Miesten hullaantuminen tutustumisvaiheessa
Olen neljäkymppinen sinkkunainen ja nyt kesän mittaan törmännyt useampaankin ikäiseeni mieheen, jotka hullaantuvat ihan täysin tutustumis- ja tapailuvaiheessa. Jatkuvaa viestipommitusta, rakkaudentunnustuksia, ruusuisen yhteisen tulevaisuuden maalailua, hehkutusta maailman ihanimmaksi naiseksi jne. Haluaisin itse tutustua rauhassa ja olen tästä sanonutkin ja välillä ottanut etäisyyttä, mutta ei auta. Olen itse hyvin itsenäinen, tulen toimeen omillani ja toiveissa olisi tasapainoinen ja tasaveroinen kahden aikuisen suhde. Miehet vaan tekevät tästä ihan mahdotonta ripustautumisellaan ja yltiöromanttisilla kuvitelmillaan. Tahti on hengästyttävä ja jutut päättyvät ennen pitkää yleensä siihen, että ahdistun, enkä halua enää jatkaa tutustumista.
Miksi miehet tekevät tätä ja mikä saa ns. Paperilla ennakkoon kaikin puolin kelvon ja normaalin miehen sekoamaan? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aloittaja hakee tätä vastausta, mutta annan sen silti. Minulla on menneisyydessä (selitän kohta miksi menneisyydessä) hirveästi kokemusta siitä, että miehet hullaantuvat ulkonäöstäni ja alkavat keksimään minulle persoonallisuutta, joka ei vastaa todellisuutta. Kun totuus lävähtää päin lärviä, muuttuu ääni kellossa.
Tällä hetkellä eksän kanssa välit ovat lämmenneet (ero oli täysin turha, muuten en olisi tekemisissä entisen kanssa), ja hänen kanssaan en ikinä tunne itseäni objektiksi ja ulkokuoreksi. Meillä on ihan erityinen yhteys ja toivon todella, ettei se mene pilalle. Olemme riidelleet monet riidat tietyistä aiheista, mutta pystymme halutessamme olemaan myös sovussa.
Yksi eksä oli rakkauspommittaja, tavallaan. Ei hylännyt sänkypuuhien jälkeen, mutta oli tosi myrkyllinen suhteen ajan.
Kannattaa skipata pommittelijat.
Mulla on hieman samaa kokemusta. Olen ihan hyvännäköinen kolmekymppinen nainen, en nyt mikään maailmanluokan kaunotar, mutta miehet kiinnostuu minusta aika helposti. Tähän kun vielä yhdistetään mies, joka on jo pitkään toivonut kunnon parisuhdetta tai on vaikkapa vastikään eronnut ja kaipaa uutta rakkautta, niin... Yleensä miehet on tosi innoissaan alussa, viestittele, haluaa edetä suhteessa. Mutta sitten n. puolen vuoden kuluttua kun suhde arkipäiväistyy ja oppii oikeasti tuntemaan toisen, niin tajuavatkin että eivät olleet oikeasti ihastuneet/rakastuneet _minuun_ ihmisenä, vaan siihen fantasiaan ja mielikuvaan minkä ehtivät _omassa_ päässään rakentaa, kun tapasivat kauniin kivan naisen.
Ei enää ikinä miestä joka käyttää suuria sanoja heti alussa eikä vaivaudu etenemään hitaasti toiseen kunnolla tutustuen. Jotkut miehet on myös tällaisia että heille käy useimmissa suhteissa näin että kiinnostus vaan lakkaa alun pommituksen jälkeen ja jos siitä tulee merkkejä, niin skip.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa tunteensa näyttäviä ja avoimia miehiä joilla kosketus tunteisiinsa ja pystyvät kertomaan ne ja on miehiä jotka ajattelevat järjellä ja tunteita näytetään harvoin. Itse valitsin ekan tuollaisen tunnetyypin enkä ole katunut.
Vakka kantensa valitsee. Jätä ne tunnetyypit niille, jotka osaa sellaista arvostaa.
Arvostan kyllä tunteensa näyttävää miestä, mutta minusta on epäilyttävää, että viikon tuntemisen jälkeen mies on aivan hullaantunut ja pommittaa koko ajan rakkausviestejä ja suunnilleen sekoaa ikävästä. Ei vaikuta ihan tasapainoiselta ja tulee tunne, että tuo ihastus hiipuukin sitten yhtä nopeasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että aloittaja hakee tätä vastausta, mutta annan sen silti. Minulla on menneisyydessä (selitän kohta miksi menneisyydessä) hirveästi kokemusta siitä, että miehet hullaantuvat ulkonäöstäni ja alkavat keksimään minulle persoonallisuutta, joka ei vastaa todellisuutta. Kun totuus lävähtää päin lärviä, muuttuu ääni kellossa.
