Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas valitettiin, etten ole siivonnut kunnolla! (siivooja)

Vierailija
27.08.2025 |

Aika ei riitä mitenkään tekemään työtä kunnollla ja asiakas valitti, ettei työn jälki kelpaa. Aika ei riitä. Jätän jo tauot melkien aina pitämätttä. Pidän puolessa välissä sen yhden tauon, että saan syötyä, n. 10 minuuttia. Silti joka päivä 30 min ruokatauko on palkaton, vaika en ehdi pitämään sitä. Joinakin päivinä saattaa mennä yliaikaa 15-30 minuuttiaa, että saan edes jotenkin tehtyä. Yli menevästä ajasta ei mekaseta palkkaa. 

.... Nyt sitten valitetttiin, ettei kelpaa. 10 vuotta työkokemusta ja fyysinen hyvä kunto löytyy. En keksi mitä enää tehdä? EN voi jatkuvasti tehdä ilmaiseksi töitä. Väsynyt.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä maksan firmalle siitä että siivoukset tehdään sopimuksen mukaan, niin minä myös vaadin sitä. Ei minulle kelpaa selitykseksi ettei ehdi. Se ei ole minun tehtäväni ratkaista sitä ongelmaa. Se on teidän tehtävänne.

Vierailija
42/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työkseni nuorena siivousta....siis tästä on 25 vuotta aikaa. Jo silloin vedettiin ihan mahdottomat siivousalueet - aika ei vain riittänyt.

Aamulla kun kukaan ei vielä ollut konttorilla näkemässä, JUOKSIN neukkarien välit, että saisin ajan riittämään. 

Ehdin pitämään 5 min ruokataukoa ja tein 30 min ylitöitä palkatta että ehdin tehdä työni.

Enää en tuommoiseen suostuisi, mutta 20 -vuotiaana tuossa riistotyössä ei ymmärtänyt pitää puoliaan ja muut työntekijät vain surkuttelivat että ei voi mitään. Pomo vaan nauroi ja sanoi että alue ja aika laskettu ihan oikein.

Sain sitten paremman työn, jossa oli kiire mutta normaali kiire, niin että työt ehti tehdä kun ripeästi teki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä maksan firmalle siitä että siivoukset tehdään sopimuksen mukaan, niin minä myös vaadin sitä. Ei minulle kelpaa selitykseksi ettei ehdi. Se ei ole minun tehtäväni ratkaista sitä ongelmaa. Se on teidän tehtävänne.

Se on sopimuksen tekijöiden tehtävä ratkaista se ongelma, ei siivoojan. Siivooja tekee sen minkä ehtii ja jos se ei kelpaa, niin voi ottaa yhteyttä siihen henkilöön, joka sen sopimuksen on tehnyt. Tapelkaa te keskenänne.

Vierailija
44/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä tein siivoustyötä opin nopeasti miten saan tilat näyttämään päällisin puolin puhtailta.

En noudattanut vessoissa nihkeä -sääntöä vaan puhdistin kaiken varsinkin lattiat kunnollisella määrällä vettä, niin ei tarvinnut tahroja hinkuttaa.

Oliko sitten oikeasti puhdasta ei kiinnostanut ketään. 

Vierailija
45/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Myös siivooja ei saa näkyä.. tuli kyllä tutuksi.

Aina piti näyttää siltä että tekee jotain.

Syödä piti siivouskopissa.

Jos pomo soitti kännykkään piti mennä puhumaan pois näkyviltä, ettei kukaan vaan luule että siivooja vaan puhuu puheluitaan ja ei tee töitään.

Kun siivosi miestenvessoja, tultiin törkeästi kusemaan viereen vaikka toinen vessa kyllä löytyi.

Tehtiin kaikenlaisia "ansoja" siivoojille, jotka kyllä jokainen siivooja huomaa (ilmeisesti liikaa aikaa ansoittajilla).

Yleinen kunnioituksen puute. Ei vastattu tervehdykseen (mutta aina itse piti tervehtiä vaikka sinulle ei koskaan vastattu).

Oma työpiste täytettiin tavaralla (matot, pikkuesineet) ja oletettiin että siivooja ehtii pyyhkiä pölyt ja imuroida matot, vaikka nämä eivät sopimuksiin kuuluneet.

Nykyään kun huomaan että siistijä tulee työpisteelleni, tervehdin. Siirryn pois huoneen ulkopuolelle siksi aikaa kun siistijä tekee työnsä, kiitän.

Jouluna muistan pikku lahjalla (esim. pikku pussi konvehteja), ei siksi että jotain armopaloja jakelisin, vaan että toiselle saattaa tulla arvostettu olo.

Siistijä saa TODELLAKIN syödä eväänsä normaalisti taukotilassa, ja on oikeutettu yleisiin tarjoiluihin jos niitä on esillä. 

Vierailija
46/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä normaalit tauot ja valita joka päivä työnantajalle, kuinka taaskaan ei aika riittänyt. Heidän ongelmansa. Jos eivät usko, pyydä että tulevat katsomaan ja neuvomaan, miten työtä voisi tehostaa.

