskusteluun puhumaan siitä kun lapsi hölmöili pahasti koulussa ja korvataan vahingot. Kuka on niin tyhmä että väittää ihmisten haluavan lapsia koska tykkää kasvatuskeskustelusta ja vahingonkorvauksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, missä on tutkimus että nimenomaan se tappaminen on paras osa sitä metsästystä?
No haloo? Ei tuollaista tarvitse erikseen tutkia! Jos ei nauti tappamisesta, ei tietenkään tapa muuten kuin itsepuolustukseksi! Ihan höpö höpöä että pointtina olisi joku kaveriporukassa oleminen tai luonnossa liikkuminen. Noita voi tehdä ihan tappamatta ketään.
Höpöä itsellesi. Tappaminen on pieni osa metsästyksen kokonaisuutta. Ei edes pakollinen paha, koska useimmiten saalista ei saa. Ihminen tekee paljon asioita joista ei nauti osana jotain muuta kokonaisuutta, joka motivoi kestämään epämieluisan pienen osan myös. Moni metsästystä ikinä kokematon vastustaja tunt
Höpölöpö 🤡
Metsästäjät nauttii kun on kakkapötkylä suussa. Se on se paras hetki metsällä.
Vierailija kirjoitti:
En lue juttua, mutta kaikki tuntemani metsätäjät nauttivat tappamisesta. Otsikko on kyllä totta.
Ei sitä jaksaisi muuten harrastaa ja laittaa hirveitä summia aseisiin ja panoksiin. Eikä metsissä hiiviskelyyn. Ja asenne on väärä, metsissä ei voi muka liikkua ilma asetta. Mikään viranomaistoiminta loukkaantuneiden eläinten lopettamiseksi ei taas kiinnostakaan. Se onkin enemmän eläinsuojelijoiden hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä itsellesi. Tappaminen on pieni osa metsästyksen kokonaisuutta. Ei edes pakollinen paha, koska useimmiten saalista ei saa. Ihminen tekee paljon asioita joista ei nauti osana jotain muuta kokonaisuutta, joka motivoi kestämään epämieluisan pienen osan myös. Moni metsästystä ikinä kokematon vastustaja tunt
Jos metsässä samoilu on mieluisaa, voi sen tappamisosuuden jättää sitten pois. Niin muutkin retkeilijät ja vaeltajat tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä hän on iKaffen valmistuksessa kaurapelloilla kuolevista miljardeista hyönteisistä ja pienjyrsijöistä?
Et sitten parempaa keksinyt. Tiedätkö, että Suomessa toteutetaan eläinten tappokisoja. Näillä kisoilla ei ole mitään tekemistä oikean ja ammattimaisen metsästyksen kanssa.
Itkettääkö?
Itkettää. On todella suuri psyykkinen rasitus tietää miten luontokappaleita vainotaan ja sitä tekee ihmiset jotka itsepäisesti ylpeilee harrastuksellaan. Tekee maailmasta pahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue juttua, mutta kaikki tuntemani metsätäjät nauttivat tappamisesta. Otsikko on kyllä totta.
Tottahan se on. Tappamisen ilo tuo tyydytyksen metsästäjälle. En usko että kukaan muutoin metsästää edes. Jos tappaminen on vastenmielistä niin metsästäiskö?
Minä metsästän vaikka tappaminen on vastenmielistä. Olen myös teurastanut kotieläimiä ja lopettanut lemmikkejä vaikka sekin on vastenmielistä. Täysikasvuinen kypsä ihminen tekee toisinaan vastenmielisiäkin asioita, jos tilanne vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ja näin sen kuuluukin olla.
Missä on Konalan jauhelihamies???? Missää on BubbA????? Tiekkö nää mittää?
Vierailija kirjoitti:
mun perseestä tulee enemmän asiaa kun Elisan suusta
Eikö tuu jauhelihaa Konalasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä itsellesi. Tappaminen on pieni osa metsästyksen kokonaisuutta. Ei edes pakollinen paha, koska useimmiten saalista ei saa. Ihminen tekee paljon asioita joista ei nauti osana jotain muuta kokonaisuutta, joka motivoi kestämään epämieluisan pienen osan myös.
Jos metsässä samoilu on mieluisaa, voi sen tappamisosuuden jättää sitten pois. Niin muutkin retkeilijät ja vaeltajat tekee.
