Mihin asiaan tekoälyn sotkeminen ottaa sinua eniten päähän?
Näitä tulee koko ajan lisää. Tekoäly antaa googlessa ihan tuulesta temmatut vastaukset, ja kuvahaku on pelkkiä koneen mössäämiä otoksia. Tekoäly kääntää sattumanvaraisesti videoita eri kielelle youtubessa, ja pahimmassa tapauksessa jopa dubbaa niitä huonolla tekoäly-äänellä. Tekoälytoiminto kännykässä yrittää koko ajan poimia puhettasi ja ilmoittaa, ettei ymmärtänyt pyyntöä. Kohta ei saa varmaan edes uutta kahvinkeitintä ilman "elämää parantavia tekoälytoimintoja".
Mikä näistä riepoo sinua eniten? Minua henkilökohtaisesti ottaa kuuppaan, kun fiksuna pitämäni työkaveri kysyy kaikenlaisia pikkuasioita Chat-GPT:ltä sen sijaan, että ottaisi itse selvää luotettavista lähteistä, eikä näe asiassa mitään kyseenalaistettavaa.
Kommentit (26)
Oletko Nepsy vai Asperger? Kysy tekoälyltä luonteenoiirteistäsi.
Nykyään missään ei saa enää kiinni asiakaspalvelijaa puhelimessa. Ystävällinen chatbottimme palvelee. :)
Vierailija kirjoitti:
Välillä tekoälyn vastauksessa on lähdeviite Vauva-palstalle ;)
Vauva.fi on jumalasta seuraava
Mua kummastuttaa se, että työelämässä ne ihmiset jotka pystyvät tai osaavat soveltaa tekoälyä työssään ovat jotenkin yli-ihmisiä. Tekoäly on edelleen työkalu, siinä missä vaikkapa Teams tai Trello. Jokaisella on paikkansa ja aikansa ja ainakin toistaiseksi ihminen työtä tekee, kone vain auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua kummastuttaa se, että työelämässä ne ihmiset jotka pystyvät tai osaavat soveltaa tekoälyä työssään ovat jotenkin yli-ihmisiä. Tekoäly on edelleen työkalu, siinä missä vaikkapa Teams tai Trello. Jokaisella on paikkansa ja aikansa ja ainakin toistaiseksi ihminen työtä tekee, kone vain auttaa.
Meillä oli töissä tekoälykurssi, ja miten saadaan sitä hyödynnettyä nykyisissä tehtävissä.
Eniten häiritsee tekoälyllä tehdyt videot Youtubessa. Ihme juttuja, ja toivottasti kaikke ei ota niitä todesta.