Työnantaja tehostaa etsimällä nopeamman työntekijän, kun kyse on matalapalkkahommista. 

Eipä ole ainakaan meidän firmaan tunkua hakijoista, jos/kun paikka aukeaa. :D 

Vierailija
47/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sopimuksen tekijöiden tehtävä ratkaista se ongelma, ei siivoojan. Siivooja tekee sen minkä ehtii ja jos se ei kelpaa, niin voi ottaa yhteyttä siihen henkilöön, joka sen sopimuksen on tehnyt. Tapelkaa te keskenänne.

Se on palveluntarjoajan ongelma. Jos he ovat ottaneet tehtäväkseen jonkun työn tietyillä ehdoilla, niin se on silloin hoidettava. Ei tilaajalla ole mitään velvollisuutta höllentää vaatimuksiaan. Näin voi joskus tapahtua, mutta se ei ole velvollisuus. 

Vierailija
48/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma ap? 

Tosin sama joka paikas nykyään.

Ei aina kiinni firmasta. Saman firman eri kohteet saattavat erota ajallisesti ja laadullisesti toisistaan. Usein mitoitus tehdään neliöiden mukaan ja jossakin kohteessa saattaa olla paljon neliöitä, mutta kalustusta vähän. Toisessa taas kalusteita niin tiiviisti, että aikaa menee tuplasti enemmän niitä pyyhkiessä ja siivotessa. 

Vierailija
49/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on palveluntarjoajan ongelma. Jos he ovat ottaneet tehtäväkseen jonkun työn tietyillä ehdoilla, niin se on silloin hoidettava. Ei tilaajalla ole mitään velvollisuutta höllentää vaatimuksiaan. Näin voi joskus tapahtua, mutta se ei ole velvollisuus. 

Niin? Siivooja ei ole se palveluntarjoaja, vaan se siivousfirma jonka kanssa se sopimus on tehty.

Vierailija
50/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Siivooja ei ole se palvelunta

En ole sitä väittänytkään missään. Olen puhunut firmasta. Tosin se siivooja voi olla omistajakin.

Vierailija
51/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä kaikille siivousalalla. Mä tein tuota muutaman vuoden, enkä enää pystynyt jatkamaan kun asiakas huusi ja valitti koko ajan enkä pystynyt tekemään työtä kunnolla annetun ajan puitteissa.

Kyseessä oli suuri kauppa joka aukesi klo 7 ja klo 6-7 välillä oli siivottava sekä myymälä että varasto. Ei se ollut mahdollista, mutta työaikaa ei "voinut" aikaistaa sillä ennen kuutta olisi pitänyt maksaa yölisää. Edeltäjäni oli tullut aamuisin omalla ajallaan klo 4.30 ja pystynyt siten hoitamaan homman. Mulla ei ollut halua eikä mahdollisuutta lahjoittaa 1,5 h omaa aikaani hyvää tulosta tekevälle firmalle päivittäin. Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin irtisanoutua, koska en kestänyt asiakkaan raivoa enkä omaa työn jälkeäni enää.

Uskomatonta! Kauhean tiukka aikataulu!!! Kollegani siivoaa isoa markettia ja työaika hällä on siinä kohteessa 5

Ongelmana tuolla oli se, että asiakkaan toiveesta siivoojaa ei saanut näkyä myymälän puolella kaupan avauduttua klo 7 ja myös varasto oli siivottava ennen klo 7 kun trukkikuskit ja muut tulivat töihin. Eli tuon olisi oikeasti pitänyt olla sovittu yötyöksi, jos suurinta osaa kohteesta ei voi siivota sen aukioloaikana. Typerät myyjät olivat kuitenkin myyneet sen päivätyöksi joten käytännössä työaikaa ennen liikkeen aukeamista jäi tunti. Lisäksi myös työntekijät valittivat kun pukuhuoneet ja taukotilat ei olleet siistejä kun he saapuivat klo 7...

Vierailija
52/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän (siivoojan) tehtävä. Mitoitukset ja hinnan asiakkaalle laskee ihan eri henkilöt, kun itse siivooja. Valita ja vaadi siivousfirman johdolta, älä siivoojalle kiukuttele. 

Vierailija
53/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän (siivoojan) tehtävä. Mitoitukset ja hinnan asiakkaalle laskee ihan eri henkilöt, kun itse siivooja. Valita ja vaadi siivousfirman johdolta, älä siivoojalle kiukuttele. 

Kuten jo aikaisemmin vastasin. Olen kirjoittanut firmasta en siivoojasta. Siivooja voi myös olla omistaja.

Vierailija
54/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä kaikille siivousalalla. Mä tein tuota muutaman vuoden, enkä enää pystynyt jatkamaan kun asiakas huusi ja valitti koko ajan enkä pystynyt tekemään työtä kunnolla annetun ajan puitteissa.

Kyseessä oli suuri kauppa joka aukesi klo 7 ja klo 6-7 välillä oli siivottava sekä myymälä että varasto. Ei se ollut mahdollista, mutta työaikaa ei "voinut" aikaistaa sillä ennen kuutta olisi pitänyt maksaa yölisää. Edeltäjäni oli tullut aamuisin omalla ajallaan klo 4.30 ja pystynyt siten hoitamaan homman. Mulla ei ollut halua eikä mahdollisuutta lahjoittaa 1,5 h omaa aikaani hyvää tulosta tekevälle firmalle päivittäin. Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin irtisanoutua, koska en kestänyt asiakkaan raivoa enkä omaa työn jälkeäni enää.