Tällä hetkellä eksän kanssa välit ovat lämmenneet (ero oli täysin turha, muuten en olisi tekemisissä entisen kanssa), ja hänen kanssaan en ikinä tunne itseäni objektiksi ja ulkokuoreksi. Meillä on ihan erityinen yhteys ja toivon todella, ettei se mene pilalle. Olemme riidelleet monet riidat tietyistä aiheista, mutta pystymme halutessamme olemaan myös sovussa.
Yksi eksä oli rakkauspommittaja, tavallaan. Ei hylännyt sänkypuuhien jälkeen, mutta oli tosi myrkyllinen suhteen ajan.
Eli mitä vastausta hain? Että olen niin hyvännäköinen, että miehet hullaantuvat siitä? Ei, olen ihan tavallisen näköinen, haluaisin vain selityksen miksi jotkut miehet sekoavat, kun heihin koettaa tutustua.
Ap
Naisena tutustumisessa ekat kuukaudet käytetään selvittääkseen, onko toinen kiva ja normaali vai raiskurinirhaaja. Järkeä pakko käyttää, useimmilla se ohjaa.
Miehillä tuntuu olevan tuon osalta niin huoletonta, että heti parien treffien jälkeen voivat olla maalailemassa yhteistä tulevaisuutta. Siinä vaiheessa kun useimmat naiset vasta harkitsevat, uskaltaako tavata muualla kuin julkisilla paikoilla.
Nyytit sinisinä sitä lurittelee vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä on hyvä pohtia, että kuinka paljon ihan kaikissa ihmissuhteissa rakastutaan siihen oikeaan elävään ihmiseen ja kuinka paljon omiin mieli- ja haavekuviin.
Miehet rakastuvat nopeasti ja mikäs siinä, hyvähän se vain on.
Ainahan se väärin on teki mies niin tai näin, mutta normaalit ihmiset osaavat kyllä keskustella keskenään miten haluavat tutustumisessaan edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Sinulla on näitä miehiä vahvempi aura ja annat heille pehmeää vihreää, joka kiihottaa heitä painamaan kovemmin.
Tällaisille miehille ei pidä olla ystävällinen vaan antaa slappia naamaan tai olla täysin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa tunteensa näyttäviä ja avoimia miehiä joilla kosketus tunteisiinsa ja pystyvät kertomaan ne ja on miehiä jotka ajattelevat järjellä ja tunteita näytetään harvoin. Itse valitsin ekan tuollaisen tunnetyypin enkä ole katunut.
Vakka kantensa valitsee. Jätä ne tunnetyypit niille, jotka osaa sellaista arvostaa.
Arvostan kyllä tunteensa näyttävää miestä, mutta minusta on epäilyttävää, että viikon tuntemisen jälkeen mies on aivan hullaantunut ja pommittaa koko ajan rakkausviestejä ja suunnilleen sekoaa ikävästä. Ei vaikuta ihan tasapainoiselta ja tulee tunne, että tuo ihastus hiipuukin sitten yhtä nopeasti.
Ap
Mistä sinä löydät näitä miehiä, tinderistäkö?
Vierailija kirjoitti:
Naisena tutustumisessa ekat kuukaudet käytetään selvittääkseen, onko toinen kiva ja normaali vai raiskurinirhaaja. Järkeä pakko käyttää, useimmilla se ohjaa.
Miehillä tuntuu olevan tuon osalta niin huoletonta, että heti parien treffien jälkeen voivat olla maalailemassa yhteistä tulevaisuutta. Siinä vaiheessa kun useimmat naiset vasta harkitsevat, uskaltaako tavata muualla kuin julkisilla paikoilla.
Tämä on kyllä totta. Itse tutustuin mieheen joka jo ekana iltana oli aivan varma että juttu jatkuu. Minä ihmettelin että enhän minä tunne koko miestä yhtään ja hän puhuu jo seuraavasta kerrasta milloin nähdään ja hän oli varma että tästä tulee parisuhde.
Minä luulen että ne vain haluavat saada naisen nalkkiin mahdollisimman äkkiä ja siksi pommittavat. Toinen ääripää on sitten ne miehet jotka pitävät naista varalla ja ottavat yhteyttä vain silloin kun heille sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä sinä löydät näitä miehiä, tinderistäkö?
Tinderistä ja myös live-elämästä mm. töiden kautta.
Ap
Häiriintyneemmät syyt aside niin kyllähän tuossa voi olla joissain tapauksissa kyse ihan vain voimakkaasta ihastumisesta. Ihastunut mies toimii noin jos ei yhtään himmaile menoa. Molemmat miesystäväni (siis.. erikseen, en sentään kahta pidä samaan aikaan 😅) ovat toimineet noin. Myös kun olen heidän käytöksestään kunnolla ärähtänyt.
Toisesta seurasi vuosikymmenen suhde koko nuoruuden ajaksi ja toisen kanssa ollaan avopuolisot jo useampaa vuotta.
Toki minuun on pari muutakin miestä hullaantunut, enkä osaa heitäkään miksikään narsisteiksi tai hulluiksi diagnosoida suoralta kädeltä. Siihen alkupommitukseen yksinään vaan ei kannata luottaa vaan pitää yrittää kartoittaa oikeaa yhteensopivuutta ja tietysti katsoa että mies kunnioittaa.
Tai nuo omat hyvät kokemukset eivät ehkä niinkään ole olleet mitään "IHANIN NAINEN 😍😻"-tykitystä, sellaiset kiertäisin kaukaa koska myötähäpeä eikä oikein minun tyylinen mies. Mutta kyllä aika äkkiä on tullut esimerkiksi rakkaudentunnustus ja päivittäin on viestitelty ja soitettu ja mies on ollut hyvin avoin ja monisanainen tunteistaan. Ei niinkään mitään kehuja vaan hyvin vakava "haluaisin olla kanssasi ja olen tästä tosissani".
Eikä todellakaan ole mihinkään seksiin laantunut. Mutta se on myös totta että etenkin deittisivustolla tuollaista tulee joka toiselta ukolta pillun toivossa eikä se tarkoita mitään. Ne ovat suunnilleen papukaijan tasolla että imitoivat sanoja miettimättä sen enempää muuta kuin että millä voisi saada keksin 🦜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole :D Enemmänkin päinvastaista ja kaikkea "en tunne riittävää kipinää" -hömppää. Olen sitten yksin jatkossakin.
N44
Sinä taas tapailet miehiä jotka saavat liiaksikin ja ovat kyllästyneet kyntämiseen.
Että tämä on helppo peli.
Ihan tavallisia lyhyitä ja kaljuja duunareita tapailen. Jopa yhdeltä työttömältä olen saanut pakit.
N44
JOPA työttömältä olet saanut pakit? Miksi työttömän pitäisi kelpuuttaa kenet tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole :D Enemmänkin päinvastaista ja kaikkea "en tunne riittävää kipinää" -hömppää. Olen sitten yksin jatkossakin.
N44
Olet väärässä. Olen ollut vastaavassa elämänvaiheessa itsekin ja tiedän mistä puhun. Tuo lirkuttelu loppuu jossain vaiheessa kuin seinään ja sinut vaihdetaan ja uuden kanssa aloitetaan sama.
Kuulostaa epätoivoisen miehen yritykseltä. Kun on viimein saanut jonkun naisen vähän kiinnostumaan, niin sitä sitten sitkeästi pommitetaantaan.
Miehenä täytyy sanoa etten hullaannu kovinkaan helposti. Tapailua ja tutustumista voi olla, mutta hullaantuminen tulee kuvioihin vasta sitten, jos nainen on itse enemmän kuin täysillä mukana. Toisin sanoen ulkonäkö ja läsnäolo eivät itsessään ole mitenkään riittäviä sytykkeitä mennä toisesta sekaisin.
Eli ap on itse ikäloppu kovassa ajossa oleva yhteishyvä. Oikein useita miehiä kesän aikana
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on itse ikäloppu kovassa ajossa oleva yhteishyvä. Oikein useita miehiä kesän aikana
Oletko kateellinen kun et itse ole mies joka on naisille yhteishyvä ja kovassa käytössä?
Se on semmoista, kun kaikkialla toitotetaan etteivät naiset halua lähestymisiä ja heidät pitää jättää rauhaan... Mutta tämäkin toki pätee vain miehiin, joita nainen ei pidä hyvännäköisenä, ja miehen pitäisi tietää tämäkin asia, ennen kuin lähestyy.