Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksaisi enää nyt 57-vuotiaana tehdä töitä

Vierailija
27.08.2025 |

Melkein 40 vuotta töissä päiväkodin lastenhoitajana. Kesäloman jälkeen iski totaalinen uupumus ja kyllästyminen. Harkitsen irtisanoutunut. Onneksi ei ole lainaa mistään, talo maksettu, lapsi omillaan, vähän säästöjäkin.

Minun mielestäni meidät, jotka olemme olleet kymmeniä vuosia töissä, voitaisiin päästää eläkkeelle ja antaa työpaikat nuorille.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä on minulla 68-69 muistaakseni. Tiedä jaksaako sinne asti.

Vierailija
42/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sinun sanomasta 40 vuodesta kun ottaa pois saikut, poissaolot, lapsien teot ja lapsista johtuvat poissaolot niin paljon todellisuudessa olet tehnyt töitä? Naiset saikuttaa muutenkin aivan järkyttävän paljon mitä pienimmistäkin asioista ja naiset käyttävät lapsia hyväkseen että ei tarvi töitä tehdä

Olen ollut 35 vuotta putkeen töissä. Ainoastaan muutama flunssasaikku, ei edes vuosittain. Siinä kaikki. Kyllä kaipaisi jo pidempää vapaata hetkeä töistä.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihön naiset koskaan haluaisi töitä tehdä. Sem takia naiset keksiikin aina kaikkea mitä miehen kuuluu maksaa naiselle

Vierailija
44/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihön naiset koskaan haluaisi töitä tehdä. Sem takia naiset keksiikin aina kaikkea mitä miehen kuuluu maksaa naiselle

Älä viitsi. Katkeruus ei kaunista ketään.

Vierailija
45/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo uhoaa että on tehnyt melkein 40 vuotta töitä. Todellisuudessa saikuttanut enemmän kuin ollut töissä. Joka helkkarin työsoppari loppunut monen kuukauden saikkuun kun ei jaksa loppuun saakka joten alkanut lomailla maalis-huhtikuussa ja uuteen paikkaan syksyllä. Samaan paikkaan  ei ole enää päässyt, enkä ihmettele.

Tyttärellä samaa vaivaa, on näköjään ottanut äidiltään mallia siitä ettei töissä tarvitse käydä jos ei viitsi.

Vierailija
46/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta sinun sanomasta 40 vuodesta kun ottaa pois saikut, poissaolot, lapsien teot ja lapsista johtuvat poissaolot niin paljon todellisuudessa olet tehnyt töitä? Naiset saikuttaa muutenkin aivan järkyttävän paljon mitä pienimmistäkin asioista ja naiset käyttävät lapsia hyväkseen että ei tarvi töitä tehdä

Pirkanmaan hyvinvointialueella sairauspoissaolopäiviä työntekijää kohden oli 21. 

Vierailija
47/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä tumppuun. Olin nuorena lapsen kanssa kotona ihan pakosta: lama-aika. Töitä tein silloinkin aamusta iltaan. 

Myöhemmin yrittäjä, toinen lapsi ja silpputyötä. Sitten työssä, jota en edes saisi tehdä. Jollain pitää elää.

Saikkupäiviä varmaan alle 10, jos ei lasketa mukaan työssä saatua rasitusvammaa. Käsi oli kipeä ja levossa yksin työskentelyn takia!

Vierailija
48/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuda vähän kovempaa, että äiti tulisi pyyhkimään. 

Vierailija
49/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 55vee ja työkkäri usuttaa opiskelemaan. Opiskella en enää jaksaisi, jotain työtä voisin vielä tehdäkin jos olisi. Isäni jäi eläkkeelle 58-vuotiaana ysärillä.

Vierailija
50/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 55vee ja työkkäri usuttaa opiskelemaan. Opiskella en enää jaksaisi, jotain työtä voisin vielä tehdäkin jos olisi. Isäni jäi eläkkeelle 58-vuotiaana ysärillä.

Niiden on varmaan pakko niin tehdä, vaikka itsekin tietävät että se on täysin hyödytöntä ajan ja rahan hukkaa.

Vierailija
51/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

66v, still going strong, töissä

Vierailija
52/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Yhden päivän tehnyt töitä ja rättiväsynyt

m36

Vierailija
53/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa olla eläkkeellä ja tehdä töitä koko ajan. 

Vierailija
54/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Itse aloitin juuri yliopistossa työn ohella 50-vuotiaana tekemään jatko-opintoja, jotta saisin vielä kerran urallani etenemää. Tuntuisi aika vieraalta pudottaa hanskat joskus 7-8 vuoden päästä.

Vierailija
55/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaan hyvinvointialueella sairauspoissaolopäiviä työntekijää kohden oli 21. 

En ihmettele. Mietin aina, miten ihmeessä hoitajat ja lääkärit voivat pysyä terveinä tautisten keskellä?

Vierailija
56/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aion tehdä töitä 68-vuotiaaksi asti. Edes osa-aikaisesti, jos saa. Nyt 56

Vierailija
57/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, nyt 58v ja olisin heti valmis eläkkeelle.

Töissä teen kaiken minimieffortilla ja mahdollisimman vähän. Ei enää kiinnosta edes jos saa potkut, ihan sama.

Hahaa! Olet alisuoriutuja.

Vierailija
58/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo uhoaa että on tehnyt melkein 40 vuotta töitä. Todellisuudessa saikuttanut enemmän kuin ollut töissä. Joka helkkarin työsoppari loppunut monen kuukauden saikkuun kun ei jaksa loppuun saakka joten alkanut lomailla maalis-huhtikuussa ja uuteen paikkaan syksyllä. Samaan paikkaan  ei ole enää päässyt, enkä ihmettele.

Tyttärellä samaa vaivaa, on näköjään ottanut äidiltään mallia siitä ettei töissä tarvitse käydä jos ei viitsi.

Entä kuinka ahkera isä on?

Vierailija
59/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vanhempi täällä ja ihan samat tuntemukset. Olen ollut työttömänä, sitten muutaman kuukauden taas töissä jonka jälkeen jälleen työtön. Eläkekertymä sen verta surkea että laskurin mukaan tulen saamaan takuu eläkettä lisäksi. Kannatti alkaa työnteko 15v ikäisenä kun koko eläkekertymä varastettiin valtion toimesta. 

Saattaisi työnteko maittaa vähän paremmin jos löytäisin töitä ns. omalta alalta. Olisi paremmin palkattuakin. Mutta ei, työnantajat saa olla avoimesti syrjiviä eikä ketään kiinnosta. Aamulla taas klo 4 ylös 2300e takia. Kyllä motivoi .

Vierailija
60/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa olla eläkkeellä ja tehdä töitä koko ajan. 

Niin on. Minäkin olen tehnyt tänä vuonna töitä siitä lähtien kun jäin vuoden alusta eläkkeelle.