Ja paskat vanhemmat jättää menemättä kasvatuskeskusteluun tai poliisikuulusteluun Jori-Pellegriinan rötösten vuoksi kun se on niin keljua ja viettää vaan kivoja lintsipäiviä poutasäällä ja ostaa lapselle lempimuroja aina.
Samoilu on OSA metsästystä eikä aina sitä lainkaan. Samoin kuin tappaminen. Yritä nyt edes alkeellisesti hahmottaa käsitehierarkia asioissa.
Kettutytöt ja luonnonsuojelijat nauttii ongelmien aiheuttamisesta ja muiden hallinnasta. Vähän sama kuin naiset vihaa jos niitä hallitaan tai ko trolloidaan mutta naiset rakastavat kun itse pääsee hallitsemaan ja kontrolloimaan varsinkin miehiä
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän tavallaan molempia osapuolia, koska olen harrastanut metsästystä, mutta olen nykyään kasvissyöjä eettisistä syistä.
Kasvoin Itä-Suomessa maalla, ja metsästys oli tavallinen harrastus. Niinpä itsekin jossain vaiheessa aloin sitä harrastaa. En ajatellut, että nautin tappamisesta, vaan että hankin luonnonmukaisella tavalla sitä puhtainta mahdollista ruokaa, ja teen myös eettisesti paremmin kuin ostamalla tehokasvatettua lihaa. Ajattelin, että se on vain luonnon laki että saalistetaan ja tullaan saalistetuksi, eikä ihminen ole tässä sen parempi tai pahempi kuin mikään muukaan eläin. Elämän kiertoa vaan.
Jos jälkeenpäin mietin, niin kyllä minä tavallaan nautin metsästämisestä silloin, sehän on reipasta ulkoilua ja jännitystäkin on. Ja kai se on joku arkaainen vaisto, mikä saa nauttimaan ruoan hankkiisesta itselleen ja perheelleen, tulipa se ruoka sitten marjoja tai sieniä poimimalla, tai metsästämällä. Onko se s
Hyvä kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, vaikka sitä miten kääntelisi. Ihminen joka ei nauti tappamisesta ei metsästä.
Ihminen joka ottaa poseeraa kuolleen eläimen kanssa haluaa osoittaa valtansa suhteessa eläimeen, että hän on se joka pystyy tappamaan, alistamaan.
Samalla tavalla toimivat sarjamurhaajat kun he ottavat uhreiltaan muistoesineitä, joiden äärellä he pystyvät palaamaan siihen hetkeen.
Samalla tavalla hääkuvassa morsian näyttää elämänsä onnellisimmalta saalistetttuaan miesoletetun alistettavaksi kunnes kuolema erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitäisi vastaavasti pyytää metsästäjiä kertomaan, mistä Elisa Aaltola nauttii?
Tasapuolista se olisi.
Vierailija kirjoitti:
NIinhän te luulette... mut nälkä se laittaa sinunkin mahan kurnimaan. Katotaanhan kun toinen aika koittaa niin mitä sitä syödään ei varmaan vegaanityytökään sylje lihapalan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöä itsellesi. Tappaminen on pieni osa metsästyksen kokonaisuutta. Ei edes pakollinen paha, koska useimmiten saalista ei saa. Ihminen tekee paljon asioita joista ei nauti osana jotain muuta kokonaisuutta, joka m
Kumpaa teet mieluummin, samoilet vai metsästät eli tapat? Luonnonystävät voi samoilla mieluusti, mutta tappaa ei koskaan. Vain eutanasiasyystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en nauti, mutta ajattelen sen niin, että jos haluan syödä lihaa, pitää minun kyetä se itse tappamaan ja lisäksi saalis tulee käyttää kokonaan tavalla tai toisella, eikä sitä ammuta turhaan, ja jos on huono kanta sinä vuonna, ei sitä tarvitse itse enää mennä verottamaan vielä lisää, vaan odottaa parempia vuosia. Valitettavan usein nimenomaan kyyhkysaikana näkee satoja kyyhkyjä pelloille jätettynä - en arvosta lainkaan.
Ja kun syöt vihanneksia tai kulutat muuta, ajattelet että pitää tehdä ne itse? Mikä siinä lihassa koukuttaa?
Teet hyvää työtä! Pikkulinnut kiittää!