Uskomatonta! Kauhean tiukka aikataulu!!! Kollegani siivoaa isoa

Ongelmana tuolla oli se, että asiakkaan toiveesta siivoojaa ei saanut näkyä myymälän puolella kaupan avauduttua klo 7 ja myös varasto oli siivottava ennen klo 7 kun trukkikuskit ja muut tulivat töihin. Eli tuon olisi oikeasti pitänyt olla sovittu yötyöksi, jos suurinta osaa kohteesta ei voi siivota sen aukioloaikana. Typerät myyjät olivat kuitenkin myyneet sen päivätyöksi joten käytännössä työaikaa ennen liikkeen aukeamista jäi tunti. Lisäksi myös työntekijät valittivat kun pukuhuoneet ja taukotilat ei olleet siistejä kun he saapuivat klo 7...

Miksi firmanne on tehnyt tarjouksen kohteesta jota ei pysty hoitamaan kunnolla?

Vierailija
55/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa joustaa tuossa tilanteessa. Siitä, et saa mitään palkintoa. Kun valituksia tulee, niin pyydä paikalle sua perehdyttämään henkilö, joka pystyy tekemään annetut tehtävät annetussa ajassa - tosin sellaista ei taida löytyä.

On totta, että jos työnsä tekee jotenkuten ok, eikä ole usein vaikka krapuloiden vuoksi saikulla, niin järkevä työnantaja ei käytännössä voi irtisanoa työsuhdetta.

Tilalle saa suurella todennäköisyydellä vain laiskemman tyypin.

Valituksen voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
56/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma ap? 

Tosin sama joka paikas nykyään.

Ei aina kiinni firmasta. Saman firman eri kohteet saattavat erota ajallisesti ja laadullisesti toisistaan. Usein mitoitus tehdään neliöiden mukaan ja jossakin kohteessa saattaa olla paljon neliöitä, mutta kalustusta vähän. Toisessa taas kalusteita niin tiiviisti, että aikaa menee tuplasti enemmän niitä pyyhkiessä ja siivotessa. 

Joskus ennen suuria sateita mitoituksessa piti ottaa huomioon myös tilan kalusteaste, tämä ilmoitettiin prosentteina ja lisättiin aikaan samassa suhteessa. Silloin mitoitus tehtiin keskinopeudella työskentelevän ammattilaisen mukaan. Ihan naurettavaa mitoittaa pohjapiirroksella (jos silläkään), ja antaa ei-ammattilaiselle rikkinäiset tai puutteelliset välineet ja myydä tämän "palvelu" asiakkaalle siivouksena. Ugh.

Vierailija
57/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä on kun ei siivous suju? Tottakai ihmiset valittaa kun maksavat rahaa jä sinä vähän pyyhkaiset sinnepäin! Oletko tyhmä? Vai pidätkö asiakkaitasi ihan pelleinä? 

Ehei, olen fiksu ja kaltaisiesi pellejen työpisteitä vähän pyyhkäisen sinne päin samalla liinalla, jolla hetki sitten jynssäsin paskaisen WC-pöntön. :) Ei kestä kiittää! 

Vierailija
58/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta muista että siivooja ei ole tehnyt sitä sopimusta. Puhelin siis kauniiseen käteen ja soittoa siivousfirmaan sille taholle joka on sopinut liian kireän aikataulun.

Itse siivoojana olisin tosiaan toivonut että asiakkaat olisivat enemmän valittaneet firmalle ja vaatineet sopimuksen noudattamista eli käytännössä työajan lisäämistä kohteissa joissa liian kireä aikataulu on syynä sille ettei asiakas saa sitä mistä maksaa.

Vierailija
59/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta muista että siivooja ei ole tehnyt sitä sopimusta. Puhelin siis kauniiseen käteen ja soittoa siivousfirmaan sille taholle joka on sopinut liian kireän aikataulun.

Itse siivoojana olisin tosiaan toivonut että asiakkaat olisivat enemmän valittaneet firmalle ja vaatineet sopimuksen noudattamista eli käytännössä työajan lisäämistä kohteissa joissa liian kireä aikataulu on syynä sille ettei asiakas saa sitä mistä maksaa.

Kolmas kerta. En ole kirjoittanut yksittäisestä siivoojasta vaan firmasta. Joissain tapauksissa siivooja voi olla myös omistaja.

Vierailija
60/76 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta

Miksi firmanne on tehnyt tarjouksen kohteesta jota ei pysty hoitamaan kunnolla?

Sitä en todellakaan tiedä. En tiedä miten alhainen älykkyysosamäärä firman myyjillä ja pomoilla pitää olla ottaessaan noin ison kohteen jolle jää tunti siivousaikaa ellei halua maksaa yölisää. Tyhmyys ja ahneus yhdistettynä kai on se syy miksi tarjous on tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi